Komunikaty PR

Polski oddział Toyota Insurance Management rośnie w siłę

2020-02-10  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Maciej Sitarski
multiAN

ul. Płocka 5A/209
01-231 Warszawa
maciej.sitarski|multian.pl| |maciej.sitarski|multian.pl
511-114-178
www.multian.pl/

Toyota Insurance Management – ubezpieczeniowa spółka grupy Toyota Financial Services, może zaliczyć rok 2019 w Polsce do bardzo udanych. Firma osiągnęła przyrost w zebranej składce na poziomie ok. 16% rok do roku. Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych ubezpieczeń, wzrost wyniósł ok. 10% względem roku poprzedniego.

Toyota Insurance Management (TIM) to spółka reprezentująca centrum kompetencji ubezpieczeniowych koncernu Toyota Motor Corporation. Firma jest częścią MS&AD Holding Japan - siódmego największego ubezpieczyciela na świecie, który na rynkach europejskich funkcjonuje pod nazwą Aioi Nissay Dowa Europe.

- Na polskim rynku Toyota Insurance Management działa stosunkowo od niedawna. Nasze produkty sprzedajemy od niespełna czterech lat. Pomimo szeregu prac, jakie musieliśmy wykonać w związku z wejściem w życie unijnej dyrektywy IDD, jak również zmian prawnych w modelu dystrybucji, które zobowiązani zostaliśmy wdrożyć, nasza dotychczasowa realizacja sprzedaży oraz wskaźnik penetracji w sieci Toyoty i Lexusa w Polsce, są na wysokim poziomie – mówi Adam Wandachowicz, General Manager Toyota Insurance Management.

- Staramy się, aby nie tylko przypis oraz liczba polis osiągały satysfakcjonujący poziom, ale również walczymy o to, żeby wynik techniczny był pozytywny. Jest to niezwykle istotne, po części dlatego, że reasekurujemy portfele sprzedanych produktów ubezpieczeniowych i wspólnie z partnerami lokalnymi znajdujemy najlepsze rozwiązania dla klientów i dealerów sieci sprzedaży - dodaje.

Sukcesem firmy w ostatnim czasie było zbudowanie lojalności klientów wobec sieci sprzedaży Toyota.

-Wiemy już, że klienci, którzy skorzystali z wypłaty odszkodowań z naszych produktów, w 70% częściej podejmują decyzję o ponownym zakupie nowego samochodu marki Toyota – mówi Adam Wandachowicz.

Obecnie już wszyscy dealerzy Toyoty i Lexusa w Polsce współpracują z Toyota Insurance Management w ramach oferowanych produktów.

- Porównując sytuację makroekonomiczną naszego kraju i dynamiczny wzrost PKB na przestrzeni ostatnich 10 lat, jak również biorąc pod uwagę fakt, jaką ilość ubezpieczeń firmy sprzedały w każdym z segmentów, widzimy ogromny potencjał tego rynku w przyszłości. Udział biznesu ubezpieczeniowego w PKB całego kraju to niespełna 3% - jest to mniej niż średnia europejska, dlatego uważam, że branża ta jest nadal niezwykle chłonna i przyszłościowa. Jest jeszcze sporo miejsca, które można zapełnić różnego rodzaju nowymi produktami. Na tym właśnie chcemy się skupić w 2020 roku – mówi Adam Wandachowicz.

Dużym globalnym wyzwaniem jakie stawia przed sobą TIM, jest dostosowanie swojej oferty do przyszłej transformacji biznesu Toyota Financial Services, takich jak projekt Mobility. W ramach tego przedsięwzięcia, cała grupa Toyoty oprócz produkowania samochodów, ich finansowania i ubezpieczania, chce być marką zapewniającą szerokorozumianą mobilność swoim klientom. Dlatego już teraz, Toyota Insurance Management musi zmierzyć się z wyzwaniem zbudowania nowoczesnej oferty ubezpieczeń, która będzie odpowiednia dla różnego rodzaju innowacyjnych rozwiązań przygotowywanych przez koncern.

- Globalny projekt Mobility będzie wielką rewolucją w podejściu do motoryzacji, ale dla nas, jako podmiotu związanego z ubezpieczeniami, jest to także ogromne wyzwanie. Musimy dostosować nasze produkty ubezpieczeniowe do nowatorskich rozwiązań, jakie planowane są przez naszego japońskiego właściciela – mówi Adam Wandachowicz.

W 2020 roku, Toyota Insurance Management planuje także uruchomienie europejskiego programu przedłużonej gwarancji na samochody nowe i używane Toyoty i Lexusa. Zarządzenie naprawą będzie się odbywało w centralnym systemie gwarancyjnym Toyota Motor Europe. Klienci otrzymają w ten sposób gwarancję naprawy awarii, niezależnie od tego, kiedy i gdzie ona wystąpiła. Celem takiego podejścia do klienta jest pewność, że to właśnie samochody marki Toyota są najbardziej niezawodne, a Autoryzowane Stacje Obsługi są jedynym miejscem, w którym właściciel Toyoty otrzyma profesjonalną pomoc i z którego bez wahania powinien korzystać, niezależnie od wieku pojazdu. 

TIM w dalszym ciągu zamierza jak najlepiej wspierać rozwiązania, które dostarczane są w różnych programach Toyoty, a także postawi na dynamiczny rozwój produktów dodatkowych. Firma skupi się m.in. na dostarczeniu zabezpieczeń ochrony prawnej, zabezpieczenia pojazdów w przypadku szkód całkowitych, ubezpieczenia na wypadek bankructwa oraz rozbudowaniu ubezpieczeń na życie.

- Na przestrzeni najbliższych lat chcemy zaoferować rówież dodatkowe ubezpieczenia na życie dołączane np. do finansowania samochodu. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci będą mieli możliwość rozliczenia składki w ramach jednej raty, stanowiącej koszt prowadzenia działalności. Ponadto otrzymają od nas gwarancję wypłacalności – mówi Adam Wandachowicz.

Równie ważnym projektem, który TIM chce zrealizować na polskim rynku, jest stworzenie marketu ubezpieczeniowego, który będzie rozszerzał ofertę bankowości elektronicznej Toyota Bank Polska. Dzięki temu klienci Banku, oprócz produktów kredytowych i depozytowych, otrzymają w tym samym miejscu także komplementarną ofertę ubezpieczeń na życie.

- Branża ubezpieczeniowa przez wiele miesięcy skupiona była na dostosowaniu modeli operacyjnych oraz wdrażaniu nowego porządku regulacyjnego, tymczasem już od teraz rynek ubezpieczeń czeka wiele nowych wyzwań produktowych. Jednym z nich będzie zbudowanie optymalnej oferty ubezpieczeniowej, związanej z cyber-ryzykiem, czyli z coraz popularniejszym zjawiskiem naszych czasów. Przykładowo, już teraz każdy z naszych dealerów stanowi dużą, niezależną organizację i tak samo jak większe przedsiębiorstwa jest na takie ryzyko realnie narażony. W tym przypadku do zbudowania jest cały portfel produktowy. Najtrudniejszą kwestią jest jednak kwotacja takiego ryzyka, ponieważ mało kto wie, jakie szkody będą zgłaszane w przyszłości, jak oszacować ich skalę, z jaką ilością ataków będziemy mieli do czynienia, czy sytuacje te będą generowały straty, które będzie można udowodnić, itd. Jest wiele trudnych pytań i z pewnością odpowiedź na nie będzie ciekawym wyzwaniem, przed jakim stoi teraz cała branża ubezpieczeniowa – dodaje Adam Wandachowicz, General Manager Toyota Insurance Management.

 

 

Informacja o firmie:

Toyota Insurance Management (TIM) to firma z grupy Toyota Motor Corporation, która reprezentuje centrum kompetencji ubezpieczeniowych Toyoty we wszystkich krajach, w których swoją działalność prowadzi koncern. TIM dostarcza produkty ubezpieczeniowe najczęściej w ramach współpracy z Toyota Financial Services (TFS), ale również tworzy bezpośrednie kanały dystrybucji ubezpieczeń poprzez sieci sprzedaży Toyoty i Lexusa.

Oddział Toyota Insurance Management SE Spółka Europejska, powstał w 2015 roku. Głównym zadaniem firmy jest opracowywanie kompleksowych produktów ubezpieczeniowych dla klientów Toyota i Lexus..

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Mówisz ogrzewanie postojowe, myślisz Webasto Biuro prasowe
2020-03-25 | 17:00

Mówisz ogrzewanie postojowe, myślisz Webasto

Webasto to jeden ze 100 wiodących dostawców przemysłu motoryzacyjnego, najbardziej znany kierowcom z produkcji systemów ogrzewania postojowego. Niemiecka firma z miejscowości
Motoryzacja Rozwiązania w naszych samochodach, które zawdzięczamy sportom motorowym
2020-03-25 | 15:00

Rozwiązania w naszych samochodach, które zawdzięczamy sportom motorowym

Nieważne, czy jeździsz rodzinnym vanem czy sportowym coupé. Twoje auto ma w sobie więcej z samochodu rajdowego lub wyścigowego, niż może Ci się wydawać. To lusterko wsteczne,
Motoryzacja Norma API SN Plus czyli co?
2020-03-16 | 01:00

Norma API SN Plus czyli co?

Na rynku funkcjonuje nowa norma olejów silnikowych API SN Plus. To najwyższa międzynarodowa klasa jakości potwierdzająca przeznaczenie olejów do silników z zapłonem

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Start-upy

Opracowano pierwszą na świecie metodę odzyskiwania sadzy z opon. Polskie rozwiązanie pozwoli uniknąć spalania paliw kopalnych i emisji CO2

Co roku na świecie zużywa się ponad miliard opon. Większość trafia na wysypiska. Dzięki polskiej firmie zużyte opony można niemal w 100 proc. przywracać do obiegu. Pojedyncza instalacja Syntoilu uzdatnia sadzę z 6 tys. opon do parametrów sadzy technicznej, która zazwyczaj powstaje z gazu ziemnego czy ropy naftowej. Aby wyprodukować tradycyjną drogą tonę sadzy, trzeba wyemitować do atmosfery tony CO2. To pierwsza na świecie metoda oczyszczania sadzy.