Ponad 5 milionów pojazdów korzysta z map TomTom dla zautomatyzowanej jazdy
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji poinformował, że już ponad pięć milionów zautomatyzowanych pojazdów (AV) poziomu pierwszego i drugiego SAE sprzedawanych przez producentów samochodów w Ameryce Północnej i Europie korzysta z TomTom ADAS Map. Dla firmy jest to kolejny krok milowy w obszarze oferowanych przez nią technologii zautomatyzowanej jazdy (AD).
W ciągu ostatnich trzech lat liczba pojazdów korzystających z map ADAS dostarczanych przez TomTom wzrosła dziesięciokrotnie. Dla porównania, tempo wzrostu sprzedaży pojazdów na tych dwóch kontynentach w tym samym okresie było o połowę mniejsze1.
TomTom zawarł również umowy z kilkoma z dziesięciu największych grup producentów samochodów na świecie jako dostawca map w wysokiej rozdzielczości (HD), w tym z trzema z pięciu największych2. TomTom HD Map została wybrana przez tych czołowych producentów samochodów, aby wspierać ich najbardziej zaawansowane technologie AD.
TomTom oczekuje, że sprzedaż map ADAS będzie nadal rosła szybciej niż rynek globalny
„Wybór map ADAS i HD przez największe na świecie grupy producentów samochodów jako wsparcie dla bezpieczeństwa, komfortu i wydajności najbardziej zaawansowanych funkcji zautomatyzowanej jazdy w ich pojazdach jest dowodem na jakość i solidność naszych rozwiązań,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Obecnie wspieramy ponad pięć milionów zautomatyzowanych pojazdów poruszających się po drogach. W ciągu ostatnich kilku lat liczba ta znacznie się powiększyła, a dzięki naszym najnowszym umowom w najbliższych latach będzie nadal rosła szybciej niż rynek globalny, umacniając pozycję firmy TomTom jako lidera”.
Aktualnie TomTom ADAS Map wspiera ponad jedną trzecią wszystkich pojazdów AV wyposażonych w mapę ADAS. Rozwiązanie to dostarcza zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy precyzyjne informacje na temat dróg na całym świecie, w tym o nachyleniu, pasach ruchu, krzywiznach i ograniczeniach prędkości. Dzięki temu umożliwia pojazdom lepsze przewidywanie sytuacji na drodze przed nimi, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy, komfort i wydajność ekologiczną.
TomTom HD Map wspiera pojazdy z częściową lub pełną automatyzacją
TomTom HD Map to bardzo dokładne odwzorowanie drogi, zawierające niezliczone atrybuty, w tym modele i geometrię pasów ruchu, z dokładnością do kilku centymetrów. Mapa HD firmy TomTom może być używana do precyzyjnego lokalizowania pojazdu na drodze, wspomagania czujników w zrozumieniu otoczenia pojazdu oraz planowania manewrów. Dzięki tym cechom TomTom HD Map może być wykorzystywana do włączania i ulepszania różnych funkcji AD, takich jak autopilot i pilot na autostradzie, a także do pełnej automatyzacji jazdy (poziom piąty SAE).
1Dane dotyczące rzeczywistych i prognozowanych wielkości produkcji samochodów w latach 2019-2021 (źródło: ABI Research, sierpień 2021).
2Dane przedstawiają prognozowaną wielkość produkcji samochodów na rok 2021 (źródło: LMC Automotive, październik 2021).
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
Częstochowa centrum innowacji. Komercyjny tor zderzeniowy otrzymuje homologację.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.