Komunikaty PR

Panasonic: urządzenie wspomagające oddychanie dla pacjentów z COVID-19

2020-05-28  |  15:00
Biuro prasowe

Urządzenie wspomagające oddychanie CPAP (Continuous Positive Airway Pressure – stałe dodatnie ciśnienie w drogach oddechowych) zostało zaprojektowane przez dr Rhysa Thomasa z Glangwili Hospital i Maurice'a Clarke z firmy inżynierskiej CR Clarke & Co. Zostało ono wstępnie zatwierdzone przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych i Wyrobów Medycznych, podlegający pod Departament Zdrowia i Opieki Społecznej, który jest odpowiedzialny za regulację wszystkich leków i urządzeń medycznych używanych w Wielkiej Brytanii. Obecnie trwają badania kliniczne z wykorzystaniem aparatu, a centrum produkcyjne Panasonic jest gotowe, aby w razie potrzeby wyprodukować 1000 dodatkowych jednostek.

Urządzenie CPAP zapewnia kontrolowany dopływ ciśnienia dodatniego, silnie dotlenionego powietrza pacjentom zakażonym koronawirusem. Pomaga w ten sposób podnieść poziom tlenu we krwi. Tego rodzaju wspomaganie oddychania może zmniejszyć liczbę pacjentów wymagających inwazyjnej wentylacji mechanicznej podczas leczenia na oddziale intensywnej terapii.

Nad powstaniem aparatu oddechowego czuwało ponad 400 pracowników firmy Panasonic, którzy zajęli się dopracowaniem projektu, zakupem części oraz produkcją. Zespół Mobile Solutions Business, który na co dzień produkuje wytrzymałe notebooki i tablety oraz dział Home Appliance stworzyli nową linię produkcyjną dla aparatu CPAP w zaledwie dwa dni, a prototypy zostały dostarczone w trzy tygodnie po otrzymaniu prośby o wsparcie od walijskiego rządu.

- Sami zgłosiliśmy się do rządu walijskiego z pytaniem, czy możemy wykorzystać nasze umiejętności i zasoby, aby pomóc w tych trudnych czasach i szybko otrzymaliśmy odpowiedź - mówi Robert Blowers, dyrektor  działu Home Appliance w Panasonic. – Nasz zespół pracował w święta i weekendy, aby się udało. Wspaniale było patrzeć, jak ludzie z różnych działów połączyli siły, aby sprostać wyzwaniu. Jesteśmy gotowi na masową produkcję aparatów oddechowych, choć mamy nadzieję, że nie będą one potrzebne.

Pracownicy centrum produkcyjnego Panasonic byli również zaangażowani w szereg innych inicjatyw mających na celu pomoc społeczności w czasie kryzysu związanego z koronawirusem. Ich wsparcie objęło pomoc przy przeprowadzeniu testów oraz dokumentacji związanej z kompatybilnością elektromagnetyczną (EMC) nowego oksymetru opracowanego przez University of South Wales do pomiaru poziomu tlenu we krwi. Oprócz tego inżynierowie Panasonic za pomocą drukarek 3D wyprodukowali środki ochrony indywidualnej (PPE) dla pracowników brytyjskiej służby zdrowia. Firma przekazała również notebooki i tablety Panasonic TOUGHBOOK, aby pomóc odizolowanym pacjentom w komunikacji z krewnymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.