Pierwsze zdjęcia elektrycznego SUV-a E100 od SsangYong
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
SsangYong Motor opublikował przedpremierowe zdjęcia swojego pierwszego, w pełni elektrycznego SUV-a – modelu E100. Uwagę przykuwają charakterystyczne dla nowoczesnych, pełnokrwistych SUV-ów elementy m.in. wysokie nadwozie, muskularna bryła, zaokrąglone brzegi czy krawędzie. E100 nawiązuje stylem do innych modeli tej marki – Korando, Tivoli, Rextona czy Musso. Producent zapowiada, że elektryczny SUV wyjedzie z fabryki w pierwszej połowie 2021 roku.
Nowy, elektryczny SUV E100 nie miał jeszcze oficjalnej premiery, jednak producent uchylił rąbka tajemnicy publikując dwie pierwsze wizualizacje prezentujące wygląd zewnętrzny samochodu. Opisując ten model, jak najbardziej możemy mówić o nowoczesnej stylistyce, mocno nawiązującej do SUV-owego rodowodu marki. Auto przyciąga wzrok i podkreśla swój indywidualny charakter za sprawą ciekawych świateł przednich czy dość masywnej i jednocześnie aerodynamicznej budowy.
Wygląd i aerodynamika
Przy projektowaniu nowego elektrycznego SUV-a E100 skoncentrowano się na przestronnym wnętrzu i zapewnieniu maksymalnej energooszczędności. Nadwozie powstało w oparciu o nową koncepcję projektową, która stawia na wykorzystanie materiałów pozwalających maksymalizować wydajność energetyczną. Co więcej, producent wyposażył auto w aluminiową maskę silnika i zamkniętą osłonę chłodnicy. Oba rozwiązania pozwalają zmniejszyć masę auta oraz uzyskać optymalny środek ciężkości.
Auto inspirowane naturą
Pracując nad wyglądem tego modelu, projektanci czerpali pełnymi garściami ze świata dzikich zwierząt. Inspiracji szukali przyglądając się m.in. rekinom. Te drapieżne ryby od momentu pojawienia się na świecie przeszły długą drogę ewolucji, przyjmując różne kształty. Ostatecznie, wykształciły charakterystyczne dla swojego gatunku płetwy oraz łuski pozwalające minimalizować opór powietrza i wody. SsangYong E100 jest bardzo dojrzałym stylistycznie i eleganckim SUV-em, którego design w dużej mierze podyktowany jest dążeniem do możliwie jak najlepszej aerodynamiki.
Wprowadzając do oferty w pełni elektryczny model E100, SsangYong bez wątpienia wniesie sporo świeżości na rynku SUV-ów. Pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej w pierwszej połowie 2021 roku.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.