Komunikaty PR

4-dniowy tydzień pracy bardziej realny dzięki wsparciu botów

2021-12-20  |  10:00
Kontakt
Klaudia Łoś
ZOOM bsc

Wiązana 22g
04-680 Warszawa
klaudia.los|zoom-bsc.pl| |klaudia.los|zoom-bsc.pl
534 011 711
zoom-bsc.pl/
Do pobrania Inf.pras. ( 0.04 MB )

Już 68 proc. pracowników jest zdania, że skrócenie tygodnia pracy do 4 dni wpłynęłoby pozytywnie na ich zdrowie – wynika z badania Personnel Service. Jednak aby wprowadzić krótszy czas pracy, trzeba zwiększyć wydajność. Jak wskazują eksperci Abile, w tym wyzwaniu pomoże optymalizacja procesów w firmie wprowadzona za pomocą botów, czyli RPA.

Od 1 stycznia 2022 roku wypalenie zawodowe będzie uznawane za jednostkę chorobową na podstawie Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób WHO. To oznacza, że lekarze będą mogli wystawiać zwolnienia z pracy z tego powodu. Tymczasem doświadczenia pierwszych firm wprowadzających 4-dniowy tydzień pracy pokazują, że takie rozwiązanie może zmniejszyć stres w pracy. Jak jednak zmieścić tę samą liczbę obowiązków w krótszym czasie?

Rozwiązaniem na optymalizację procesów w firmie może być skorzystanie z najnowszych, technologicznych rozwiązań. – Przed wdrożeniem RPA analizujemy procesy zachodzące w danej firmie. Dzięki temu dowiadujemy się, co w danym zadaniu jest nieoptymalne oraz jak automatyzacja może je usprawnić. Przykładowo, zwykle w dziale księgowości pracuje kilkanaście osób, które muszą wykonywać żmudną pracę polegającą na przepisywaniu danych pomiędzy różnymi systemami. I zdarza się, że tym osobom trudno jest się z tym zadaniem wyrobić, nawet przy założeniu 40 godzin pracy tygodniowo. Czy jest więc możliwe skrócenie ich czasu pracy do 4 dni? Jeśli w tym procesie zastąpią ich roboty, a pracownicy będą mogli zająć się w tym czasie innymi zadaniami, to może być realne – ocenia Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

Robot bez długiego weekendu

Jak wskazuje ekspert, nawet jeśli firma zdecyduje się przetestować 4-dniowy tydzień pracy, „zatrudnione” w niej roboty mogą zajmować się pracą nawet w czasie nieobecności pracowników. – Robot może pracować bez wytchnienia, a liczba dni wolnych w tygodniu nie wpływa na jego efektywność. To kluczowa przewaga automatyzacji. Co nie zmienia faktu, że nie zastąpi ona w pełni pracowników, dalej będziemy ich potrzebować, szczególnie przy bardziej zaawansowanych zadaniach – dodaje Mariusz Gołębiewski.

RPA może więc nie tylko przyśpieszyć działalność przedsiębiorstwa, ale również wpłynąć pozytywnie na pracowników, zmniejszając ryzyko wypalenia zawodowego. Według najnowszego badania Saleforce przeprowadzonego w USA, dzięki automatyzacji 89% zatrudnionych jest bardziej zadowolonych ze swojej pracy, a 91% z nich twierdzi, że automatyzacja pozwala im zaoszczędzić czas i zapewnia lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ZOOM bsc
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise Biuro prasowe
2024-10-21 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

MiR Fleet Enterprise oznacza odejście od tradycyjnych systemów zarządzania flotą. Zbudowane do pracy na serwerach Windows i wspierające różne strategie wirtualizacji,
Oprogramowanie AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
2024-10-21 | 12:10

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Produkt, zaprojektowany do celów komercyjnych i badawczych, zapewnia programistom konfigurowalną platformę do tworzenia aplikacji, przyspieszenia badań i skracania czasu wprowadzania na
Oprogramowanie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.