Reakto z 1,5 mln zł z kampanii crowdfundingu udziałowego
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Reakto – spółka tworząca rozwiązania dedykowane sieciom stacji dokujących i dronom, przekroczyła próg minimalny 1,5 mln zł w zakończonej 4 listopada br. kampanii crowdfundingu udziałowego. Tym samym będzie mogła zrealizować swoje cele, w tym przede wszystkim kontynuować prace R+D nad infrastrukturą dedykowaną bezzałogowym statkom powietrznym. Za kwotę 1,5 mln zł inwestorzy uzyskają 12,9% udziałów w spółce. Jednym z kolejnych kroków rozwoju firmy są plany giełdowe. Reakto celuje z wejściem na rynek NewConnect w 2023 r.
- Cieszymy się z przekroczenia kwoty 1,5 mln zł, co pokazuje, że inwestorzy chcą wspierać rynek ochrony, jak i innowacyjną gałąź polskiej gospodarki, jaką jest branża bezzałogowych statków powietrznych. Dziękujemy inwestorom za okazane zaufanie i witamy ich w projekcie Reakto. Drony to perspektywiczny biznes. Kapitał z kampanii przeznaczymy na kontynuację prac badawczo – rozwojowych nad infrastrukturą dedykowaną dronom, certyfikację oraz realizację pilotażu z agencjami ochrony. Dodatkowo planujemy poszerzyć nasz zespół, co przełoży się na przyspieszenie naszych prac i umożliwi realizację działań, na które nie mogliśmy sobie pozwolić w ramach własnego finansowania – informuje Wojciech Stawiarski, założyciel i prezes zarządu Reakto.
W ramach kampanii crowdfundingu udziałowego Reakto zapisy złożyło 179 inwestorów. Za kwotę 1,5 mln zł uzyskają oni 12,9% udziałów w spółce. Wycena spółki przed inwestycją (pre-money) wynosiła 9,8 mln zł.
- Cieszymy się z sukcesu kolejnej kampanii crowdfundingowej na platformie Smartfunds i gratulujemy zespołowi Reakto. Wierzymy, że osiągnięty wynik w realny sposób przyłoży się do rozwoju spółki. Dziękujemy też inwestorom, którzy zaufali zespołowi REAKTO i zaangażowali się w ten przyszłościowy projekt – mówi Janusz Maruszewski, wiceprezes zarządu platformy Smartfunds.
Reakto to firma tworząca system szybkiego reagowania dla agencji ochrony oraz ich klientów - indywidualnych i biznesowych. Spółka rozwija autorską technologię półautonomicznych, a docelowo autonomicznych lotów patrolowych i interwencyjnych za pomocą dronów.
- Naszą zaletą jest unikatowy model biznesowy Anything as a Service. Dzięki temu nasi partnerzy nie będą musieli kupować stacji dokujących, czy dronów na własność, szkolić personelu i certyfikować się przed Urzędem Lotów Cywilnych. Znacząco obniża to próg wejścia we współpracę, w porównaniu do konwencjonalnego procesu sprzedaży. Zamiast tego, dana agencja ochrony dołączać będzie sieć Reakto do swojego wachlarza usług. Partnerstwo z Reakto jest dla agencji ochrony nie tylko korzyścią, w postaci redukcji kosztów operacyjnych, gdyż zajmiemy się fałszywymi alarmami. Pozwoli również generować wymierny przychód z tytułu prowizji od abonamentu – mówi prezes zarządu Reakto.
Kilka dni temu spółka podpisała list intencyjny z VIP Security System. W ramach zawartej umowy zrealizowany zostanie program pilotażowy na terenie Nowego Sącza, zaplanowany na 2022 rok.
W 2021 roku, w ramach programu NCBiR, Reakto wraz z Wyższą Szkołą Biznesu National Louis University, złożyły wniosek na realizację projektu integratora multisensorycznego wspomagającego proces obsługi i kontroli lotu bezzałogowego statku powietrznego. Celem projektu jest zapewnienie bezpiecznego przelotu dronów przy wykorzystaniu ogólnodostępnych danych i pomiaru z czujników oraz wsparcie procesów decyzyjnych operatora bezzałogowego statku powietrznego. Oprogramowanie będzie analizowało dane z publicznie dostępnych źródeł oraz z czujników podłączonych do pojazdu.
Reakto przeszło już ocenę formalną wniosku i oczekuje na wyniki oceny merytorycznej.
W planach rozwoju spółki jest także debiut giełdowy. Dołączenie do grona spółek notowanych na NewConnect Reakto planuje w 2023 roku.
Na koniec 2021 roku wartość rynku ochrony w Polsce może wynieść ponad 11 mld zł.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Konkurencyjność firm wśród najważniejszych zadań dla kolejnego budżetu UE. Komisja szuka nowych źródeł dochodów
Przed budżetem na kolejną siedmioletnią perspektywę stoi szereg wyzwań. Jednym z nich są potrzeby zwiększania wydatków na obronność i zbrojenia oraz na wsparcie konkurencyjności europejskich firm. Jednocześnie dla zaspokojenia rosnących potrzeb w priorytetowych obszarach konieczne są nowe źródła dochodów.
Transport
Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny czy porty udział ten wzrasta do 11 proc. – wynika z danych Massachusetts Institute of Technology. Transformacja sektora transportowego ma więc istotne znaczenie dla redukcji emisji, a wśród kluczowych działań przewoźników jest elektryfikacja ich flot. Firma logistyczna DACHSER wprowadza w Polsce zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw i uruchamia dostawy elektrykiem w centrum Warszawy.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.