Komunikaty PR

Ochoczym krokiem po innowacyjne rozwiązania dla pojazdów autonomicznych

2024-08-08  |  10:00

BMW serii 7 wprowadza nowoczesne rozwiązania pozycjonowania dla wysoce zautomatyzowanych funkcji jazdy na poziomie 3. Kluczowym elementem tego innowacyjnego systemu jest zaawansowana technologia stworzona przez GMV, firmę specjalizującą się w urządzeniach wykorzystujących globalne systemy nawigacji satelitarnej (GNSS). Dzięki tym rozwiązaniom nowa seria BMW 7 oferuje wyjątkową precyzję i bezpieczeństwo, czyniąc jazdę bardziej komfortową i bezpieczną niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Globalna sieć satelitarna w służbie pojazdom autonomicznym

GMV, międzynarodowy lider w dziedzinie technologii GNSS, ponownie nawiązuje współpracę z Grupą BMW. W ramach tego partnerstwa, GMV dostarczy nową generację technologii lokalizacyjnej, która zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa i precyzji w pojazdach autonomicznych. Technologie te staną się kluczowym elementem BMW Personal Pilot L3 — nowoczesnej funkcji dostępnej na życzenie w nowym BMW Serii 7.

Z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem w dziedzinie globalnych systemów GNSS oraz dwudziestoletnią historią w zakresie precyzyjnego pozycjonowania, GMV łączy fale radiowe transmitowane z satelitów, aby precyzyjnie określać lokalizację. W kontekście autonomicznych pojazdów takie zaawansowane technologie są niezbędne do zapewnienia niezawodnej lokalizacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa.

 

Nowe funkcje dla BMW Serii 7

Automatyczna jazda na poziomie 3 według norm SAE to nowy standard, który zmienia sposób, w jaki postrzegamy autonomiczną jazdę. Dzięki tej technologii pojazd może samodzielnie zarządzać wieloma zadaniami związanymi z jazdą, minimalizując potrzebę interwencji kierowcy tylko w sytuacjach, które przekraczają jego możliwości. To znaczący krok naprzód, który zwiększa komfort i bezpieczeństwo, pozwalając kierowcom na większą swobodę.

Nowe rozwiązanie składa się z dwóch kluczowych komponentów: oprogramowania pokłądowego Safe Positioning Engine (SPE) oraz usługi Safe GNSS Correction Service (SCS). SCS dostarcza poprawki do sygnału GNSS, kompensując lokalne zakłócenia atmosferyczne i zapewniając dodatkowe informacje dotyczące bezpieczeństwa. Z kolei SPE, zintegrowane z jednostką pokładową, wykorzystuje te dane do dokładnego określania pozycji, prędkości i kierunku jazdy pojazdu.

Oba komponenty spełniają normy bezpieczeństwa ISO 26262, ISO 21448 oraz ISO 21434, zapewniając najwyższy poziom ochrony przed fałszowaniem lub zakłóceniami GNSS. Sam proces rozwoju przestrzega najbardziej rygorystycznych standardów przemysłowych w zakresie inżynierii programowania (A-SPICE CL3). SCS i SPE są ponadto kompatybilne z implementacjami innych firm, jednak używane razem osiągają pełny potencjał w zakresie bezpieczeństwa wymagany w aplikacjach zautomatyzowanej jazdy na poziomie 3.

 

Bystry GMV GSharp®

Elementem przewodnim innowacji jest technologia GMV GSharp®, która łączy potencjał GNSS z oprogramowaniem silnika lokalizacyjnego. Dzięki zaawansowanym algorytmom GMV, dostosowanym do rygorystycznych wymagań bezpieczeństwa BMW, GSharp® zapewnia bezpieczne i dokładne informacje o położeniu, prędkości i kursie pojazdu.

Oprogramowanie GMV GSharp® integruje się z innymi czujnikami w pojeździe, takimi jak jednostki pomiarowe, czujniki prędkości kół i liczniki kilometrów. Dzięki globalnym korektom nawigacji satelitarnej oraz danym z globalnej sieci stacji pomiarowych GMV, GSharp® zwiększa efektywność systemów motoryzacyjnych zarówno na autostradach, jak i w środowiskach miejskich. To innowacyjne rozwiązanie zdobyło prestiżową Nagrodę „Smart & Safe” podczas VII Edycji Uroczystości Wręczenia Nagród za Innowacyjność Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA).

 

Zmieniając przyszłość mobilności

Nowa generacja technologii lokalizacyjnej nie tylko podnosi poprzeczkę w zakresie precyzji i bezpieczeństwa, ale także rewolucjonizuje pojazdy autonomiczne. Międzynarodowa grupa technologiczna GMV, współpracując z BMW, nie tylko tworzy innowacyjne produkty, ale przede wszystkim zmienia sposób, w jaki postrzegamy mobilność. To także wyjątkowa okazja do umocnienia pozycji obu firm jako liderów w dziedzinie autonomicznych pojazdów. Dzięki innowacjom GMV i zaangażowaniu BMW w pionierskie technologie, przyszłość mobilności staje się coraz bardziej bezpieczna, precyzyjna i niezawodna.

 


GMV to prywatna grupa technologiczna założona w 1984 roku i działająca na skalę światową w następujących sektorach: Kosmos, Lotnictwo, Obrona i Bezpieczeństwo, Cyberbezpieczeństwo, Inteligentne Systemy Transportowe, Motoryzacja, Ochrona Zdrowia, Telekomunikacja i IT dla władz rządowych i dużych korporacji.

W Stanach Zjednoczonych GMV dostarcza sprzęt i oprogramowanie Inteligentnych Systemów Transportowych (ITS) dla transportu publicznego w ponad 26 stanach, pomagając klientom świadczyć bardziej efektywne i wyższej jakości usługi transportowe dla ich społeczności. GMV opracowuje i wdraża oprogramowanie oparte na chmurze do wspomagania dyspozytorni komputerowej / automatycznego lokalizowania pojazdów (CAD/AVL), automatycznych liczników pasażerów, systemów informacji pasażerskiej, Wi-Fi oraz innych technologii usprawniających operacje transportowe.

W 2024 roku GMV stawia nowy kamień milowy w swoim rozwoju: firma świętuje 40 lat historii pod hasłem "Doskonałość i jeszcze dalej”. To cztery dekady sukcesu oparte na talencie, doskonałości i innowacjach.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III Biuro prasowe
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.