Komunikaty PR

Zwiększenie sprzedaży priorytetem dla MŚP

2023-04-19  |  11:30
Biuro prasowe

Jednym z największych wyzwań małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upów, działających zwłaszcza w sektorze B2B, jest skuteczność działań sprzedażowych. Wobec rosnących obciążeń finansowych kwestia ta stała się dla nich priorytetem. Rozwiązanie, które pomoże im w poprawie rentowności biznesu zaprezentowała właśnie polska spółka informatyczna Billennium. 

Polskie firmy z sektora MŚP coraz mocniej odczuwają skutki wzrostu obciążeń dla swojego biznesu - wysokie koszty energii, podwyżki składek ZUS czy płacy minimalnej. Według badania „Skaner MŚP[1]”, zrealizowanego przez Karalla Research, 47% firm czuje pogorszenie sytuacji finansowej, w efekcie czego 15% przedsiębiorców obawia się o przyszłość swojej organizacji. 30% badanych, poza wzrostem kosztów, za główną przyczynę takiej sytuacji podaje spadek popytu na produkty i usługi.

W kontekście rosnących obciążeń budżetów polskich przedsiębiorstw, pozyskiwanie klientów i odpowiednie zarządzanie relacjami z nimi staje się kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa ich biznesu. Priorytetem jest zatem wsparcie działów sprzedaży, tak aby mogły pracować możliwie najbardziej wydajnie i skutecznie. Do tego jednak potrzebne są odpowiednie narzędzia, które pozwolą zoptymalizować procesy i dostarczą niezbędnych informacji działom handlowym – powiedział Łukasz Przybyłek, Head of Strategic Business

Główne wyzwania działów sprzedaży

Eksperci Billennium wskazują kilka głównych wyzwań, które sprawiają, że działania nakierowane na sprzedaż produktów i usług, zwłaszcza tych, kierowanych do B2B, są nieskuteczne. Jednym ze źródeł problemów jest brak spójnej bazy informacji o klientach. Dane są często rozproszone w różnych aplikacjach lub wyłącznie w skrzynce e-mail czy notesie handlowca. Jeśli nawet firma posiada jedną bazę, to często się zdarza, że nie jest ona uzupełniana na bieżąco i część informacji przepada albo są one dublowane. To wpływa później na szereg innych aspektów – utrudnioną komunikację pomiędzy działami w firmie, które są zaangażowane w różne etapy procesu sprzedaży, nieefektywne lub nieskuteczne działania sprzedażowe i marketingowe, ale też nieumiejętne zarzadzanie leadami. Kolejnym wyzwaniem jest też niska jakość lub opóźnienie w obsłudze klienta, co również wpływa na jego utrzymanie i pozyskanie, bo wobec zbliżonej oferty produktów czy usług na rynku, wybierze on sprzedawcę, który dostarczy mu wszystkich niezbędnych informacji oraz szybko i rzeczowo odpowie na pytania. 

Jedynie co czwarta mała i co druga średnia firma korzysta z CRM!

Przedsiębiorstwa mogą uniknąć każdego z wymienionych problemów poprzez stosowanie systemów CRM, czyli oprogramowania do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami, ale… wiele firm nadal z nich nie korzysta. Według danych PARP[2], w 2021 r. tylko 25,5% małych przedsiębiorstw i 54,3% średnich w Polsce korzystało z takich systemów (przy tempie wzrostu wykorzystania na poziomie odpowiednio 1 i 2% w skali dwóch lat!). 

Systemy CRM pomagają skutecznie zarządzać sprzedażą, marketingiem czy obsługą klienta i w efekcie generować wyższe przychody. Dzięki nim wszystkie osoby w firmie zaangażowane w procesy handlowe posiadają ujednolicony widok informacji o danym kontakcie czy kliencie i mogą lepiej zrozumieć jego preferencje czy zobaczyć historię interakcji. To pozwala lepiej dostosować ofertę dla każdego klienta i poprawić jego satysfakcję. Dodatkowo wiele zadań można zautomatyzować, np. takie aspekty, jak wprowadzanie danych, wysyłanie wiadomości e-mail, planowanie spotkań czy generowanie raportów. Czas zaoszczędzony w ten sposób przedsiębiorstwo może poświęcić na najważniejsze zadania z punktu widzenia zamknięcia transakcji. Kolejna kwestia to analityka, którą dostarcza CRM. Pracując na podstawie danych unikamy wielu błędów, nieefektywnych kampanii i straty kapitału – wylicza Przemysław Rudolf, Strategic Business Executive. 

Billennium Sales Box – potężny CRM dostosowany do możliwości MŚP

Salesforce od 9 lat jest zdecydowanym liderem na świecie wśród systemów CRM. Według danych IDC[3] z listopada 2022, spółka posiada 22,9% udziałów w rynku, a 90% firm z listy Fortune 500 korzysta właśnie z tej platformy. Możliwości Salesforce są ogromne, łącznie z niemal dowolną rozbudową i dostosowaniem do konkretnych potrzeb organizacji, ale też często jest poza zasięgiem finansowym mniejszych podmiotów. Dlatego właśnie, z myślą o potrzebach i możliwościach sektora MŚP, Billennium stworzyło rozwiązanie Billennium Sales Box.

Do stworzenia naszego rozwiązania wykorzystaliśmy 12-letnie doświadczenie w kompleksowym wdrażaniu usług i narzędzi Salesforce w wielu zróżnicowanych branżach w Polsce i za granicą. W tym czasie zbudowaliśmy nasz know-how, dzięki któremu wiemy nie tylko, jakie są możliwości platformy, ale też, jakie są najważniejsze potrzeby i wyzwania małego i średniego biznesu w zakresie wsparcia sprzedaży i pozyskiwaniu leadów. Oczywiście musieliśmy wziąć pod uwagę również kwestie finansowe i techniczne. W efekcie, koszt wdrożenia Billennium Sales Box jest nawet 10 razy niższy niż w przypadku rozwiązania customowego opartego na Salesforce i trwa nawet do 5 dni – podsumowuje Piotr Grusiewicz, Head of Business Unit Salesforce.

Wybierając Billennium Sales Box, użytkownicy otrzymują pełen widok klienta w Salesforce Customer 360. Rozwiązuje to problem braku spójności i komunikacji między działami i danymi klientów. Każdy uczestnik procesu sprzedaży, marketingu czy obsługi ma pełen zakres informacji o kontrahencie i wszystkich podejmowanych działaniach czy interakcjach. Aplikacja wspiera przedsiębiorstwa w 4 głównych obszarach: sprzedaży, obsłudze klienta i zarządzaniu danymi, działaniach marketingowych, a także w organizacji pracy i podnoszeniu efektywności osób zaangażowanych w procesy zarządzania relacjami z klientem i leadami. Firmy, które wybiorą Billennium Sales Box, poza dostępem do kluczowych funkcji platformy Salesforce, otrzymują jednak nie tylko samo rozwiązanie. Twórcy aplikacji zapewniają stały dostęp do zespołu utrzymaniowo-wdrożeniowego, który pomaga w rozwiązywaniu bieżących problemów czy dodatkowej customiazacji, a w razie zwiększenia potrzeb przez organizację, także rozwinięcia systemu o kolejne usługi Salesforce. 

Aplikacja jest dostępna w wersji przeglądarkowej oraz mobilnej w ramach jednej licencji.

Więcej informacji o Billennium Sales Box można znaleźć na stronie:
https://billennium.pl/billennium-box/

 


[1] Skaner MSP 23Q1, Karalla Research

[2] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2022, PARP

[3] CRM Marker Share 2022, IDC

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise Biuro prasowe
2024-10-21 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

MiR Fleet Enterprise oznacza odejście od tradycyjnych systemów zarządzania flotą. Zbudowane do pracy na serwerach Windows i wspierające różne strategie wirtualizacji,
Oprogramowanie AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
2024-10-21 | 12:10

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Produkt, zaprojektowany do celów komercyjnych i badawczych, zapewnia programistom konfigurowalną platformę do tworzenia aplikacji, przyspieszenia badań i skracania czasu wprowadzania na
Oprogramowanie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.