Komunikaty PR

Zwiększenie sprzedaży priorytetem dla MŚP

2023-04-19  |  11:30
Biuro prasowe

Jednym z największych wyzwań małych i średnich przedsiębiorstw oraz start-upów, działających zwłaszcza w sektorze B2B, jest skuteczność działań sprzedażowych. Wobec rosnących obciążeń finansowych kwestia ta stała się dla nich priorytetem. Rozwiązanie, które pomoże im w poprawie rentowności biznesu zaprezentowała właśnie polska spółka informatyczna Billennium. 

Polskie firmy z sektora MŚP coraz mocniej odczuwają skutki wzrostu obciążeń dla swojego biznesu - wysokie koszty energii, podwyżki składek ZUS czy płacy minimalnej. Według badania „Skaner MŚP[1]”, zrealizowanego przez Karalla Research, 47% firm czuje pogorszenie sytuacji finansowej, w efekcie czego 15% przedsiębiorców obawia się o przyszłość swojej organizacji. 30% badanych, poza wzrostem kosztów, za główną przyczynę takiej sytuacji podaje spadek popytu na produkty i usługi.

W kontekście rosnących obciążeń budżetów polskich przedsiębiorstw, pozyskiwanie klientów i odpowiednie zarządzanie relacjami z nimi staje się kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa ich biznesu. Priorytetem jest zatem wsparcie działów sprzedaży, tak aby mogły pracować możliwie najbardziej wydajnie i skutecznie. Do tego jednak potrzebne są odpowiednie narzędzia, które pozwolą zoptymalizować procesy i dostarczą niezbędnych informacji działom handlowym – powiedział Łukasz Przybyłek, Head of Strategic Business

Główne wyzwania działów sprzedaży

Eksperci Billennium wskazują kilka głównych wyzwań, które sprawiają, że działania nakierowane na sprzedaż produktów i usług, zwłaszcza tych, kierowanych do B2B, są nieskuteczne. Jednym ze źródeł problemów jest brak spójnej bazy informacji o klientach. Dane są często rozproszone w różnych aplikacjach lub wyłącznie w skrzynce e-mail czy notesie handlowca. Jeśli nawet firma posiada jedną bazę, to często się zdarza, że nie jest ona uzupełniana na bieżąco i część informacji przepada albo są one dublowane. To wpływa później na szereg innych aspektów – utrudnioną komunikację pomiędzy działami w firmie, które są zaangażowane w różne etapy procesu sprzedaży, nieefektywne lub nieskuteczne działania sprzedażowe i marketingowe, ale też nieumiejętne zarzadzanie leadami. Kolejnym wyzwaniem jest też niska jakość lub opóźnienie w obsłudze klienta, co również wpływa na jego utrzymanie i pozyskanie, bo wobec zbliżonej oferty produktów czy usług na rynku, wybierze on sprzedawcę, który dostarczy mu wszystkich niezbędnych informacji oraz szybko i rzeczowo odpowie na pytania. 

Jedynie co czwarta mała i co druga średnia firma korzysta z CRM!

Przedsiębiorstwa mogą uniknąć każdego z wymienionych problemów poprzez stosowanie systemów CRM, czyli oprogramowania do kompleksowego zarządzania relacjami z klientami, ale… wiele firm nadal z nich nie korzysta. Według danych PARP[2], w 2021 r. tylko 25,5% małych przedsiębiorstw i 54,3% średnich w Polsce korzystało z takich systemów (przy tempie wzrostu wykorzystania na poziomie odpowiednio 1 i 2% w skali dwóch lat!). 

Systemy CRM pomagają skutecznie zarządzać sprzedażą, marketingiem czy obsługą klienta i w efekcie generować wyższe przychody. Dzięki nim wszystkie osoby w firmie zaangażowane w procesy handlowe posiadają ujednolicony widok informacji o danym kontakcie czy kliencie i mogą lepiej zrozumieć jego preferencje czy zobaczyć historię interakcji. To pozwala lepiej dostosować ofertę dla każdego klienta i poprawić jego satysfakcję. Dodatkowo wiele zadań można zautomatyzować, np. takie aspekty, jak wprowadzanie danych, wysyłanie wiadomości e-mail, planowanie spotkań czy generowanie raportów. Czas zaoszczędzony w ten sposób przedsiębiorstwo może poświęcić na najważniejsze zadania z punktu widzenia zamknięcia transakcji. Kolejna kwestia to analityka, którą dostarcza CRM. Pracując na podstawie danych unikamy wielu błędów, nieefektywnych kampanii i straty kapitału – wylicza Przemysław Rudolf, Strategic Business Executive. 

Billennium Sales Box – potężny CRM dostosowany do możliwości MŚP

Salesforce od 9 lat jest zdecydowanym liderem na świecie wśród systemów CRM. Według danych IDC[3] z listopada 2022, spółka posiada 22,9% udziałów w rynku, a 90% firm z listy Fortune 500 korzysta właśnie z tej platformy. Możliwości Salesforce są ogromne, łącznie z niemal dowolną rozbudową i dostosowaniem do konkretnych potrzeb organizacji, ale też często jest poza zasięgiem finansowym mniejszych podmiotów. Dlatego właśnie, z myślą o potrzebach i możliwościach sektora MŚP, Billennium stworzyło rozwiązanie Billennium Sales Box.

Do stworzenia naszego rozwiązania wykorzystaliśmy 12-letnie doświadczenie w kompleksowym wdrażaniu usług i narzędzi Salesforce w wielu zróżnicowanych branżach w Polsce i za granicą. W tym czasie zbudowaliśmy nasz know-how, dzięki któremu wiemy nie tylko, jakie są możliwości platformy, ale też, jakie są najważniejsze potrzeby i wyzwania małego i średniego biznesu w zakresie wsparcia sprzedaży i pozyskiwaniu leadów. Oczywiście musieliśmy wziąć pod uwagę również kwestie finansowe i techniczne. W efekcie, koszt wdrożenia Billennium Sales Box jest nawet 10 razy niższy niż w przypadku rozwiązania customowego opartego na Salesforce i trwa nawet do 5 dni – podsumowuje Piotr Grusiewicz, Head of Business Unit Salesforce.

Wybierając Billennium Sales Box, użytkownicy otrzymują pełen widok klienta w Salesforce Customer 360. Rozwiązuje to problem braku spójności i komunikacji między działami i danymi klientów. Każdy uczestnik procesu sprzedaży, marketingu czy obsługi ma pełen zakres informacji o kontrahencie i wszystkich podejmowanych działaniach czy interakcjach. Aplikacja wspiera przedsiębiorstwa w 4 głównych obszarach: sprzedaży, obsłudze klienta i zarządzaniu danymi, działaniach marketingowych, a także w organizacji pracy i podnoszeniu efektywności osób zaangażowanych w procesy zarządzania relacjami z klientem i leadami. Firmy, które wybiorą Billennium Sales Box, poza dostępem do kluczowych funkcji platformy Salesforce, otrzymują jednak nie tylko samo rozwiązanie. Twórcy aplikacji zapewniają stały dostęp do zespołu utrzymaniowo-wdrożeniowego, który pomaga w rozwiązywaniu bieżących problemów czy dodatkowej customiazacji, a w razie zwiększenia potrzeb przez organizację, także rozwinięcia systemu o kolejne usługi Salesforce. 

Aplikacja jest dostępna w wersji przeglądarkowej oraz mobilnej w ramach jednej licencji.

Więcej informacji o Billennium Sales Box można znaleźć na stronie:
https://billennium.pl/billennium-box/

 


[1] Skaner MSP 23Q1, Karalla Research

[2] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce 2022, PARP

[3] CRM Marker Share 2022, IDC

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Twój system parkingowy zintegrowany z system stacji ładowania EV Biuro prasowe
2024-02-29 | 01:00

Twój system parkingowy zintegrowany z system stacji ładowania EV

Udostępniasz na swoim parkingu stacje ładowania samochodów elektrycznych? Chcesz samodzielnie i elastycznie ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV? Zastanawiasz się, w jaki
Oprogramowanie BRAK ZDJĘCIA
2023-11-03 | 09:30

SAP przedstawia nowe narzędzia dla programistów

Podczas konferencji SAP TechEd, SAP ogłosił szereg innowacji związanych z generatywną sztuczną inteligencją. Celem jest umożliwienie programistom maksymalnego wykorzystania możliwości AI w ramach ich pracy. "Dynamiczny
Oprogramowanie Nowa technologia w inwentaryzacji hotelu
2023-05-29 | 08:04

Nowa technologia w inwentaryzacji hotelu

W dzisiejszych czasach technologia odgrywa kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu inwentaryzacją w hotelu.  Dlaczego warto zrezygnować z tradycyjnych papierowych kartotek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.