Pekao Leasing podarowało samochód dla NIZP-PZH
W obliczu wielu wymagań dotyczących transportu pracowników laboratorium oraz próbek, Pekao Leasing postanowiło wesprzeć Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-Państwowy Zakład Higieny i podarowało instytutowi Forda Focusa. Samochód będzie przede wszystkim wykorzystywany do transportu próbek materiałów do badań w kierunku koronawirusa.
Odpowiednie zabezpieczenie i opisanie próbek przeznaczonych do badań stanowi ważną część działań laboratoryjnych. Dotychczasowe doświadczenia wykazały, że około 5 proc. próbek przekazywanych do diagnostyki, jest nieodpowiednio przygotowywanych i przesyłanych, co uniemożliwia ich dalsze badanie. Dlatego, chcąc zminimalizować ten problem, Pekao Leasing postanowiło wesprzeć NIZP-PZH i podarować samochód, który umożliwi, m.in. bezpieczne transportowanie próbek materiałów do badań w kierunku koronawirusa.
- Zminimalizowanie rozprzestrzeniania się koronawirusa jest obecnie priorytetem dla wszystkich, jednak aby to osiągnąć należy przeprowadzić setki badań nad różnymi próbkami. Dlatego, chcąc pomóc służbie zdrowia, postanowiliśmy podarować NIZP-PZH samochód Ford Focus, by za jego pomocą można było w bezpieczny sposób przewozić nie tylko próbki materiałów do badań, ale również pracowników laboratorium. Dzięki temu będą unikali transportu zbiorowego i w bezpieczny sposób dojeżdżali do swojego miejsca pracy – mówi Janusz Konopka, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Pekao Leasing.
Darowizna samochodu na rzecz Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego-Państwowego Zakładu Higieny została przekazana pod koniec kwietnia. Jest to pierwszy z samochodów, który Pekao Leasing postanowiło podarować, by wesprzeć instytucje walczące z pandemią.

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech

Bezpieczeństwo w świecie kryptowalut – jak chronić swoje cyfrowe aktywa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.