Przełomowa technologia folii samochodowych – innowacja AkzoNobel na radarze
Producenci pojazdów nie muszą już chować czujników za metalowymi osłonami, które mogą blokować sygnały funkcji bezpieczeństwa, takie jak np. ostrzeżenia antykolizyjne. AkzoNobel opracował innowacyjną technologię folii, która pozwala na dekoracyjne zasłonięcie tych elementów samochodowych bez zakłócania ich pracy.
„Wymagania dotyczące pojazdów cały czas się zmieniają. Cieszymy się więc, że udało nam się rozwiązać ten trudny problem poprzez opracowanie inteligentnej powłoki foliowej, która przepuszcza sygnały czujników”, wyjaśnia Patrick Bourguignon, Dyrektor Automotive and Specialty Coatings w AkzoNobel.
„Był to wysoce specjalistyczny proces, który obejmował m.in. ścisłą współpracę z klientami w celu ustalenia zależności między właściwościami folii a transmisją radarową”, kontynuuje. „Folia na powierzchni zapewnia atrakcyjne, lustrzane wykończenie. To, czego nie widać gołym okiem, to opracowana przez nas przełomowa technologia, która umożliwia lepszą oraz bardziej spójną transmisję sygnałów, co ostatecznie pomaga kierowcom w bezpieczniejszym prowadzeniu pojazdów”.
AkzoNobel jest jedynym autoryzowanym dostawcą produktów foliowych, a do tego został też niedawno globalnym dostawcą emblematów dla jednej z największych światowych marek samochodowych. Powlekane folie do ochrony i dekoracji powierzchni dostarczane przez firmę są wykorzystywane głównie w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym, a także do produkcji znaków i tablic informacyjnych.
„Innowacje nie tylko napędzają naszą działalność, ale także przyczyniają się do sukcesów naszych klientów”, mówi Bourguignon i kontynuuje: „Będziemy kontynuować nasze pionierskie podejście do technologii, aby sprostać wszelkim wyzwaniom, które może przynieść przyszłość”.
***
Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.