Komunikaty PR

OMODA&JAECOO na rynkach Europejskich. Polska istotnym elementem ekspansji

2024-04-30  |  01:00
Biuro prasowe

OMODA&JAECOO ma utworzyć na rynkach europejskich około siedmiu spółek zależnych w różnych krajach UE, w tym również w Polsce. Na pozostałych rynkach sieć ma prowadzić działalność biznesową poprzez współpracę z lokalnymi dystrybutorami.

Nowy rozdział na europejskim rynku

Na początku roku OMODA zadebiutowała w Hiszpanii. Pierwszy z modeli chińskiego producenta – OMODA 5, dostępny jest na tamtejszym rynku w dwóch wersjach: spalinowej z benzynowym silnikiem 1.6 TGDi oraz w pełni elektrycznej o oznaczeniu E5. Model projektowany był z myślą o europejskim odbiorcy, począwszy od designu poprzez uwzględnienie obowiązujących na starym kontynencie norm. Konstrukcja powstawała przy udziale europejskich inżynierów w centrum rozwojowym marki pod Frankfurtem.

Sieć w Polsce

Polska ma być istotnym elementem planu ekspansji marki na europejskie rynki. Powstanie tu sieć dealerska, która początkowo będzie składać się z 25 salonów w największych miastach, a w 2025 r. będzie ich prawdopodobnie 40. Ponadto firma planuje stworzenie magazynów części zamiennych w Polsce, aby lepiej odpowiadać potrzebom lokalnych użytkowników.

Chiński producent zaprosił najlepszych dealerów z różnych regionów Polski do udziału w jazdach testowych na terenie Chin. Wraz z pojawieniem się samochodów  pokazowych w Polsce, OMODA&JAECOO planuje w przyszłości przeprowadzić więcej lokalnych jazd próbnych.

- Polska odgrywa niebagatelną rolę w naszym wejściu na rynki starego kontynentu. Europa to bardzo rozległy rynek, bardzo się cieszymy, że możemy stać się jego częścią i dostarczać nasze rozwiązania europejskim klientom. Wielkość rynku i położenie geograficzne, to kluczowe czynniki, które powodują, że Polska jest oczywistym kierunkiem rozwoju, tak ważnym w procesie rozbudowy naszej sieci dystrybucji, Pojawienie się marki w Polsce i stworzenie właśnie tutaj odpowiedniej infrastruktury, to ogromna szansa dla naszej firmy – mówi Eric Zhang, dyrektor polskiego oddziału OMODA&JAECOO.

Międzynarodowa współpraca

19 kwietnia w Barcelonie hiszpańska firma motoryzacyjna EV MOTORS i Chery Automobile (właściciel marki OMODA) podpisały umowę o współpracy w zakładzie EBRO. W ceremonii podpisania wziął udział premier Hiszpanii Pedro Sánchez. Firmy chcą wykorzystać swoje atuty, współdzieląc platformy technologiczne, aby odrodzić markę EBRO. EBRO powstała w 1954 r. i działała przez następne 30 lat, do 1987 r. W 2023 r. rząd Katalonii uruchomił projekt „ponownej industrializacji” EBRO, w ramach którego nieczynna fabryka w Barcelonie ma zostać wykorzystana do budowy nowych linii montażowych i tworzenia nowych samochodów spod szyldu EBRO.

EV MOTORS – hiszpańska firma specjalizująca się w projektowaniu, produkcji i wprowadzaniu na rynek pojazdów produkowanych w Hiszpanii – wraz z rządem Katalonii na partnera do tego przedsięwzięcia wybrały Chery Automobile, który ma dojrzałą technologię i innowacyjny system badawczo-rozwojowy. Partnerstwo ma nie tylko pomóc odrodzić się marce EBRO, ale także zwiększyć lokalne zatrudnienie oraz wspierać i promować lokalną gospodarkę. EBRO FACTORY składa się z dwóch placówek: zakładu produkcji pojazdów zlokalizowanego w Zona Franca w Barcelonie oraz zakładu Montcada i Reixach, zajmującego się tłoczeniem i spawaniem części metalowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.