Komunikaty PR

21 projektów zgłoszonych do wyzwań BGK podczas hackathonu Hack Yeah

2021-12-16  |  11:45
Biuro prasowe

10-12 grudnia 2021 r. uczestnicy HackYeah – największego stacjonarnego hackathonu w Europie – zmierzyli się z zadaniami przygotowanymi przez organizatorów i Partnerów. Bank Gospodarstwa Krajowego, partner główny wydarzenia, przygotował dla pasjonatów programowania dwa wyzwania o łącznej puli nagród w wysokości 100 tys. zł.  

W głównym zadaniu, które przygotował zespół Banku Gospodarstwa Krajowego uczestnicy mieli stworzyć narzędzie dla przedsiębiorców, samorządów, instytucji publicznych i osób prywatnych, które pozwoli wyszukiwać programy wsparcia finansowego na podstawie NIP-u, REGON-u i PKD firmy. Dodatkową funkcjonalnością, miałaby być możliwość identyfikacji firm, których profil działalności jest zgodny z Ideą 3W – koncentruje się ona na zasobach, wokół których biznes, nauka, administracja i społeczeństwo powinny budować swoją strategię zielonej przemiany – na wodzie, bez której nie byłoby życia na Ziemi, na wodorze, który jest przyszłością energetyki oraz na nowych technologiach karbonowych i ich potencjale.  

Na nagrodę główną w tym wyzwaniu bank przeznaczył 40 tysięcy złotych. Do wyzwania swoje rozwiązania zgłosiło 5 zespołów, a zwycięski projekt należał do drużyny Bards.AI.  

W drugim zadaniu uczestnicy mieli opracować rozwiązania dla wszystkich miłośników i posiadaczy zwierzaków domowych, dzięki któremu podzielą się karmą, zabawkami i innymi akcesoriami dla swoich pupili. Z aplikacji korzystałyby osoby prywatne, schroniska dla zwierząt, fundacje, gminy i sklepy prowadzące sprzedaż artykułów dla zwierząt. Każdy użytkownik, który posiada nadwyżki karmy czy akcesoriów może zgłosić w aplikacji rodzaj i ilość produktów, którymi może się podzielić. Analogicznie osoby, które potrzebują wsparcia będą mogły zgłosić czego poszukują. Użytkownicy będą mogli wystawiać przedmioty odpłatnie lub darmowo.  

W wyzwaniu wzięło udział 16 zespołów. Jury konkursowe główną nagrodę w postaci 30 tysięcy złotych przyznało drużynie Kraken_team.  

W tym roku na hackathon HackYeah zarejestrowało się 1500 uczestników. 90 zespołów złożyło prawie 100 projektów, z czego 1/5 była odpowiedzią na dwa wyzwania Banku Gospodarstwa Krajowego.  

HackYeah co roku przyciąga tłumy zafascynowanych uczestników, którzy stają przed zadaniem rozstrzygnięcia określonego problemu i stworzenia dającego się wdrożyć rozwiązania. W tym roku wydarzenie odbyło się w formie hybrydowej – online, z dowolnego miejsca na świecie oraz stacjonarnie w katowickim Spodku. Przewidziana przez organizatora pula nagród wynosiła 570 tysięcy złotych. Główny Partner wydarzenia, Bank Gospodarstwa Krajowego, przygotował dwa zadania, w których nagrodą było łącznie 100 tysięcy złotych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise Biuro prasowe
2024-10-21 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

MiR Fleet Enterprise oznacza odejście od tradycyjnych systemów zarządzania flotą. Zbudowane do pracy na serwerach Windows i wspierające różne strategie wirtualizacji,
Oprogramowanie AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
2024-10-21 | 12:10

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Produkt, zaprojektowany do celów komercyjnych i badawczych, zapewnia programistom konfigurowalną platformę do tworzenia aplikacji, przyspieszenia badań i skracania czasu wprowadzania na
Oprogramowanie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.

Konsument

Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.