Twój system parkingowy zintegrowany z system stacji ładowania EV

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Udostępniasz na swoim parkingu stacje ładowania samochodów elektrycznych? Chcesz samodzielnie i elastycznie ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV? Zastanawiasz się, w jaki sposób skorelować płatności za parkowanie i ładowanie auta? Skorzystaj z możliwości systemu Elocity. To autorska technologia zarządzania infrastrukturą ładowania aut elektrycznych i sprzedaży usług ładowania.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych na parkingach to dziś coraz powszechniejszych widok. Zarządcy CRE wiedzą, że dostępność infrastruktury EV jest ważna dla klientów, czy najemców korporacyjnych, dbających o neutralizację swojego wpływu na środowisko (ESG). Jest to także sposób na przyciągnięcie nowego segmentu użytkowników, jakimi są kierowcy elektryków. Rozwój infrastruktury ładowania na parkingach jest ważny również w kontekście trwającej w wielu miastach dyskusji o strefach czystego transportu, w których stopniowo wprowadzane mają być ograniczenia dla aut spalinowych (przykładem jest Warszawa, gdzie SCT wdrażana będzie od lipca 2024 roku).
Jednak udostępnienie kierowcom infrastruktury EV to jedno, ale z punktu widzenia zarządców parkingów kluczowa jest technologia zarządzania stacjami ładowania i jej możliwość integracji z systemem zarządzania parkingiem.
- Przewagą autorskiej technologii Elocity jest możliwość dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Jednym z wypracowanych przez nas rozwiązań jest integracja z systemami parkingowymi. W praktyce oznacza to, że mając stacje z systemem Elocity zarządcy parkingów mogą m.in. samodzielnie i elastyczne ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV czy stosować różne schematy rabatowania za parkowanie i ładowanie auta – wyjaśnia Adrian Nocuń, współzałożyciel Elocity.
Przykładem integracji systemu parkingowego z systemem Elocity jest hub Ekoen, znajdujący się przy ulicy Postępu 14 w Warszawie. Tu kierowcy EV płacą jedynie za zużytą energię podczas ładowania już bez konieczności ponoszenia opłat za postój. Walidacja odbywa się w sposób zautomatyzowany.
Wysokość opłaty parkingowej w systemie Elocity można skorelować także z ilością pobranej mocy podczas ładowania elektryków (np. jeśli kierowca naładuje pojazd 50 kWh, otrzymuje 2 h parkingu gratis). Cena za ładowanie elektryka może być uzależniona od czasu korzystania z parkingu (np. bezpłatne ładowanie dla kierowców, którzy korzystają z parkingu minimum. 3 h). Można również wprowadzać zróżnicowane cenniki za ładowanie EV dla najemców i gości, a także różnicować cenę za ładowanie w zależności od pory dnia, czy dni tygodnia (np. inny cennik w dniu powszednie, inny w weekendy).
- Wszystkie te ustawienia z łatwością wprowadza się z poziomu intuicyjnego panelu administracyjnego. Istnieje także możliwość integracji systemu Elocity z aplikacjami budynków biurowych i systemami BMS. W ten sposób zarządca budynku samodzielnie decyduje o wysokości mocy, jaką udostępnia dla stacji ładowania – wylicza Adrian Nocuń.
Integracja z system Elocity otwiera także nowe możliwości promowania parkingu, ponieważ Elocity to popularna wśród użytkowników aut EV aplikacja z największą liczbą stacji ładowania w Polsce. Pod koniec 2023 roku korzystało z niej 35 000 kierowców. Dzięki roamingowi stacje z systemem Elocity widoczne są także w nawigacjach samochodowych i systemach flotowych (np.Shell Recharge).

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa
Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Konsument
GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny

Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.