Przełomowa technologia folii samochodowych – innowacja AkzoNobel na radarze
Producenci pojazdów nie muszą już chować czujników za metalowymi osłonami, które mogą blokować sygnały funkcji bezpieczeństwa, takie jak np. ostrzeżenia antykolizyjne. AkzoNobel opracował innowacyjną technologię folii, która pozwala na dekoracyjne zasłonięcie tych elementów samochodowych bez zakłócania ich pracy.
„Wymagania dotyczące pojazdów cały czas się zmieniają. Cieszymy się więc, że udało nam się rozwiązać ten trudny problem poprzez opracowanie inteligentnej powłoki foliowej, która przepuszcza sygnały czujników”, wyjaśnia Patrick Bourguignon, Dyrektor Automotive and Specialty Coatings w AkzoNobel.
„Był to wysoce specjalistyczny proces, który obejmował m.in. ścisłą współpracę z klientami w celu ustalenia zależności między właściwościami folii a transmisją radarową”, kontynuuje. „Folia na powierzchni zapewnia atrakcyjne, lustrzane wykończenie. To, czego nie widać gołym okiem, to opracowana przez nas przełomowa technologia, która umożliwia lepszą oraz bardziej spójną transmisję sygnałów, co ostatecznie pomaga kierowcom w bezpieczniejszym prowadzeniu pojazdów”.
AkzoNobel jest jedynym autoryzowanym dostawcą produktów foliowych, a do tego został też niedawno globalnym dostawcą emblematów dla jednej z największych światowych marek samochodowych. Powlekane folie do ochrony i dekoracji powierzchni dostarczane przez firmę są wykorzystywane głównie w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym, a także do produkcji znaków i tablic informacyjnych.
„Innowacje nie tylko napędzają naszą działalność, ale także przyczyniają się do sukcesów naszych klientów”, mówi Bourguignon i kontynuuje: „Będziemy kontynuować nasze pionierskie podejście do technologii, aby sprostać wszelkim wyzwaniom, które może przynieść przyszłość”.
***
Już od ponad 200 lat odkrywamy świat nieograniczonych możliwości, ożywiania kolorem różnorodnych powierzchni. Jesteśmy ekspertami w produkowaniu farb i powłok, możliwe, że jeden z naszych produktów znajduje się zaledwie kilka metrów od Ciebie. Nasze portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon, które cieszą się zaufaniem klientów na całym świecie. Prowadzimy działalność w ponad 150 krajach i stawiamy sobie za cel osiągnięcie pozycji światowego lidera w naszej branży. Właśnie tego możesz oczekiwać od będącego liderem zrównoważonego rozwoju producenta farb, który od ponad dwóch stuleci kreuje przyszłość. Więcej na stronie www.akzonobel.com

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.