Perły Ceramiki UE 2020 dla płytek Opoczno
Jury konkursu Perły Ceramiki UE 2020 przyznało aż siedem nagród kolekcjom płytek ceramicznych i gresowych z polskiego Opoczna, w tym Perłę Ceramiki Dystrybutorów i Perłę Ceramiki Projektantów. Wyjątkowe uznanie i łącznie trzy statuetki zdobyła kolekcja Color Crush.
Konkurs Perły Ceramiki UE organizowany jest od 2004 roku przez redakcję kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych”. Nagrodzone w tym plebiscycie kolekcje docenione są za wyjątkowe wzornictwo oraz jakość. Od 2012 r. partnerem konkursu jest firma CAD Projekt K&A, a tegoroczna edycja odbywała się pod honorowym patronatem Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP).
Głosami jury konkursowego oraz architektów i projektantów wnętrz, którzy przyznają tytuł najlepszym ich zdaniem produktom zgłoszonym do rywalizacji, w tym roku aż siedem prestiżowych nagród otrzymały kolekcje z portfolio Opoczno, najstarszego polskiego producenta płytek ceramicznych i gresowych. Szczególnie doceniono kolekcję Color Crush, która otrzymała łącznie aż trzy wyróżnienia: Perłę Ceramiki 2020 oraz Perłę Ceramiki Dystrybutorów i Perłę Ceramiki Projektantów 2020.
Kolekcja Color Crush z serii wielkoformatowych gresów Grand Concept Opoczno zachwyca melanżem żył, załamań i rozświetleń tworzących mocny rysunek podkreślony wyjątkowym kolorem granatu. - To jedna z naszych najciekawszych propozycji i cieszy się ogromną popularnością wśród konsumentów – mówi Agnieszka Zapolska, Dyrektor Marketingu Produktowego i Komunikacji marki Opoczno. -Pierwowzorem kolekcji jest labradoryt, minerał ceniony ze względu na swoje metaliczne refleksy, które w najpiękniejszych i najrzadszych okazach prezentują niezwykle szeroką gamę kolorów, w tym odcienie niebieskiego i brązu. Nagrody projektantów i dystrybutorów są szczególnie cenne. To dla nas potwierdzenie, że kolekcja cieszy się uznaniem klientów i architektów oraz wpisuje się w aktualne trendy w architekturze wnętrz.
Tytuł Perły Ceramiki UE 2020 otrzymały także dwie inne kolekcje gresów z serii Grand Concept. To kolekcja Eternal, której wzór stanowi mariaż dystyngowanej bieli i eleganckiej czerni. Czyste białe tło wzbogacone zostało czarnymi żyłami, co w połączeniu z polerowaną powierzchnią dało śmiały, designerski efekt. Statuetkę zdobyły także inspirowane wulkaniczną lawą beżowe płytki Vulcanic Dust, ozdobione nieregularnymi rdzawymi żyłami, które podkreślają ekskluzywny charakter kolekcji.
Jury doceniło także design oraz cechy użytkowe dwóch kolekcji w wyjątkowym formacie 40x120 cm z oferty Opoczno. Perłę Ceramiki UE 2020 otrzymała Break The Line, która zaskakuje kombinacją dwóch mocnych kamieni o skrajnie różnych wzorach. To grafitowe, z delikatną głębią brązu i białe płytki o rysunku naturalnego łupka w dwóch wersjach: gładkiej oraz z oryginalną strukturą w formie ramki.
Prestiżowy tytuł przypadł również inspirowanym naturą płytkom Green Show, których kolorystyka oraz grafika łączą niezwykle popularny trend miejskiej dżungli z klasyczną elegancją. W kolekcji króluje intensywna zieleń oraz motywy tropikalnych roślin.
- Wszystkie tytuły Perły Ceramiki UE 2020 przyznane kolekcjom Opoczno niezmiernie nas cieszą – dodaje Agnieszka Zapolska. – Jesteśmy dumni, że jury doceniło wyrafinowane wzornictwo naszych produktów. Tworząc serię Grand Concept wykorzystaliśmy skany autentycznych minerałów. Z kolei niezwykły efekt dekoratorski płytek Green Show udało się stworzyć nanosząc wzór liści na powierzchnię białej płytki za pomocą błyszczącego tuszu. Jest to wynikiem pracy koncepcyjnej całego zespołu, zastosowania wyjątkowych grafik oraz nowoczesnych technologii. Dzięki temu możemy pochwalić się tak spektakularnymi efektami.
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.