Twój system parkingowy zintegrowany z system stacji ładowania EV

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Udostępniasz na swoim parkingu stacje ładowania samochodów elektrycznych? Chcesz samodzielnie i elastycznie ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV? Zastanawiasz się, w jaki sposób skorelować płatności za parkowanie i ładowanie auta? Skorzystaj z możliwości systemu Elocity. To autorska technologia zarządzania infrastrukturą ładowania aut elektrycznych i sprzedaży usług ładowania.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych na parkingach to dziś coraz powszechniejszych widok. Zarządcy CRE wiedzą, że dostępność infrastruktury EV jest ważna dla klientów, czy najemców korporacyjnych, dbających o neutralizację swojego wpływu na środowisko (ESG). Jest to także sposób na przyciągnięcie nowego segmentu użytkowników, jakimi są kierowcy elektryków. Rozwój infrastruktury ładowania na parkingach jest ważny również w kontekście trwającej w wielu miastach dyskusji o strefach czystego transportu, w których stopniowo wprowadzane mają być ograniczenia dla aut spalinowych (przykładem jest Warszawa, gdzie SCT wdrażana będzie od lipca 2024 roku).
Jednak udostępnienie kierowcom infrastruktury EV to jedno, ale z punktu widzenia zarządców parkingów kluczowa jest technologia zarządzania stacjami ładowania i jej możliwość integracji z systemem zarządzania parkingiem.
- Przewagą autorskiej technologii Elocity jest możliwość dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Jednym z wypracowanych przez nas rozwiązań jest integracja z systemami parkingowymi. W praktyce oznacza to, że mając stacje z systemem Elocity zarządcy parkingów mogą m.in. samodzielnie i elastyczne ustalać ceny za korzystanie z infrastruktury EV czy stosować różne schematy rabatowania za parkowanie i ładowanie auta – wyjaśnia Adrian Nocuń, współzałożyciel Elocity.
Przykładem integracji systemu parkingowego z systemem Elocity jest hub Ekoen, znajdujący się przy ulicy Postępu 14 w Warszawie. Tu kierowcy EV płacą jedynie za zużytą energię podczas ładowania już bez konieczności ponoszenia opłat za postój. Walidacja odbywa się w sposób zautomatyzowany.
Wysokość opłaty parkingowej w systemie Elocity można skorelować także z ilością pobranej mocy podczas ładowania elektryków (np. jeśli kierowca naładuje pojazd 50 kWh, otrzymuje 2 h parkingu gratis). Cena za ładowanie elektryka może być uzależniona od czasu korzystania z parkingu (np. bezpłatne ładowanie dla kierowców, którzy korzystają z parkingu minimum. 3 h). Można również wprowadzać zróżnicowane cenniki za ładowanie EV dla najemców i gości, a także różnicować cenę za ładowanie w zależności od pory dnia, czy dni tygodnia (np. inny cennik w dniu powszednie, inny w weekendy).
- Wszystkie te ustawienia z łatwością wprowadza się z poziomu intuicyjnego panelu administracyjnego. Istnieje także możliwość integracji systemu Elocity z aplikacjami budynków biurowych i systemami BMS. W ten sposób zarządca budynku samodzielnie decyduje o wysokości mocy, jaką udostępnia dla stacji ładowania – wylicza Adrian Nocuń.
Integracja z system Elocity otwiera także nowe możliwości promowania parkingu, ponieważ Elocity to popularna wśród użytkowników aut EV aplikacja z największą liczbą stacji ładowania w Polsce. Pod koniec 2023 roku korzystało z niej 35 000 kierowców. Dzięki roamingowi stacje z systemem Elocity widoczne są także w nawigacjach samochodowych i systemach flotowych (np.Shell Recharge).

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.