Nowy ultrabook Huawei MateBook 13 z procesorem AMD Ryzen już od 2 999 zł
Huawei wprowadza na rynek nową odsłonę ultrabooka MateBook 13 z nowoczesnym procesorem AMD Ryzen 5 3500U, który – w zależności od konfiguracji – dostępny będzie w rekomendowanej cenie 2999 zł lub 3199 zł. Przedsprzedaż ruszy 24 czerwca i potrwa do 12 lipca. W tym okresie ultrabook będzie można zamówić w zestawie z dwoma atrakcyjnymi prezentami za 1 zł każdy – z eleganckim etui i bezprzewodową myszką Huawei.
Oferta przedsprzedażowa obowiązuje do 12 lipca lub do wyczerpania zapasów. Regularna sprzedaż nowego laptopa Huawei ruszy 13 lipca.
Nowy Huawei MateBook 13 2020 z procesorem AMD Ryzen – idealny partner do pracy zdalnej
MateBook 13 z procesorem AMD Ryzen 5 3500U i nowoczesnym układem graficznym Radeon Vega 8 zapewnia użytkownikowi wysoką wydajność oraz optymalną efektywność energetyczną. Ultrabook pracuje na systemie operacyjnym Windows 10 Pro i będzie dostępny w dwóch konfiguracjach – z pamięcią wewnętrzną 256 GB SSD oraz 512 GB SSD.
MateBook 13 AMD został wyposażony w ekran FullView 2K o proporcjach 3:2. Szerokość otaczających go ramek wynosi jedynie 4 mm, a wyświetlacz zajmuje aż 88 procent wewnętrznej powierzchni laptopa. Wyświetlacz zapewnia obraz pełen wyraźnych szczegółów i automatycznie dostosowuje swoją jasność oraz kontrast do warunków otoczenia. Dzięki temu oczy użytkownika laptopa mniej się męczą, a korzystanie z ultrabooka Huawei staje się jeszcze bardziej komfortowe. Jasność ekranu nowego laptopa Huawei wynosi 300 nitów i odwzorowuje pełen zakres kolorów palety sRGB.
MateBook 13 jest bardzo lekki, waży zaledwie 1,3 kg, a jego obudowa została wykonana z aluminium. Niewielkie wymiary sprawiają, że laptop idealnie nadaje się do pracy zdalnej. Ma mniej niż 15 mm wysokości, a powierzchnia zamkniętego urządzenia jest mniejsza od kartki papieru w formacie A4. W obudowie laptopa znajdują się dwa porty typu USB-C oraz wejście typu minijack.
Ultrabook wyposażony został w baterię o pojemności 41,8 Wh, a konstrukcja chłodzenia oparta na podwójnych wentylatorach Shark Fin 2.0 sprawia, że ciepło, które jest wytwarzane podczas pracy laptopa, rozprasza się szybciej niż w poprzednich wersjach urządzenia. Sam proces chłodzenia jest cichy i spokojny, co dodatkowo podnosi komfort i bezpieczeństwo pracy.
Dodatkowo, nowy MateBook 13 został wyposażony w czytnik linii papilarnych zintegrowany z przyciskiem zasilania. Świetnie zoptymalizowany z BIOS-em pozwala uruchomić laptop bezpiecznie i szybko – jest gotowy do pracy w kilka sekund.
Huawei Share OneHop oraz Multi-Screen Collaboration
Huawei MateBook 13 został wyposażony w funkcje Share OneHop oraz Multi-Screen Collaboration, które ułatwiają wielozadaniową pracę na urządzeniach Huawei.
OneHop umożliwia zbliżeniowe przesyłanie danych między laptopem a smartfonem lub tabletem Huawei, wyposażonym w technologię NFC. Transfer plików jest prosty i szybki – wystarczy włączyć w smartfonie odpowiednią funkcję, a następnie zbliżyć urządzenie mobilne (z nakładką EMUI w wersji 9.0 lub wyższej) do laptopa. Dzięki OneHop użytkownik może w jedną minutę przenieść między urządzeniami gigabajtowy film czy 500 zdjęć.
Z kolei Multi-Screen Collaboration umożliwia współdzielenie ekranów urządzeń mobilnych (ze smartfonem lub tabletem z nakładką EMUI w wersji 10.0 lub wyższej). Między współdzielonymi ekranami wystarczy przesunąć dowolny plik, aby zapisać go w pamięci drugiego urządzenia.
Cena i dostępność
MateBook 13 z procesorem AMD Ryzen 5 3500U i dyskiem SSD o pojemności 256 GB będzie można zamówić w przedsprzedaży od 24 czerwca do 12 lipca w sklepach Media Markt, RTV Euro AGD, x-kom, Neonet i Komputronik, w firmowym sklepie Huawei w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie, a także w oficjalnym sklepie internetowym marki – huawei.pl. Rekomendowana cena detaliczna nowego MateBook 13 w tej konfiguracji wynosi 2999 zł.
Natomiast wersja MateBooka 13 z dyskiem SSD o pojemności 512 GB będzie dostępna w przedsprzedaży od 24 czerwca do 12 lipca w sklepach Media Expert, RTV Euro AGD, x-kom, w firmowym sklepie Huawei w centrum handlowym Westfield Arkadia w Warszawie, a także w oficjalnym sklepie internetowym marki – huawei.pl. Rekomendowana cena detaliczna w tej konfiguracji wynosi 3199 zł.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.