PETRONAS oraz IVECO prezentują olej silnikowy URANIA NEXT 0W-16
PETRONAS LUBRICANTS INTERNATIONAL oraz IVECO prezentują olej silnikowy URANIA NEXT 0W-16 do pojazdów ciężarowych na targach IAA TRANSPORTATION 2024
PETRONAS Lubricants International (PLI) i IVECO na nowo zdefiniowały transport ciężki, wprowadzając na rynek Urania Next 0W-16. Jest to pierwszy olej silnikowy klasy 0W-16 SAE przeznaczony specjalnie do pojazdów ciężarowych. Produkt ten ma najniższą lepkość wśród olejów dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Zostanie on zaprezentowany na stoisku IVECO podczas IAA TRANSPORTATION 2024, wiodącej wystawy branżowej dotyczącej logistyki pojazdów użytkowych i transportu, która odbędzie się w Hanowerze,17-22 września 2024 r.
Współpraca PLI z IVECO odegrała kluczową rolę w opracowaniu oleju Urania Next 0W-16. Dzięki wspólnym badaniom stworzono środek smarny zapewniający wyjątkowe osiągi i wydajność, szczególnie w przypadku ciężkich samochodów ciężarowych.
"To partnerstwo jest kluczowym momentem w ewolucji transportu ciężkiego" - powiedział Ravi Tallamraju, Group Chief Technology Officer w PETRONAS Lubricants International. Dodał także: "PETRONAS Lubricants International dąży do optymalizacji osiągów pojazdów, a Urania Next 0W-16 jest przykładem naszego zaangażowania w dostarczanie najnowocześniejszych rozwiązań spełniających zmieniające się wymagania branży. Ściśle współpracując z IVECO w celu zwiększenia synergii między silnikami i środkami smarnymi, możemy przyspieszyć innowacje i napędzać postęp w tym sektorze".
Zaprojektowany specjalnie dla modeli IVECO S-Way, T-Way i X-Way wyposażonych w silnik XCursor 13, Urania Next 0W-16 oferuje niezrównaną oszczędność paliwa dzięki formule o niskiej lepkości, zmniejszającej tarcie i obniżającej zużycie paliwa oraz emisję CO2. Zaawansowana technologia Ultra Low Ash zapewnia imponujące okresy między wymianami oleju wynoszące 150 000 km, nawet w przypadku paliw biokomponentowych, minimalizując koszty konserwacji i przestoje.
"Partnerstwo to pokazuje, w jaki sposób firmy mogą współpracować w celu tworzenia innowacji, które są zarówno energooszczędne, jak i wydajne. Zaangażowanie IVECO w zwiększanie produktywności swoich klientów jest widoczne we współpracy z PETRONAS Lubricants International. Nasze ciężkie samochody ciężarowe wyposażone w nowy silnik XCursor 13, pracujący płynnie z najwyższą wydajnością i współpracujący z olejem Urania Next 0W-16 IVECO, stanowią znaczący krok naprzód w zakresie oszczędności paliwa i technologii silników" - stwierdza Marco Baffoni, dyrektor ds. obsługi klienta w IVECO.
Specjalnie opracowana formuła, połączenie oleju bazowego PETRONAS ETRO+ i wysokowydajnej technologii dodatków uszlachetniających zapewnia doskonałą ochronę silnika, wydłużając jego żywotność. Ponadto olej Urania Next 0W-16 spełnia wymogi normy Euro7 i jest kompatybilny z systemami oczyszczania spalin, zapewniając zgodność z najnowszymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska. Rozwój Urania Next 0W-16 pokazuje innowacyjnego ducha zarówno PLI, jak i IVECO. Łącząc doświadczenie, firmy stworzyły produkt wyznaczający nowy punkt odniesienia dla przemysłu ciężkiego.
Odwiedzający targi mogą zapoznać się z szeroką gamą lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych IVECO, ucieleśniających strategiczne podejście marki do wielu źródeł energii, a także odkryć portfolio zaawansowanych rozwiązań technologii płynów PLI™, które obejmuje produkty stosowane w pojazdach IVECO, w tym PETRONAS Iona, PETRONAS Tutela i PETRONAS Paraflu UP.
O PETRONAS Lubricants International
PETRONAS Lubricants International (PLI) jest globalnym producentem środków smarnych i częścią notowanej na liście Fortune 500 firmy PETRONAS, malezyjskiego koncernu petrochemicznego. Powstały w 2008 roku PETRONAS Lubricants International produkuje i wprowadza na rynek w ponad 90 krajach świata pełną gamę wysokiej jakości środków smarnych przeznaczonych dla przemysłu i pojazdów. Centrala firmy mieści się w Kuala Lumpur, PLI ma ponad 30 lokalnych przedstawicielstw w 27 krajach, zarządzanych z biur w Turynie, Belo Horizonte, Chicago i Durbanie. PLI jest obecnie w czołowej 10 największych producentów środków smarnych, a za cel stawia sobie nr 1 światowego zestawienia. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.pli-petronas.com
Kontakt:
Danuta Michałus-Sokołowska, PETRONAS Lubricants Poland
danuta.sokolowska@pli-petronas.com
O IVECO
IVECO to marka należąca do Iveco Group N.V. (EXM: IVG). IVECO projektuje, produkuje i sprzedaje szeroką gamę lekkich, średnich i ciężkich pojazdów użytkowych, ciężarówek terenowych i pojazdów odpowiednich dla każdego typu nadwozia.
Nieustannie wprowadza innowacje i rozszerza swoje portfolio produktów, aby zapewnić każdemu klientowi pojazd, który dokładnie odpowiada jego misji.
Pełna oferta IVECO została zaprojektowana z myślą o potrzebach kierowców, aby zapewnić im doskonałe wrażenia z jazdy z naciskiem na bezpieczeństwo i komfort. Szeroka gama zaawansowanych usług cyfrowych z obsługą łączności opracowanych, aby pomóc właścicielom flot w efektywnym zarządzaniu flotą, wzbogaca kompletne rozwiązanie transportowe IVECO.
IVECO realizuje swoją strategię dekarbonizacji poprzez podejście oparte na wielu źródłach energii, które obejmuje dalszy rozwój technologii biometanu, akumulatorów elektrycznych i ogniw paliwowych.
IVECO zarządza zakładami produkcyjnymi w 7 krajach w Europie, Azji, Afryce, Oceanii i Ameryce Łacińskiej.
3 500 punktów sprzedaży i serwisu w ponad 160 krajach gwarantuje wsparcie techniczne wszędzie tam, gdzie pracuje pojazd IVECO.
IVECO podąża drogą zmian, napędzając transformację branży transportowej, kierując się ambicją bycia najbardziej niezawodnym partnerem i pełnoprawnym graczem dla swoich klientów.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.