Nowa wersja One Identity Active Roles
Firma One Identity, globalny lider IAM, udostępniła nową wersję Active Roles 7.4 - narzędzia do administrowanie środowiskiem AD zarówno on-premise, jak i cloud. Rozwiązanie Active Roles upraszcza zarządzanie cyklem życia tożsamości użytkowników i zapewnia spójność wszystkich zadań provisioningui deprovisioningu w całym środowisku AD/AAD, a także we wszystkich powiązanych aplikacjach.
Najnowsza wersja Active Roles 7.4 zapewnia funkcje, które pozwalają zautomatyzować provisioningi deprovisining użytkowników w środowiskach hybrydowych AD oraz zapewnia wsparcie aplikacji w chmurze i SaaS, które są krytyczne dla przedsiębiorstw przechodzących proces transformacji cyfrowej (aktualnie jest to ponad 35 aplikacji SaaS, takich jak Salesforce, Google, ServiceNowi Workday).
Rosnąca popularność aplikacji w chmurze stwarza wyzwania dla bezpieczeństwa organizacji. Administratorzy muszą często korzystać z wielu różnych narzędzi i wykonywać wiele procesów ręcznie, aby zapewnić provisioning użytkowników. Ten proces jest zwykle podatny na błędy, a także wymaga dużo czasu i zasobów. Dzięki Active Roles 7.4 administratorzy IT i specjaliści ds. bezpieczeństwa mogą teraz za pomocą jednej, zintegrowanej konsoli zautomatyzować zadania związane z administrowaniem kontami, które wcześniej były wykonywane dla każdego środowiska oddzielnie.
One Identity Active Roles 7.4centralizuje administrację kontami i grupami dla AD, AAD i aplikacji w chmurze. Środowiska te pomaga zintegrować One Identity Starling Connect - rozwiązanie oparte na SaaS, które rozszerza zarządzanie cyklem życia konta opartego na AD o obsługę aplikacji w chmurze i SaaS. Starling Connect korzysta z otwartego standardu System for Cross-domain Identity Management(SCIM v.2.0) do połączenia między Active Roles (klient SCIM), AD i AAD oraz aplikacjami chmurowymi.
Rozwiązanie Active Roles 7.4 umożliwia również kontrolę i efektywne oraz bezpieczne zarządzanie kontami uprzywilejowanymi (ang. PAM, Privileged Access Management). Eliminuje ryzyko wewnętrznych nadużyć, przyznając administratorom tylko uprawnienia niezbędne do wykonywania przez nich codziennych zadań. PAM cieszy się aktualnie dużym zainteresowaniem organizacji, które chcą zapewnić odpowiednią ochronę przed zagrożeniami bezpieczeństwa wynikającymi z niewłaściwego użycia uprzywilejowanych lub administracyjnych danych uwierzytelniających.
Nowe funkcje Active Roles 7.4 są odpowiedzią na potrzeby klientów w obszarze zarządzania kontami i obiektami w krytycznym środowisku AD/AAD oraz w aplikacjach SaaS. Według badania przeprowadzonego przez Dimensional Researchna zlecenie One Identity, zaledwie 8% organizacji jest w stanie automatycznie przeprowadzać provisioning i deprovisioningużytkowników we wszystkich swoich aplikacjach i systemach. W wielu firmach provisioningi deprovisioningczęsto zajmują od kilku dni do kilku tygodni. Najnowsza wersja One Identity Active Roles 7.4 nie tylko automatyzuje i przyspiesza ten proces, ale eliminuje możliwość wystąpienia incydentów zagrażających bezpieczeństwuorganizacji.
Nowa wersja One IdentityActive Roles 7.4 dostępna jest w ofercie Quest Dystrybucja Sp. z o.o.

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.