Okno dachowe plus roleta zewnętrzna - niezastąpiony duet
Wraz ze zbliżającym się latem, utrzymanie chłodu i komfortu w domu staje się najwyższym priorytetem. Szczególnie osoby posiadające pomieszczenia na poddaszu martwią się o ich przegrzanie. Rozwiązaniem jest zastosowanie przesłon zewnętrznych na okna dachowe, które zatrzymają słońce na zewnątrz. Taki kompletny zestaw – okno dachowe plus przesłona zewnętrzna to niezastąpiony duet w tej sytuacji. Gdy wybierzemy solarną markizę zaciemniającą SSS VELUX zyskujemy dodatkowo przyjemny klimat w lekko zaciemnionym wnętrzu.
Niezależnie od tego, czy chodzi o wydajne systemy ogrzewania i chłodzenia, inteligentną automatykę domową czy ergonomiczne projekty mebli, każdy element odgrywa kluczową rolę w podnoszeniu komfortu i funkcjonalności na nowy poziom. W przypadku okien dachowych są to różnego rodzaju przesłony zewnętrzne i wewnętrzne. Latem, gdy chronimy dom przed przegrzaniem postawmy na przesłony zewnętrzne.
Nawet o 5,5 stopnia Celsjusza mniej
Zewnętrzne przesłony VELUX chroniące przed ciepłem są zaprojektowane tak, aby blokować promienie słoneczne, zanim jeszcze dotrą do okien, dzięki czemu są niezwykle skuteczne w obniżaniu temperatury w pomieszczeniach i utrzymywaniu komfortu w domu. Rolety przeciwsłoneczne VELUX redukują wpadające ciepło nawet o 93%, blokują światło i chronią przed hałasem z zewnątrz, tworząc spokojną atmosferę, w której można się zrelaksować i zregenerować siły. Jak wynika z przeprowadzonych analiz - dodanie solarnej markizy przeciwsłonecznej SSS VELUX do istniejących okien dachowych może obniżyć temperaturę w pomieszczeniach nawet o 5,5 stopni Celsjusza w okresie letnim1, przy jednoczesnym mniejszym zapotrzebowaniu na klimatyzację.
Markizę wyróżnia wyjątkowa trwałość i elegancka konstrukcja. Wykonana jest z odpornego na warunki atmosferyczne materiału i lakierowanego aluminium w kolorze ciemnoszarym. Wyposażona jest w aluminiowe prowadnice boczne i elegancką górną obudowę, która doskonale komponuje się z pokryciem dachowym niezależnie od jego materiału i koloru. Co ważne, markiza nie ogranicza funkcjonowania okna – można je w pełni otworzyć, nawet gdy markiza jest opuszczona.
Solarna markiza zaciemniająca ma fabrycznie wbudowany silnik zasilany energią słoneczną, dzięki któremu można ją wygodnie podnosić i opuszczać za pomocą przycisku dołączonego do produktu.
Większy komfort i oszczędność energii
Zastosowanie nowoczesnej technologii daje możliwość połączenia markizy z inteligentnym systemem VELUX ACTIVE with NETATMO, który umożliwia zdalne zamykanie i otwieranie okien oraz rolet w aplikacji w telefonie, a także potrafi samodzielnie dbać o jakość powietrza w domu. Bazując na danych z czujników powietrza wewnątrz pomieszczenia oraz informacji ze stacji pogodowych, zamyka lub otwiera okna i rolety, dbając o komfort i zdrowie domowników. Program działa na zasadzie fal radiowych w protokole komunikacji io-homecontrol®. System VELUX ACTIVE with NETATMO, jest kompatybilny z platformą Apple HomeKit oraz Google Home i Asystentem Google.
Bezproblemowa instalacja
Jedną z powszechnych obaw właścicieli domów z poddaszem użytkowym jest kłopot z instalacją przesłon na okna. Tymczasem warto wiedzieć, że akcesoria zewnętrzne VELUX można zainstalować nawet po zamontowaniu okien. Wiele rozwiązań, w tym niektóre rolety, można zainstalować samodzielnie.
Gdzie kupić
Rozwiązania VELUX, w tym markiza SSS, są dostępne u różnych sprzedawców detalicznych i na platformach internetowych. Najlepiej odwiedzić oficjalną stronę internetową VELUX (www.velux.pl) lub autoryzowanych dealerów, aby zapoznać się z pełną gamą produktów i znaleźć idealne rozwiązanie dla swojego domu.
1 Dane z symulowanego pokoju zorientowanego na południe z dwoma najczęściej sprzedawanymi oknami dachowymi VELUX GLL 61 w rozmiarze MK06 (780 x 1178 mm), lipiec-sierpień 2023 r., wykonane w Warszawie. Na podstawie badania VELUX 2023 dotyczącego wpływu akcesoriów w okresie letnim.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.