Print&Apply, czyli jak znakować szybciej, dokładniej i wydajniej
Cyfryzacja i automatyzacja procesów to jedne z kluczowych czynników wpływających na zwiększenie wydajności działań. Tym bardziej, że produktywność pracowników nie do końca zależy od nich samych. Zdarza się, że muszą rozwiązywać problemy związane z etykietami – ręcznie je aplikować, identyfikować produkt z powodu nieczytelnego oznakowania, odklejonej etykiety itp. W efekcie tracą niepotrzebnie czas na coś, co można zrobić szybciej i lepiej – dzięki automatyzacji. Najlepsze możliwe efekty dają urządzenia drukująco-aplikujące.
Dzięki automatyzacji etykietowania pracownicy mogą pracować wydajnie w innych obszarach. Ponadto maszyny do etykietowania nie wymagają wynagrodzenia, przerw ani dni urlopowych. W miarę rozwoju działalności zautomatyzowane systemy etykietowania pomogą firmie nadążyć za zwiększonym popytem bez konieczności zatrudniania dodatkowej siły roboczej. Nie bez znaczenia jest także zmniejszona liczba błędów. Systemy Print&Apply są wyposażone w opcje weryfikacji nadruku, które dają pewność, że właściwa etykieta została zastosowana do właściwego produktu.
Automatyzacja etykietowania staje się faktem
Jak wynika z badań* przeprowadzonych w 2020 r., w ostatnich latach świadomość klientów w zakresie etykietowania zdecydowanie wzrosła. Odbiciem tych trendów są bardziej zindywidualizowane potrzeby dotyczące urządzeń stosowanych do znakowania i etykietowania. Automatyzacja tych procesów stała się faktem. Najczęściej znakuje się gotowe wyroby (94%), opakowania zbiorcze (63%) oraz palety (48%). O ile stosowane systemy znakowania mogą się różnić w zakresie konkretnej technologii nanoszenia oznaczeń, mają jedną zasadniczą cechę wspólną – umożliwiają „traceability”. W języku branżowym pod tym pojęciem kryje się kontrola jakości, pozwalająca na dotarcie do źródeł ewentualnych problemów, odpowiedzialnych za niepowodzenie czy szkodę.
Jak działa automatyczne aplikowanie etykiet?
Systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet Print&Apply pozwalają na drukowanie etykiet oraz kodowanie tagów RFID o różnych rozmiarach na tym samym urządzeniu - maksymalny rozmiar etykiety jest określany przed zakupem aplikatora. Etykiety i tagi RFID z powodzeniem mogą być umieszczane na różnych powierzchniach, bez względu na ich kształt i użyty materiał, a ich zawartość może być modyfikowana i aktualizowana tuż przed aplikacją. Urządzenia firmy Etisoft, umieszczone na uniwersalnych stojakach, są także gotowe do szybkiej zmiany miejsca pracy. – Jednym z takich urządzeń jest Label-Aire 3138NV-DAT z ramieniem umożliwiającym aplikację dwóch etykiet na sąsiednie boki produktu – tłumaczy Michał Wąs z Etisoft. - Zmiana wysokości zawieszenia aplikatora nie wymaga także ciągłego nadzoru sprawowanego przez pracowników. Wszystko odbywa się w pełni automatycznie i bez przerwy technicznej, powodującej przestój produkcji – dodaje.
Print&Apply – etykietowanie może być proste
Argumenty przemawiające za automatyczną aplikacją etykiet mówią same za siebie. Zdarza się jednak, że klient nie zdaje sobie nawet sprawy z ograniczeń, wynikających ze stosowania tradycyjnych metod. Tymczasem okazuje się, że jest to jedno z głównych wąskich gardeł dla całego procesu produkcyjnego. Niestety firmy zwykle dostrzegają tę przeszkodę dopiero wtedy, gdy pojawia się realna groźba utraty klienta lub jego zaufania. Taka sytuacja prowadzi często do podejmowania doraźnych działań, mających na celu poprawę zdolności produkcyjnych. Tymczasem dzięki urządzeniom Print&Apply, etykietowanie jest nie tylko szybkie i efektywne. Zapewnia identyfikowalność zarówno w wewnętrznym procesie logistycznym, jak i w pozostałej części łańcucha dostaw. - Firma zyskuje więc lepszy wgląd w przepływ towarów, ale także zapewnia spełnienie wymagań klienta, wymagań jakościowych i przepisów dotyczących etykietowania – podsumowuje Michał Wąs z Etisoft.
* Badania ankietowe przeprowadzonego wśród czytelników magazynu Inżynieria i Utrzymanie Ruchu

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.