Opakowania metalowe a zrównoważone środowisko – nowe możliwości dla branży dzię
Główną zaletą nowego produktu AkzoNobel jest sposób, w jaki bezproblemowo integruje się on
z istniejącymi już procesami produkcyjnymi. Pozwala to na korzystanie z jednej technologii w celu zaspokojenia różnych potrzeb producentów puszek spożywczych. Teraz są oni w stanie wykorzystać elastyczność i korzyści związane z kapitałem obrotowym wynikające z posiadania jednego produktu odpowiedniego do szerokiej gamy metalowych opakowań spożywczych.
"Seria Securshield 500 to najlepszy przykład na to, jak można współpracować z producentami w celu opracowania znaczących rozwiązań dla rzeczywistych wyzwań" – wyjaśnia Chris Bradford, dyrektor ds. marketingu w dziale powłok przemysłowych AkzoNobel.
"Zobowiązaliśmy się już, że w przyszłości nie będziemy używać bisfenoli do ochrony opakowań metalowych. Nowa gama produktów została opracowana w odpowiedzi na zmieniające się przepisy, dotyczące, m.in. obowiązku przejścia na bardziej zrównoważone alternatywy".
Wprowadzenie na rynek serii Securshield 500 jest kontynuacją projektu zapoczątkowanego przez AccelshieldTM 700 firmy AkzoNobel. Jako jeden z pierwszych produkt ten nie zawierał styrenu i BPXni w powłoce wewnętrznej. Był stosowany w opakowaniach do napojów. Dodatkowo, co warto pamiętać, także lakiery z nadrukiem AccelstyleTM 100 i 200, używane do dwuczęściowych aluminiowych puszek po napojach, nie zawierają bisfenoli, styrenu i PFAS.
Wszystkie nowe produkty są udostępniane w trudnym czasie dla firm zajmujących się powlekaniem zwojów, producentów puszek i ich klientów. Komisja Europejska kontynuuje stopniowe wycofywanie bisfenoli, podczas gdy Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), organizacje pozarządowe i sprzedawcy detaliczni są coraz bardziej zaniepokojeni stosowaniem tworzyw sztucznych w opakowaniach żywności.
Bradford dodał: "Nasze innowacyjne produkty nowej generacji zapewniają branży metalowych puszek i opakowań do napojów realne i bezpieczne alternatywy nawet dla najbardziej wymagających produktów spożywczych i płynów. Rozwiązania te przede wszystkim bowiem są zgodne z obecnymi
i przyszłymi przepisami Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) oraz UE.
Naszą ambicją jest projektowanie i wprowadzanie na rynek produktów, które zaspokoją wysokie potrzeby branży opakowań metalowych przy długoterminowej zgodności z przepisami
i zrównoważonym rozwojem".
Dowiedz się więcej, odwiedzając stronę internetową AkzoNobel Packaging Coatings, skąd można również pobrać naszą białą księgę na temat przejścia do świata wolnego od bisfenolu.
*Oznaczenie BPXni wskazuje, że bisfenol lub związki bisfenolu nie zostały celowo dodane ani użyte
w produkcji produktu.
O firmie AkzoNobel
Od 1792 roku dostarczamy innowacyjne farby i powłoki, które nadają kolory życiu ludzi i pomagają chronić to, co najważniejsze. Nasze światowej klasy portfolio marek, takich jak: Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów w ponad 150 krajach, w których jesteśmy obecni. Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby wspierać i ulepszać otaczający świat, gdyż wierzymy, że każda powierzchnia, którą możemy pokryć, otwiera szansę na barwniejsze życie. Jesteśmy pionierem w swojej branży, a nasz cel to dostarczanie zrównoważonych rozwiązań przy zachowaniu tego, co najlepsze dziś i jednoczesne tworzenie lepszego jutra. Pomalujmy razem przyszłość.
Główną zaletą nowego produktu AkzoNobel jest sposób, w jaki bezproblemowo integruje się on
z istniejącymi już procesami produkcyjnymi. Pozwala to na korzystanie z jednej technologii w celu zaspokojenia różnych potrzeb producentów puszek spożywczych. Teraz są oni w stanie wykorzystać elastyczność i korzyści związane z kapitałem obrotowym wynikające z posiadania jednego produktu odpowiedniego do szerokiej gamy metalowych opakowań spożywczych.
"Seria Securshield 500 to najlepszy przykład na to, jak można współpracować z producentami w celu opracowania znaczących rozwiązań dla rzeczywistych wyzwań" – wyjaśnia Chris Bradford, dyrektor ds. marketingu w dziale powłok przemysłowych AkzoNobel.
"Zobowiązaliśmy się już, że w przyszłości nie będziemy używać bisfenoli do ochrony opakowań metalowych. Nowa gama produktów została opracowana w odpowiedzi na zmieniające się przepisy, dotyczące, m.in. obowiązku przejścia na bardziej zrównoważone alternatywy".
Wprowadzenie na rynek serii Securshield 500 jest kontynuacją projektu zapoczątkowanego przez AccelshieldTM 700 firmy AkzoNobel. Jako jeden z pierwszych produkt ten nie zawierał styrenu i BPXni w powłoce wewnętrznej. Był stosowany w opakowaniach do napojów. Dodatkowo, co warto pamiętać, także lakiery z nadrukiem AccelstyleTM 100 i 200, używane do dwuczęściowych aluminiowych puszek po napojach, nie zawierają bisfenoli, styrenu i PFAS.
Wszystkie nowe produkty są udostępniane w trudnym czasie dla firm zajmujących się powlekaniem zwojów, producentów puszek i ich klientów. Komisja Europejska kontynuuje stopniowe wycofywanie bisfenoli, podczas gdy Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA), organizacje pozarządowe i sprzedawcy detaliczni są coraz bardziej zaniepokojeni stosowaniem tworzyw sztucznych w opakowaniach żywności.
Bradford dodał: "Nasze innowacyjne produkty nowej generacji zapewniają branży metalowych puszek i opakowań do napojów realne i bezpieczne alternatywy nawet dla najbardziej wymagających produktów spożywczych i płynów. Rozwiązania te przede wszystkim bowiem są zgodne z obecnymi
i przyszłymi przepisami Agencji ds. Żywności i Leków (FDA) oraz UE.
Naszą ambicją jest projektowanie i wprowadzanie na rynek produktów, które zaspokoją wysokie potrzeby branży opakowań metalowych przy długoterminowej zgodności z przepisami
i zrównoważonym rozwojem".
Dowiedz się więcej, odwiedzając stronę internetową AkzoNobel Packaging Coatings, skąd można również pobrać naszą białą księgę na temat przejścia do świata wolnego od bisfenolu.
*Oznaczenie BPXni wskazuje, że bisfenol lub związki bisfenolu nie zostały celowo dodane ani użyte
w produkcji produktu.
O firmie AkzoNobel
Od 1792 roku dostarczamy innowacyjne farby i powłoki, które nadają kolory życiu ludzi i pomagają chronić to, co najważniejsze. Nasze światowej klasy portfolio marek, takich jak: Dulux, International, Sikkens i Interpon, cieszy się zaufaniem klientów w ponad 150 krajach, w których jesteśmy obecni. Wykorzystujemy naszą wiedzę, aby wspierać i ulepszać otaczający świat, gdyż wierzymy, że każda powierzchnia, którą możemy pokryć, otwiera szansę na barwniejsze życie. Jesteśmy pionierem w swojej branży, a nasz cel to dostarczanie zrównoważonych rozwiązań przy zachowaniu tego, co najlepsze dziś i jednoczesne tworzenie lepszego jutra. Pomalujmy razem przyszłość.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Hydrodynamiczne generatory kawitacyjne: przełom w oczyszczaniu rurociągów

Kolorowe butelki są większym źródłem mikroplastiku, niż białe lub czarne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.