Komunikaty PR

21 projektów zgłoszonych do wyzwań BGK podczas hackathonu Hack Yeah

2021-12-16  |  11:45
Biuro prasowe

10-12 grudnia 2021 r. uczestnicy HackYeah – największego stacjonarnego hackathonu w Europie – zmierzyli się z zadaniami przygotowanymi przez organizatorów i Partnerów. Bank Gospodarstwa Krajowego, partner główny wydarzenia, przygotował dla pasjonatów programowania dwa wyzwania o łącznej puli nagród w wysokości 100 tys. zł.  

W głównym zadaniu, które przygotował zespół Banku Gospodarstwa Krajowego uczestnicy mieli stworzyć narzędzie dla przedsiębiorców, samorządów, instytucji publicznych i osób prywatnych, które pozwoli wyszukiwać programy wsparcia finansowego na podstawie NIP-u, REGON-u i PKD firmy. Dodatkową funkcjonalnością, miałaby być możliwość identyfikacji firm, których profil działalności jest zgodny z Ideą 3W – koncentruje się ona na zasobach, wokół których biznes, nauka, administracja i społeczeństwo powinny budować swoją strategię zielonej przemiany – na wodzie, bez której nie byłoby życia na Ziemi, na wodorze, który jest przyszłością energetyki oraz na nowych technologiach karbonowych i ich potencjale.  

Na nagrodę główną w tym wyzwaniu bank przeznaczył 40 tysięcy złotych. Do wyzwania swoje rozwiązania zgłosiło 5 zespołów, a zwycięski projekt należał do drużyny Bards.AI.  

W drugim zadaniu uczestnicy mieli opracować rozwiązania dla wszystkich miłośników i posiadaczy zwierzaków domowych, dzięki któremu podzielą się karmą, zabawkami i innymi akcesoriami dla swoich pupili. Z aplikacji korzystałyby osoby prywatne, schroniska dla zwierząt, fundacje, gminy i sklepy prowadzące sprzedaż artykułów dla zwierząt. Każdy użytkownik, który posiada nadwyżki karmy czy akcesoriów może zgłosić w aplikacji rodzaj i ilość produktów, którymi może się podzielić. Analogicznie osoby, które potrzebują wsparcia będą mogły zgłosić czego poszukują. Użytkownicy będą mogli wystawiać przedmioty odpłatnie lub darmowo.  

W wyzwaniu wzięło udział 16 zespołów. Jury konkursowe główną nagrodę w postaci 30 tysięcy złotych przyznało drużynie Kraken_team.  

W tym roku na hackathon HackYeah zarejestrowało się 1500 uczestników. 90 zespołów złożyło prawie 100 projektów, z czego 1/5 była odpowiedzią na dwa wyzwania Banku Gospodarstwa Krajowego.  

HackYeah co roku przyciąga tłumy zafascynowanych uczestników, którzy stają przed zadaniem rozstrzygnięcia określonego problemu i stworzenia dającego się wdrożyć rozwiązania. W tym roku wydarzenie odbyło się w formie hybrydowej – online, z dowolnego miejsca na świecie oraz stacjonarnie w katowickim Spodku. Przewidziana przez organizatora pula nagród wynosiła 570 tysięcy złotych. Główny Partner wydarzenia, Bank Gospodarstwa Krajowego, przygotował dwa zadania, w których nagrodą było łącznie 100 tysięcy złotych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Oprogramowanie Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise Biuro prasowe
2024-10-21 | 13:00

Cyberbezpieczeństwo dzięki MiR Fleet Enterprise

MiR Fleet Enterprise oznacza odejście od tradycyjnych systemów zarządzania flotą. Zbudowane do pracy na serwerach Windows i wspierające różne strategie wirtualizacji,
Oprogramowanie AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów
2024-10-21 | 12:10

AI Accelerator od UR dla rozwoju cobotów

Produkt, zaprojektowany do celów komercyjnych i badawczych, zapewnia programistom konfigurowalną platformę do tworzenia aplikacji, przyspieszenia badań i skracania czasu wprowadzania na
Oprogramowanie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.