Komunikaty PR

Przymusowa izolacja stała się okazją do… dobrowolnej nauki

2020-07-30  |  12:50
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.41 MB )

Przymusowa izolacja stała się okazją do… dobrowolnej nauki

                                                                                        

Społeczny lockdown wpływa na rynek benefitów pracowniczych. Kiedy home office i  elastyczne godziny pracy stały się codziennością, przestały być traktowane jako bonus.  Wskazówką dla firm poszukujących nowych rozwiązań w zakresie świadczeń pozapłacowych mogą być wybory, jakich dokonywali sami pracownicy. Zgodnie z danymi Tutlo, platformy do nauki języka angielskiego, wielu z nich wykorzystało czas izolacji na samodoskonalenie i rozwój kompetencji językowych.

 

Digitalizuj się, by nie zostać w tyle

Nowa rzeczywistość sprawiła, że firmy, które chciały utrzymać swoją pozycję na rynku musiały w ekspresowym tempie przejść cyfrową transformację i rozwijać swoją działalność w sieci, ponieważ tam przeniosło się społeczne i zawodowe życie większości osób. Zaledwie kilka dni wystarczyło również, żeby instytucje kultury udostępniły swoje zasoby online. Okazało się także, że czas, który zyskaliśmy, pracując w domu, część z nas wykorzystała do rozwijania swoich kompetencji, w tym nauki języków obcych. Świadczyć o tym może popularność haseł: nauka języka online oraz nauka angielskiego online, które od marca wpisywane były przez Polaków zdecydowanie częściej w wyszukiwarkę Google niż w poprzedzającym lockdown okresie. Popularniejsze były tylko na początku roku, co prawdopodobnie wiąże się  z noworocznymi postanowieniami.

Wzrost zainteresowania nauką języków obcych w tym okresie, potwierdzają również statystyki  Tutlo, platformy do nauki języka angielskiego. Wynika z nich, że w kwietniu w porównaniu do stycznia liczba godzin, którą użytkownicy poświęcili na naukę wzrosła o blisko 1/4.

Istotnych, szczegółowych informacji, dostarczają jednak dane, ilustrujące dzienny rozkład aktywności użytkowników platformy Tutlo. Jednoznacznie wynika z nich, że w czasie izolacji użytkownicy najchętniej uczyli się języka angielskiego w godzinach pracy. Trend ten widoczny jest zarówno w przypadku osób, które kontynuowały naukę, jak i tych które dopiero ją rozpoczęły.

- Nasza platforma cieszy się rosnącą popularnością wśród osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje językowe. Bez wątpienia wpływ ma na to fakt, że umożliwia naukę niezależnie od miejsca, w którym znajdują się użytkownicy oraz czasu, którym dysponują. Tym samym doskonale wpisuje się w naszą nową rzeczywistość, w której coraz więcej aktywności, w tym naukę, przenosimy do sieci – mówi Tomasz Jabłoński, współzałożyciel platformy Tutlo. - Nasze rozwiązanie - elastyczne i dostosowane do potrzeb użytkowników, doskonale sprawdziło się w czasie przymusowej izolacji. Przede wszystkim nasi użytkownicy mogli kontynuować naukę, co z oczywistych względów nie było możliwe przy tradycyjnym modelu nauczania. Równocześnie, dzięki temu, że mieli więcej czasu, mogli tę naukę zintensyfikować, a to wymierna korzyść z pozostawania w domu, zarówno dla osoby uczącej się, jak i jego pracodawcy – dodaje Jabłoński.

Kiedy home office przestało być benefitem

Sprostanie nowej rzeczywistości, to wyzwanie, przed którym stoją zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, dla których nie bez znaczenia jest fakt, że co piąty aktywnie zawodowo Polak chciałby w przyszłości na stałe pracować zdalnie[1]. Tym samym home office przestanie być benefitem, a jego miejsce zajmą nowe formy świadczeń pozapłacowych. Analiza rynku wykonana przez Tutlo[2] pokazuje, że w tym obszarze wyraźnie zarysowują się cztery trendy. Pierwszy z nich to mikrorozwój, który zakłada projektowanie procesu szkoleniowego tak, by odbywał się częściej, obejmując równocześnie mniejsze obszary tematyczne. Drugi to crowdsourcing, który wykorzystuje wiedzę dużego wolumenu osób. Kolejny - hiperpersonalizacja polega na perfekcyjnym dostosowaniu oferty zarówno do specyfiki pracy, jak i potrzeb pracowników. Czwarty zaś - grywalizacja polega na wykorzystywaniu w procesach biznesowych mechanizmów znanych z gier.

- Spojrzenie z lotu ptaka na zachowania i wybory pracowników w okresie izolacji, pozwala wysnuć wniosek, że model nauki online idealnie odpowiada na ich nowe potrzeby, stając się jednym z najbardziej pożądanych benefitów pozapłacowych w nowej rzeczywistości – wyjaśnia Jabłoński. 

Tutlo pozwala uczyć się języka angielskiego… z każdego miejsca na świecie

Znajomość języka angielskiego, to dzisiaj jedno z podstawowych wymagań większości pracodawców. Tymczasem jedynie 33 proc. Polaków zna go na poziomie umożliwiającym swobodną komunikację. I chociaż wiemy, że współczesny, globalny rynek pracy będzie wymagał rozwijania tej umiejętności, to okazuje się, że jedynie 16 proc. badanych systematycznie doskonali swój angielski[3].

- Wydarzenia ostatnich miesięcy mogą mieć istotny wpływ na zmianę tej sytuacji - tłumaczy Tomasz Jabłoński. - Po pierwsze, rynek pracy przeszedł przyspieszony proces digitalizacji, tym samym wykorzystywanie w pracy rozwiązań online stało się codziennością. Po drugie powszechny model pracy zdalnej sprawił, że pracownicy mieli więcej wolnego czasu, który wykorzystali, między innymi, na samodoskonalenie. Te dwa czynniki wydają się być naturalnym impulsem nie tylko do rozpoczęcia nauki języka, ale również jego szlifowania.

Z pomocą przychodzą platformy takie jak Tutlo. Oferując możliwość nauki z każdego miejsca na świecie, w dowolnym czasie i bez konieczności wcześniejszej rezerwacji, platforma doskonale wpisuje się w oczekiwania pracowników, którzy dzisiaj szczególnie cenią zarówno personalizację nauczania, jak i jego elastyczność. 

 

[1] Badanie przeprowadzone w dniach 9-15.06.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel.

[3] Badanie Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS), Accenture Operations Polska i warszawskiej Akademii Leona Koźmińskiego, 2018 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Potrzebujesz dofinansowania do protezy lub rehabilitacji? Fundacja Poland Business Run szuka beneficjentów! Biuro prasowe
2025-04-17 | 11:00

Potrzebujesz dofinansowania do protezy lub rehabilitacji? Fundacja Poland Business Run szuka beneficjentów!

Potrzebujesz dofinansowania do protezy lub rehabilitacji? Fundacja Poland Business Run szuka beneficjentów! Tylko w 2024 roku w Polsce przeprowadzono blisko 12 000
Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie
2025-03-03 | 11:00

Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie

Podczas uroczystej gali po raz 32. wręczone zostały Złote Statuetki Lidera Polskiego Biznesu - prestiżowego wyróżnienia przyznawanego przedsiębiorstwom i menedżerom za
Cyfrowa transformacja SEDKOMP: Od sukcesji międzypokoleniowej do lidera innowacji
2025-01-16 | 14:00

Cyfrowa transformacja SEDKOMP: Od sukcesji międzypokoleniowej do lidera innowacji

Decyzja o przekazaniu części sterów w firmie SEDKOMP młodemu pokoleniu to odważny krok, który połączył wieloletnie doświadczenie z energią i nowoczesnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.