Płytki ścienne Monoblock od Opoczno w kolorach roku 2021.
Zgodnie z nominacją przyznaną przez ekspertów Instytutu Pantone, w 2021 roku wnętrzarską modą rządzić będą szary Ultimate Grey oraz energetyczny żółcień o nazwie Illuminating. Opoczno, polski producent materiałów do wnętrz, proponuje płytki ceramiczne w najmodniejszych kolorach roku w ramach kolekcji Monoblock, którą charakteryzuje nowoczesne wzornictwo oraz atrakcyjny format.
Już po raz dwudziesty drugi Instytut Pantone wskazał kolory, które wyznaczą trendy na najbliższych dwanaście miesięcy. Odcienie Ultimate Grey oraz Illuminating, wybrane przez ekspertów jako wiodące w 2021 roku, to „uspokajająca szarość, która przypomina stabilne, betonowe fundamenty i spokojne kamieniste plaże oraz słoneczny żółcień niosący nadzieję, pozytywne myślenie i wiarę w lepszy czas w przyszłości”. W ten sposób swoje tegoroczne wybory opisuje Instytut Pantone. Kolory roku 2021 nie tylko wywołują emocje, ale także inspirują do wprowadzenia zmian w najbliższym otoczeniu. Ten trendowy duet sprawdzi się zarówno w kuchni, łazience jak i salonie. Odcienie szarości, na przykład pod postacią płyt gresowych o grafice betonu lub naturalnego kamienia, to doskonały wybór na podłogę. Szarej sofie wigoru dodadzą poduszki dekoracyjne w żółtym odcieniu. Całości dopełnią dodatki w słonecznym kolorze. Mogą to być szklane wazony, grafiki ścienne albo zasłony.
Jak odpowiada na to swoją ofertą Opoczno? Polski producent płytek ceramicznych i gresowych proponuje kolekcję Monoblock o nowoczesnym wzornictwie, zainspirowaną układanką, którą można dowolnie kształtować. Bogata oferta starannie dobranych kolorów pozwala na stworzenie na ścianach różnorodnych kompozycji. Wśród kilkunastu barwnych propozycji z kolekcji Monoblock w tym roku na pierwszy plan wysuwają się płytki w kolorach Grey oraz Yellow.
Płytki Monoblock Grey będę świetną bazą aranżacji. Modne od kilku już sezonów szarości są efektowne, ale też niezwykle uniwersalne. Z satysfakcją sięgną po nie zarówno zwolennicy wnętrz nowoczesnych, jak i urządzonych w klimacie retro czy vintage. Z kolei żółte kafle Monoblock Yellow zapewnią efektowny kontrast, rozjaśnią i ożywią wnętrze. Płytki w słonecznym kolorze można zastosować do wyróżnienia konkretnej strefy we wnętrzu lub wyeksponowania wybranego fragmentu ściany. W kuchni idealnym miejscem dla nich będzie ściana nad blatem roboczym, w łazience z kolei może to być ściana nad wanną lub w strefie prysznica. Taka ceramiczna kompozycja będzie pięknie harmonizować ze wszystkimi popularnymi materiałami stosowanymi we wnętrzach, a więc drewnem, kamieniem naturalnym oraz szkłem. Zarówno szare, jak i żółte płytki z kolekcji Monoblock, dobrze odnajdą się w towarzystwie dominujących we współczesnych aranżacjach bieli oraz czerni. Ten inspirujący, żółto-szary duet kolorystyczny z portfolio Opoczno, pomoże wnieść do wnętrza dobrą energię.
Cechą szczególną oferowanej przez Opoczno serii Monoblock jest uniwersalny charakter, co daje niezwykle szerokie możliwości zastosowania tych płytek we wnętrzach w różnych stylach i o innym przeznaczeniu. Można ich używać zarówno w pomieszczeniach prywatnych, jaki i przestrzeniach publicznych. Ich oryginalny format 20x20 cm, nawiązujący do wymiarów tradycyjnych kafli, ciekawie współgra z nowoczesnym designem kolekcji, bazującym na sile koloru. Efekt wzmacnia wykończenie powierzchni: matowe lub połyskujące. Te niewielkie, kwadratowe płytki dają możliwość tworzenia różnorodnych kompozycji, nawet na mniejszych fragmentach ścian. To sprawia, że kolekcja Monoblock doskonale sprawdzi się w łazienkach i kuchniach. Płytki ścienne z tej serii doskonale prezentują się również w monochromatycznych zestawach. Stanowią trafny wybór dla osób poszukujących sposobu na spersonalizowanie wnętrza za pomocą koloru.
Więcej informacji na temat kolekcji znajduje się na stronie https://www.opoczno.eu/.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.