PRZEDSIĘBIORCY POMAGAJĄ PRZEDSIĘBIORCOM W CZASACH KRYZYSU
Od początku pandemii z dnia na dzień kolejne przedsiębiorstwa coraz gorzej radzą sobie z utrzymaniem biznesu. Sytuacja zmusiła większość z nich do ograniczenia swojej działalności, a część do całkowitego jej zamknięcia. Chcąc pomóc przedsiębiorcom w przetrwaniu trudnego czasu na rynku, w geście solidarności i wsparcia wiele firm, serwisów internetowych oraz mediów oferuje pomoc reklamową za symboliczną złotówkę, a nawet za darmo.
W kwietniu jedna z największych stacji telewizyjnych udostępniła wstępnie 500 darmowych pakietów reklamowych z dostępem do wszystkich kanałów grupy. Po ogromnej ilości zgłoszeń grupa udostępniła jeszcze 500 dodatkowych pakietów. Niedawno również jeden z serwisów ekonomicznych w specjalnej zakładce oferuje miejsce na artykuł informujący o danych usługach. Obie akcje za symboliczną złotówkę są gestem w stronę przedsiębiorstw, które próbują ratować się w związku z kryzysem związanym z epidemią. Ale to nie jedyne firmy, które oferują wsparcie w tych trudnych czasach.
Firmą również oferującą wsparcie dla przedsiębiorców jest DATAPAX, która w związku z pandemią postanowiła udostępnić całkowicie za darmo dostęp do nowej platformy dpx. Zakładając konto na platformie, użytkownik otrzymuje dostęp do ofert dostawców lub producentów. W zależności od potrzeb, może skontaktować się z poszukującymi, np. wolnej linii produkcyjnej czy dodatkowych mocy produkcyjnych, jak i zamieszczać swoje potrzeby czy prośby o pomoc. Oprócz wymiany wszelkiego rodzaju „mocy przerobowych”, na platformie umieszczane są projekty, analizy i gotowe rozwiązania z zakresu optymalizacji i automatyzacji procesów produkcji. Każdego rodzaju opracowania są przygotowywane przez ekspertów DATAPAX oraz wysoko zaawansowane technologicznie algorytmy. Wszystkie rozwiązania są również konsultowane z użytkownikami platformy. W ramach pomocy dla przedsiębiorców platforma dpx udostępniła 200 kont z darmowym dostępem. Takie konto umożliwia dostęp do wszystkich funkcji serwisu. W chwili obecnej zostało jeszcze około 100 profili, a na platformie codziennie publikowane są nowe oferty.
– Okres zamrożenia gospodarki był dla nas niesamowicie pracowitym czasem. Nowe realia przyczyniły się do szybszego wprowadzenia intensywnie opracowywanych ulepszeń, co przełożyło się na wygodę w użytkowaniu platformy. Można na niej dodawać projekty, przeprowadzać analizy online swojego przedsiębiorstwa, są dostępne bazy gotowych rozwiązań. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą wzajemnie sobie pomagać. Obecnie staramy się dostarczyć jak najlepsze rozwiązania utrzymującym ekonomię produkcji, przy aktualnych wymogach automatyzacji, ale także sanitarnych. Tylko tworząc społeczność mającą dobre narzędzia do współpracy, jesteśmy w stanie pokonać kryzys gospodarczy – mówi Mikołaj Dramowicz, prezes zarządu DATAPAX.
Warto zaznaczyć, że z rozwiązań umieszczanych na platformie mogą korzystać zarówno managerowie, jak i szefowie firm, którzy mają wszystko pod ręką, zgromadzone w jednym miejscu. Jeśli ich przedsiębiorstwo ma nadwyżkę zleceń i potrzebuje rąk do pracy, zgłasza taki problem. I odwracając sytuację, gdy tych zleceń ma mniej, nie chcąc zwalniać ludzi, może zaoferować swoją pomoc innej firmie. Jest to idealne narzędzie do zarządzania. Dostępne są również funkcje serwisu takie jak zbiór i podgląd aktualnych projektów. Umożliwia to łatwe zarządzanie. Dla pracowników jest to baza wiedzy, jak operować zasobami ograniczonymi przez kryzys.
– Platforma dpx jest również świetnym rozwiązaniem na oszczędności, ponieważ firmy nie muszą zatrudniać całych działów, by odpowiednio nadzorować projekty czy specjalistów do badań. Wszystkie te funkcje znajdziemy na platformie, w jednym miejscu online, więc oszczędzamy czas i pieniądze – dodaje Mikołaj Dramowicz.

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

Bezpieczeństwo w świecie kryptowalut – jak chronić swoje cyfrowe aktywa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.