Polski SentiOne szykuje europejską odpowiedź na ChatGPT dla biznesu
Od początku swojego istnienia polski SentiOne zainwestował w rozwój sztucznej inteligencji ponad 42 mln zł. Obecnie firma monitoruje ponad 69,5 tys. źródeł w Internecie i przetwarza ponad 150 mln wzmianek dziennie, co przekłada się na wyższą skuteczność ich modeli AI. W ciągu ostatniego roku stworzyła silnik rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego i pracuje nad silnikami dla francuskiego, włoskiego i ukraińskiego. Rozwinęła też możliwość integracji botów z innymi platformami - m.in. Facebookiem, Messengerem i WhatsAppem.
Polska sztuczna inteligencja
Polski SentiOne, firma wspierająca marki w monitoringu Internetu oraz automatyzacji obsługi klienta z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, pracuje nad stworzeniem europejskiej odpowiedzi na ChatGPT - konwersacyjną sztuczną inteligencję uruchomioną na początku grudnia, która potrafi tworzyć rozbudowane, poprawne wypowiedzi nawet na abstrakcyjne tematy i w ciągu zaledwie pięciu dni zdobyła ponad milion użytkowników.
ChatGPT robi wrażenie, jednak przez to, jak został zbudowany, może wprowadzać w błąd lub szerzyć dezinformację, co jest nieakceptowalne, szczególnie w zastosowaniu biznesowym - mówi Bartosz Baziński, COO i współzałożyciel SentiOne - Nasze modele sztucznej inteligencji są na bieżąco douczane na specjalnie przygotowanych tekstach i wiedzy dziedzinowej, testowane m.in. na zapisach rzeczywistych rozmów klientów z call center. Patrząc na nasze zasoby – zbiory danych i zespół – jestem przekonany, że nikt nie zbuduje lepszego modelu dla języka polskiego, a następnie dla innych języków europejskich, niż my. Chcemy stać się liderem w dostarczaniu technologii AI dla biznesu, a konkretnie dla branż: finansowej, ubezpieczeniowej, medycznej, telekomunikacyjnej. Od początku powstania SentiOne zainwestowaliśmy w rozwój technologii oraz modeli sztucznej inteligencji ponad 42 mln złotych i cały czas ją rozwijamy.
SentiOne spełnia trzy warunki, pozwalające zbudować takie narzędzie. Dzięki jedenastu latom monitorowania Internetu ma dostęp do nieprzebranej ilości danych publicznych, tekstów i wypowiedzi. Ma również doświadczenie w budowaniu skutecznego, autorskiego modelu AI opartego o sieci neuronowe, który rozumie ludzkie intencje na poziomie 96 proc. Dzięki licznym skutecznym wdrożeniom chatbotów i voicebotów u klientów biznesowych eksperci z SentiOne dysponują również dużym know-how oraz mają dostęp do danych dziedzinowych.
W minionym roku SentiOne dokonał znaczącego postępu w zakresie rozwoju technologii i produktu oraz budowaniu swojej przewagi na zagranicznych rynkach. Dział Badań i Rozwoju stworzył 81 tys. nowych tekstów do uczenia algorytmów AI, które w ramach treningu przetworzyły o 55 mln wypowiedzi więcej niż w poprzednim roku. Firma dodała również nowy silnik rozumienia języka naturalnego dla języka arabskiego i pracuje nad silnikami dla francuskiego, włoskiego i ukraińskiego. Znacząco rozwinęła też możliwości integracji swoich botów z innymi narzędziami lub platformami - m.in. Facebookiem, Messengerem, WhatsAppem, Microsoft Teams, Skype for Business czy dowolnym czatem na stronie internetowej.
SentiOne w social listeningu z TikTokiem i Wykopem
Oprócz tego SentiOne w ciągu ostatniego roku dodało ponad 12 tys. nowych stron do swojego silnika monitorowania Internetu, m.in. długo wyczekiwanego TikToka, z którego korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie, oraz bardzo popularnego w Polsce Wykopu. Aktualnie firma łącznie monitoruje ponad 69,5 tys. źródeł i przetwarza ponad 150 mln wzmianek dziennie, co przekłada się na coraz lepsze rozumienie ludzkich intencji przez jej algorytmy AI.
Rozwój globalny polskiej firmy - nowa siedziba w Dubaju
Obecnie SentiOne współpracuje z ponad 400 markami na ponad 30 rynkach całego świata. W ubiegłym roku firma otworzyła biuro w Dubaju, a we wrześniu nawiązała współpracę z e&enterprise, największym dostawcą telekomunikacyjnym w regionie MENA. Spółka wzmacnia również swoją obecność na rynkach szybko rozwijających się - spośród wspomnianych 12 tys. nowych monitorowanych stron aż 30 proc. pochodzi z rynków amerykańskich, przede wszystkim USA, Meksyku i Kolumbii. Z biznesowego punktu widzenia był to trudny rok dla wszystkich firm technologicznych, ale z perspektywy produktowej i rozwojowej był to jeden z najlepszych dla SentiOne. Dążymy do tego, aby stać się światowym liderem w dostarczaniu i rozwijaniu rozwiązań sztucznej inteligencji dla zespołów marketingowych oraz obsługi klienta i nie wątpię, że jesteśmy na dobrej drodze - mówi Bartosz Baziński, COO i współzałożyciel SentiOne.
W 2021 r. firma otrzymała od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju grant wysokości niemal 19 mln zł na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji, a w 2020 r. zdobyła tytuł finalisty EIT Digital Challenge i znalazła się wśród 20 najlepszych spółek technologicznych w Europie.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.