Komunikaty PR

Polscy użytkownicy TIER uniknęli ponad 2 mln km podróży samochodem

2022-11-08  |  01:00
Biuro prasowe

TIER Mobility, największy na świecie operator mikromobilności, publikuje nową Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która jest również podsumowaniem działań firmy na rzecz środowiska od początku jej działalności, czyli od 2018 roku.

Polscy użytkownicy TIER pokonali e-hulajnogami ekwiwalent 2 milionów kilometrów podróży samochodem i zaoszczędzili aż 334 tysiące kilogramów emisji CO2. W skali globalnej, użytkownicy TIER pokonali hulajnogą aż 48 milionów kilometrów i tym samym uniknęli emisji 8 milionów kilogramów CO2. Te liczby odpowiadają ponad 8 tys. podróży samolotem z Londynu do Nowego Jorku lub ponad 55 tys. podróży samochodem z Berlina do Paryża. Dane o zmniejszeniu emisji przedstawione w strategii zostały zebrane w oparciu na przejazdy e-hulajnogami TIER w 260 miastach w 22 krajach na świecie.

Boom na e-mobilność w Europie

Na czele stawki krajów najchętniej poszukujących e-mobilnych alternatyw dla podróży samochodem wysuwają się Niemcy, gdzie znajduje się siedziba TIER. W 104 niemieckich miastach, w których działa operator, m.in. w Berlinie, Hamburgu, Stuttgarcie i Dortmundzie, dotychczas zastąpiono niemal 25 milionów kilometrów podróży samochodem.

Kolejne największe oszczędności odnotowały Francja, Szwecja, Norwegia i Polska, które łącznie uniknęły emisji ponad 2 milionów kilogramów dwutlenku węgla. Jest to równoznaczne z odbyciem przez jedną osobę ponad 12 tys. podróży samolotem ze Sztokholmu do Warszawy.

„Założyłem TIER, aby zmienić mobilność na dobre, zachęcając ludzi do wysiadania z samochodów i korzystania z bardziej zrównoważonych opcji transportu. Z przyjemnością dzielę się informacją, że od naszego startu w 2018 roku, zrobiliśmy niesamowity postęp na tej drodze. Jestem dumny z rewolucji, którą obserwujemy w naszych miastach – a jednocześnie wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego też wprowadzamy korporacyjną Strategię Zrównoważonego Rozwoju, która włącza nasze podstawowe wartości zrównoważonego rozwoju do wszystkich aspektów podejmowania decyzji, pomagając nam ustalić wymierne długoterminowe cele i być bardziej przejrzystym w kwestii postępów w realizacji naszej misji" - mówi Lawrence Leuschner, Dyrektor Generalny TIER Mobility.

Zielona droga do zmian

Nowo opublikowana strategia nakreśla kolejny etap działalności TIER na rzecz realizowania misji zeroemisyjności do 2050 roku. Firma wyznacza serię ambitnych celów w pięciu obszarach, a są nimi: do 2026 roku – cel zmniejszenia o połowę zarówno emisji bezpośrednich, emisji przypadającej na wyprodukowanie jednej e-hulajnogi lub roweru, jak i emisji, które mają miejsce przed operacjami, na przykład tych związanych z logistyką. Zakłada ona także osiągnięcie celu zerowej ilości odpadów we wszystkich magazynach firmy.

„Promowanie zrównoważonego rozwoju jest bez wątpienia jednym z najpilniejszych wyzwań, przed którymi stoimy. Dlatego też przedstawiamy nowe ramy działania TIER, oparte o najwyższe standardy" – mówi Ailin Huang, Head of Sustainability w TIER Mobility – „W miarę wdrażania nowych środków niezbędnych do osiągnięcia naszych ambitnych celów, zachęcamy kolegów z branży, partnerów miejskich i decydentów do skalowania naszych działań i tworzenia środowisk sprzyjających dla powszechnego przyjęcia mikromobilności. Kwestie zrównoważonego rozwoju wymagają zdecydowanych kroków i brak w nich przestrzeni na kompromis".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów Biuro prasowe
2024-12-16 | 01:00

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Osady w rurociągach to cichy wróg przemysłu: zwiększają zużycie energii, generują koszty i mogą prowadzić do przestojów w produkcji. Czy jest sposób, by skutecznie
Ekologia Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
2024-11-20 | 13:07

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne

Plastikowe butelki jednorazowe mogą być źródłem szkodliwego mikroplastiku, a z badań wynika, że te kolorowe – zielone, niebieskie czy czerwone – mogą być jego jeszcze
Ekologia Kolejny sportowiec stawia na ekologię
2024-11-07 | 10:20

Kolejny sportowiec stawia na ekologię

ZDJĘCIA:

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zdrowie

Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem

Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.