Komunikaty PR

Poznaj 10 faktów o sterowcach Goodyear Blimp

2021-07-13  |  13:35
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/

Goodyear eksploatuje sterowce od ponad 100 lat. Kultowe obiekty powietrzne w niebiesko-żółtych barwach stały się rozpoznawalnym symbolem marki dzięki obecności na najważniejszych wydarzeniach sportowo-kulturalnych. Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, to są właściwie Zeppeliny.

Sterowiec Goodyear Blimp ma 75 m długości – prawie trzy czwarte długości boiska do piłki nożnej – i blisko 18 m wysokości, a objętość jego powłoki wynosi 8425 m3. Gdyby chcieć napełnić go napojem gazowanym, potrzeba by do tego aż 25 530 303 puszek. Sterowiec zabiera na pokład dwóch pilotów i do 14 pasażerów.

Pomimo tego, że są dobrze znane na całym świecie jako Goodyear Blimp, w rzeczywistości nie są sterowcami, a Zeppelinami (model NT). Różnica między nimi polega na konstrukcji statku. Podczas gdy sterowiec nie ma wewnętrznej struktury i zachowuje swój kształt dzięki ciśnieniu gazu wewnątrz obudowy, Zeppelin jest zbudowany na ramie z bardzo wytrzymałego, lekkiego włókna węglowego i aluminium. Konstrukcja pokryta jest trójwarstwowym laminatem ze specjalnych tworzyw sztucznych.

Goodyear Blimp jest wypełniony niepalnym helem, który zapewnia mu nośność. Aby uszczelnić balon, a także zapewnić ochronę przed promieniowaniem ultrafioletowym, zanieczyszczeniami i rozerwaniem, gotową powłokę zabezpieczono przy użyciu kosmicznej technologii zgrzewania.

Napęd zapewniają trzy nowoczesne czterocylindrowe, 200-konne silniki umieszczone po obu stronach powłoki oraz na ogonie, dzięki nim sterowiec może poruszać się z maksymalną prędkością 125 km/h – mniej więcej tyle, ile najszybsi narciarze zjazdowi. Idealna wysokość lotu sterowca to 300 m, czyli nieco poniżej szczytu Wieży Eiffla. W razie potrzeby Goodyear Blimp może lecieć przez maksymalnie 22 godziny.

Pilot steruje Blimpem za pomocą joysticka, przy jego pomocy daje polecenie, jak sterowiec ma się zachować, a resztę wykonuje komputer, który tak koryguje ustawienie silników i płetw sterowych, by wykonać zamierzony manewr. Pozwala to na uzyskanie precyzji parametrów lotu. Balast wodny, mieszczący do 700 l wody, pozwala pilotowi na bezpieczną redukcję wagi podczas lotu.

Na polskim niebie sterowce należą do rzadkości, ale już niebawem to się zmieni za sprawą Goodyear Blimp, który w dniach 31 lipca – 2 sierpnia będzie latał w okolicach Wrocławia, by później udać się do Kopenhagi na wyścigi serii PURE ETCR.

Osoby, które chciałyby śledzić dokładne położenie sterowca mogą skorzystać z pomocy serwisu FlightRadar24, który pokazuje lokalizację statków powietrznych na mapie w czasie rzeczywistym. Wystarczy tylko wpisać numer indentyfikacyjny DLZFN przypisany Blimpowi.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności Biuro prasowe
2024-04-26 | 09:00

Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności

W obliczu rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi i zanieczyszczeniem powietrza, preferencje konsumentów na rynku transportowym ewoluują. Coraz więcej osób
Motoryzacja Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
2024-04-25 | 18:00

Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof

Pojazdy ciężarowe są jednymi z najcięższych użytkowników dróg, jakich możemy spotkać każdego dnia. Sprawne hamulce w ciężarówkach są jedną z absolutnych podstaw
Motoryzacja Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
2024-04-25 | 18:00

Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę

Gamę lamp roboczych Philips poszerza model Xperion 3000 Under bonnet. Ma wyjątkową konstrukcję, ponieważ łączy zalety typowej ręcznej latarki z mocną lampą, którą można

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.