Oddział Poznański PZFD: Klienci nie rezygnują, wielkopolscy deweloperzy budują
Nabywcy odwiedzają biura sprzedaży deweloperów, korzystają też z możliwości obejrzenia mieszkań na budowach, rzecz jasna przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności.
Deweloperzy: budujemy!
Branża deweloperska działa nieprzerwanie. Dla klientów, którzy już kupili wymarzone M, liczą się postępy na inwestycji, a także potwierdzenie, że termin odbioru kluczy jest niezagrożony. – Oddział Poznański PZFD, wzorem pozostałych oddziałów, rekomendował wdrażanie zaleceń przygotowanych przez Porozumienie dla Bezpieczeństwa w Budownictwie. Prace na inwestycjach w naszym regionie przebiegają bez opóźnień. Członkostwo w Polskim Związku Firm Deweloperskich to gwarancja dla klienta, ponieważ każdego dewelopera w PZFD obowiązuje Kodeks Dobrych Praktyk – zaznacza Lucyna Jarczyńska, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Ponadto Oddział zaangażował się w akcję „#nabudowach” z Obido Polska, której celem jest poinformowanie klientów firm deweloperskich, że prace cały czas postępują według harmonogramów, mimo że w ostatnich tygodniach mieliśmy do czynienia z rozwijającą się pandemią. – Zaprosiliśmy do projektu nasze firmy członkowskie, jak i deweloperów spoza związku, ponieważ wszyscy mamy wspólny cel. Na przygotowanej stronie internetowej, firmy publikują aktualizacje z inwestycji – zauważa Joanna Janowicz, reprezentująca Oddział Poznański PZFD.
Klienci nie rezygnują. Wybierają najlepszych
Dodatkowo ważne jest, że funkcjonują biura sprzedaży. W ogromnej większości klient sam wybiera, jaka forma kontaktu jest dla niego najlepsza – online, telefoniczna, czy w biurze.
- Skala zjawiska odstąpień od umów u deweloperów jest naprawdę niewielka, co potwierdzają ankiety wśród członków PZFD. 99 procent firm należących do związku nie spodziewa się do końca roku problemów z płynnością finansową. Ponadto wraz z łagodzeniem obostrzeń, kolejni klienci wracają i interesują się mieszkaniami. Proces sprzedażowy i inwestycyjny trwa – podkreśla Agnieszka Banaszak, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD.
Oddział Poznański Polskiego Związku Firm Deweloperskich tworzą deweloperzy: Agencja Inwestycyjna, Agrobex, Archicom, Bouygues Immobilier, Budimex, Chronos Development, Constructa Plus, Dom-Eko, Echo Investment, Greenbud Development, Inwestycje Wielkopolski, Konimpex-Invest, Mak Dom, Nickel Development, NovaForm, Robyg, Tefra House, Trust, Villa Developer, Vastint, Virke. Rzecz jasna dla klientów poszukujących mieszkania lub domu w Poznaniu i regionie, renoma dewelopera ma znaczenie. Doświadczenie, Kodeks Dobrych Praktyk stworzony wspólnie z UOKiK, podkreślający dobre relacje dewelopera z klientem to następne czynniki, które decydują o wyborze nabywców.
– Nasi deweloperzy pracują efektywnie zarówno w biurach, jak i na budowach. Wsparcie merytoryczne dla członków Oddziału Poznańskiego, organizacja m.in. cyklu szkoleń dotyczących aspektów prawnych związanych z rynkiem deweloperskim to kolejne działania przez nad podjęte – podsumowuje Joanna Janowicz, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.