Opakowania metalowe a zrównoważone środowisko – nowe możliwości dla branży dzię
Główną zaletą nowego produktu AkzoNobel jest sposób, w jaki bezproblemowo integruje się on
z istniejącymi już procesami produkcyjnymi. Pozwala to na korzystanie z jednej technologii w celu zaspokojenia różnych potrzeb producentów puszek spożywczych. Teraz są oni w stanie wykorzystać elastyczność i korzyści związane z kapitałem obrotowym wynikające z posiadania jednego produktu odpowiedniego do szerokiej gamy metalowych opakowań spożywczych.
"Seria Securshield 500 to najlepszy przykład na to, jak można współpracować z producentami w celu opracowania znaczących rozwiązań dla rzeczywistych wyzwań" – wyjaśnia Chris Bradford, dyrektor ds. marketingu w dziale powłok przemysłowych AkzoNobel.
"Zobowiązaliśmy się już, że w przyszłości nie będziemy używać bisfenoli do ochrony opakowań metalowych. Nowa gama produktów została opracowana w odpowiedzi na zmieniające się przepisy, dotyczące, m.in. obowiązku przejścia na bardziej zrównoważone alternatywy".
Wprowadzenie na rynek serii Securshield 500 jest kontynuacją projektu zapoczątkowanego przez AccelshieldTM 700 firmy AkzoNobel. Jako jeden z pierwszych produkt ten nie zawierał styrenu i BPXni w powłoce wewnętrznej. Był stosowany w opakowaniach do napojów. Dodatkowo, co warto pamiętać, także lakiery z nadrukiem AccelstyleTM 100 i 200, używane do dwuczęściowych aluminiowych puszek po napojach, nie zawierają bisfenoli, styrenu i PFAS.
Wszystkie nowe produkty są udostępniane w trudnym czasie dla firm zajmujących się powlekaniem zwojów, producentów puszek i ich klientów. Komisja Europejska kontynuuje stopniowe wycofywanie bisfenoli, podczas gdy Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), organizacje pozarządowe i sprzedawcy detaliczni są coraz bardziej zaniepokojeni stosowaniem tworzyw sztucznych w opakowaniach żywności.
Bradford dodał: "Nasze innowacyjne produkty nowej generacji zapewniają branży metalowych puszek i opakowań do napojów realne i bezpieczne alternatywy nawet dla najbardziej wymagających produktów spożywczych i płynów. Rozwiązania te przede wszystkim bowiem są zgodne z obecnymi
i przyszłymi przepisami Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) oraz UE.
Naszą ambicją jest projektowanie i wprowadzanie na rynek produktów, które zaspokoją wysokie potrzeby branży opakowań metalowych przy długoterminowej zgodności z przepisami
i zrównoważonym rozwojem".
Dowiedz się więcej, odwiedzając stronę internetową AkzoNobel Packaging Coatings, skąd można również pobrać naszą białą księgę na temat przejścia do świata wolnego od bisfenolu.
*Oznaczenie BPXni wskazuje, że bisfenol lub związki bisfenolu nie zostały celowo dodane ani użyte
w produkcji produktu.
O firmie AkzoNobel
Od 1792 roku dostarczamy innowacyjne farby i powłoki, które nadają kolory życiu ludzi i pomagają chronić to, co najważniejsze. Nasze światowej klasy portfolio marek, takich jak: Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów w ponad 150 krajach, w których jesteśmy obecni. Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby wspierać i ulepszać otaczający świat, gdyż wierzymy, że każda powierzchnia, którą możemy pokryć, otwiera szansę na barwniejsze życie. Jesteśmy pionierem w swojej branży, a nasz cel to dostarczanie zrównoważonych rozwiązań przy zachowaniu tego, co najlepsze dziś i jednoczesne tworzenie lepszego jutra. Pomalujmy razem przyszłość.
Główną zaletą nowego produktu AkzoNobel jest sposób, w jaki bezproblemowo integruje się on
z istniejącymi już procesami produkcyjnymi. Pozwala to na korzystanie z jednej technologii w celu zaspokojenia różnych potrzeb producentów puszek spożywczych. Teraz są oni w stanie wykorzystać elastyczność i korzyści związane z kapitałem obrotowym wynikające z posiadania jednego produktu odpowiedniego do szerokiej gamy metalowych opakowań spożywczych.
"Seria Securshield 500 to najlepszy przykład na to, jak można współpracować z producentami w celu opracowania znaczących rozwiązań dla rzeczywistych wyzwań" – wyjaśnia Chris Bradford, dyrektor ds. marketingu w dziale powłok przemysłowych AkzoNobel.
"Zobowiązaliśmy się już, że w przyszłości nie będziemy używać bisfenoli do ochrony opakowań metalowych. Nowa gama produktów została opracowana w odpowiedzi na zmieniające się przepisy, dotyczące, m.in. obowiązku przejścia na bardziej zrównoważone alternatywy".
Wprowadzenie na rynek serii Securshield 500 jest kontynuacją projektu zapoczątkowanego przez AccelshieldTM 700 firmy AkzoNobel. Jako jeden z pierwszych produkt ten nie zawierał styrenu i BPXni w powłoce wewnętrznej. Był stosowany w opakowaniach do napojów. Dodatkowo, co warto pamiętać, także lakiery z nadrukiem AccelstyleTM 100 i 200, używane do dwuczęściowych aluminiowych puszek po napojach, nie zawierają bisfenoli, styrenu i PFAS.
Wszystkie nowe produkty są udostępniane w trudnym czasie dla firm zajmujących się powlekaniem zwojów, producentów puszek i ich klientów. Komisja Europejska kontynuuje stopniowe wycofywanie bisfenoli, podczas gdy Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), organizacje pozarządowe i sprzedawcy detaliczni są coraz bardziej zaniepokojeni stosowaniem tworzyw sztucznych w opakowaniach żywności.
Bradford dodał: "Nasze innowacyjne produkty nowej generacji zapewniają branży metalowych puszek i opakowań do napojów realne i bezpieczne alternatywy nawet dla najbardziej wymagających produktów spożywczych i płynów. Rozwiązania te przede wszystkim bowiem są zgodne z obecnymi
i przyszłymi przepisami Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) oraz UE.
Naszą ambicją jest projektowanie i wprowadzanie na rynek produktów, które zaspokoją wysokie potrzeby branży opakowań metalowych przy długoterminowej zgodności z przepisami
i zrównoważonym rozwojem".
Dowiedz się więcej, odwiedzając stronę internetową AkzoNobel Packaging Coatings, skąd można również pobrać naszą białą księgę na temat przejścia do świata wolnego od bisfenolu.
*Oznaczenie BPXni wskazuje, że bisfenol lub związki bisfenolu nie zostały celowo dodane ani użyte
w produkcji produktu.
O firmie AkzoNobel
Od 1792 roku dostarczamy innowacyjne farby i powłoki, które nadają kolory życiu ludzi i pomagają chronić to, co najważniejsze. Nasze światowej klasy portfolio marek, takich jak: Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów w ponad 150 krajach, w których jesteśmy obecni. Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby wspierać i ulepszać otaczający świat, gdyż wierzymy, że każda powierzchnia, którą możemy pokryć, otwiera szansę na barwniejsze życie. Jesteśmy pionierem w swojej branży, a nasz cel to dostarczanie zrównoważonych rozwiązań przy zachowaniu tego, co najlepsze dziś i jednoczesne tworzenie lepszego jutra. Pomalujmy razem przyszłość.

Nie tylko dla gigantów. Jak zarządzanie emisjami pomaga MŚP sięgać po zielone finansowanie

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE
Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.
Robotyka i SI
Sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować rolnictwo. Pomaga w zbiorach i dzięki niej koszty działania gospodarstw są niższe

Algorytmy sztucznej inteligencji są dziś wykorzystywane m.in. do analizy zdjęć roślin, prognozowania plonów czy automatycznego sterowania maszynami. AI wspiera dziś produkcję rolną na wielu poziomach – od siewu po zbiór, a nawet sprzedaż, pomaga też ograniczyć koszty i adaptować się do zmian klimatu. Dlatego, choć teraz w Polsce z nowych technologii korzystają przede wszystkim właściciele największych gospodarstw, skala wykorzystania AI szybko rośnie.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.