Pozytywna komunikacja w szpitalach dziecięcych zwycięża w „Wielkim głosowaniu”
- Rodzice zdecydowali, że obszarem, na którym powinniśmy się skupić w szpitalach dziecięcych jest komunikacja pomiędzy personelem medycznym a małymi pacjentami oraz ich rodzicami – tak wynika z 72 proc. oddanych głosów! Projekt z nim związany zostanie sfinansowany przez markę Nurofen.
- Pozostałe obszary – ograniczenie biurokracji przy przyjęciach na oddział i wypisach oraz rozwinięcie aplikacji pacjenta zyskały kolejno 19 i 9 proc. głosów.
3 listopada br. zakończyło się „Wielkie głosowanie”, w którym rodzice mogli wybrać inicjatywę, która zostanie następnie zrealizowana w dziecięcych placówkach medycznych. Niespełna miesiąc temu Fundacja Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali zaprezentowała raport „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali 2021”, który jest diagnozą potrzeb rodziców małych pacjentów oraz personelu medycznego w dziecięcych szpitalach w całej Polsce. Kolejnym etapem badania jest projekt „Wielkiego Głosowania” i Budżetu Rodzicielskiego. Partnerem tej inicjatywy jest marka Nurofen.
Badanie zrealizowane przez fundację K.I.D.S., oprócz analizy obecnych potrzeb w szpitalach, miało na celu zaprezentowanie kierunków zmian i projektów, które pomogą w transformacji dziecięcych placówek na lepsze. W tym celu fundacja we współpracy z marką Nurofen, zorganizowała konkurs, w którym opiekunowie mogli zagłosować na jedną z trzech inicjatyw. Na podstawie głosów wybrany został projekt Pozytywna Komunikacja, w ramach której już niedługo personel medyczny szpitali dziecięcych weźmie udział w warsztatach podnoszących ich kompetencje w tym zakresie.
Pozytywna komunikacja to lepsza atmosfera w powrocie do zdrowia
Głównym założeniem projektu Pozytywna Komunikacja jest przede wszystkim podkreślenie, jak ważną i istotną rolę odgrywa komunikacja z pacjentami oraz ich rodzicami. To właśnie dzięki niej kształtują się doświadczenia małych pacjentów nie tylko podczas długich pobytów w szpitalach, ale również podczas rutynowych badań. Projekt dedykowany jest każdej grupie pracowników placówek ochrony zdrowia: lekarzom, pielęgniarkom, pracownikom medycznym szpitali, pracownikom ochrony zdrowia, pracownikom niemedycznym, jak i administracji. W ramach prowadzonego projektu zrealizowane zostaną dedykowane warsztaty skierowane do kadry medycznej.
– „Wielkie Badanie Dziecięcych Szpitali” pozwoliło nam poznać obecne potrzeby rodziców oraz kadry medycznej w dziecięcych szpitalach. Jego celem było jednocześnie określenie obszarów wymagających zmian. Jesteśmy przekonani, że po ich wprowadzeniu placówki te staną się bardziej przyjazne dla pacjentów, ich rodziców oraz rozwijające dla lekarzy i personelu. Dzięki wynikom głosowania, wspólnie z marką Nurofen zrealizujemy projekt, który poprawi komunikację lekarzy z pacjentami i ich opiekunami. Jest to absolutnie kluczowy obszar, ponieważ to od niego zależy przebieg kolejnych etapów leczenia – powiedziała Karolina Sielska Bielska, Członek Zarządu Fundacji K.I.D.S., liderka projektu Forum Rodziców.
Zawsze po stronie rodziców
– Jesteśmy dumni z tego, że dzięki współpracy z fundacją K.I.D.S. mamy wkład w zmianę dziecięcych szpitali na lepsze. Obszar komunikacji odgrywa tu niezwykle ważną rolę na każdym etapie leczenia i pobytu w szpitalu małego pacjenta zarówno dla ich samych, jak i ich rodziców. Wierzymy w to, że realizując ten projekt, poprawimy ich komfort w drodze do zdrowia, a to jest właśnie wpisane w misję marki Nurofen – powiedziała Inga Songin, Marketing Director Poland & EE, Reckitt.
Fundacja wraz z marką Nurofen przekażą personelowi pakiety niezbędnych i wspierających narzędzi, które pozwolą wprowadzać pozytywne zmiany w codziennej komunikacji, a co najważniejsze – ułatwią kontakt z małymi pacjentami oraz ich rodzicami. Będą to m.in. specjalny przewodnik, materiały informacyjne oraz aktywne grupy wsparcia online na dedykowanym projektowi portalu. Prace nad realizacją projektu rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu.
Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji
Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.