Osiedle Junigue – więcej niż mieszkania
Inwestycja Junique to kolejny projekt mieszkaniowy na terenie Poznania spółki art.Locum (dawniej mLocum). Podobnie jak w przypadku zrealizowanego już osiedla Przylesie Marcelin nowy projekt będzie kilkuetapowy. Jako pierwszy powstanie pięciopiętrowy budynek wielorodzinny z 79 mieszkaniami o powierzchni od 33 do 88 mkw. Dla przyszłych klientów deweloper przygotował zarówno ustawne kawalerki jak i mieszkania 2-, 3- i 4- pokojowe. Do lokali na parterze przynależeć będą ogródki. Nie zabraknie także komórek lokatorskich. Znacznym udogodnieniem będzie hala garażowa uzupełniona o naziemne miejsca postojowe.
Junique to osiedle zaprojektowane w nowoczesnym stylu i dające wiele przestrzeni dla każdego z przyszłych mieszkańców. Wspólne miejsca do wypoczynku, rekreacji, czy spotkań będą sprzyjać sąsiedzkiej integracji, nie zabraknie specjalnej strefy zieleni czy placów zabaw. Na potrzeby najmłodszych mieszkańców art.Locum wybuduje nowoczesne przedszkole. Powstaną również lokale usługowe oraz sklep wielkopowierzchniowy. – Wszystko co nas otacza ma wpływ na nasze samopoczucie, na jakość naszego życia. Naszym zamierzeniem jest, aby osiedle Junique było takim miejscem, w którym ludzie mają poczucie komfortu i bezpieczeństwa – dodaje Joanna Rzelechowska.
Inwestycja Junique powstaje na terenie dzielnicy Grunwald, w rejonie ulic Wieruszowskiej, Żmigrodzkiej i Miśnieńskiej. Lokalizacja umożliwia korzystanie z pełnego zaplecza handlowo–usługowego, które gwarantuje najbliższe otoczenie inwestycji. Sąsiedztwo Pętli Junikowo pozwala na dotarcie tramwajem do innych części Poznania. Natomiast pobliska ulica Grunwaldzka to dla zmotoryzowanych sprawny dojazd do Portu Lotniczego Poznań-Ławica, dworca PKP, czy centrum miasta. Położenie inwestycji kilka kilometrów od węzła komunikacyjnego Poznań - Komorniki zapewnia połącznie z autostradą A2 oraz drogami ekspresowymi S5 i S11. Przyszli mieszkańcy osiedla będą mogli korzystać także z licznych dróg rowerowych, placówek dydaktycznych i zdrowotnych oraz obiektów sportowych i kulturalnych.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Konkurencyjność firm wśród najważniejszych zadań dla kolejnego budżetu UE. Komisja szuka nowych źródeł dochodów
Przed budżetem na kolejną siedmioletnią perspektywę stoi szereg wyzwań. Jednym z nich są potrzeby zwiększania wydatków na obronność i zbrojenia oraz na wsparcie konkurencyjności europejskich firm. Jednocześnie dla zaspokojenia rosnących potrzeb w priorytetowych obszarach konieczne są nowe źródła dochodów.
Transport
Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny czy porty udział ten wzrasta do 11 proc. – wynika z danych Massachusetts Institute of Technology. Transformacja sektora transportowego ma więc istotne znaczenie dla redukcji emisji, a wśród kluczowych działań przewoźników jest elektryfikacja ich flot. Firma logistyczna DACHSER wprowadza w Polsce zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw i uruchamia dostawy elektrykiem w centrum Warszawy.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.