Komunikaty PR

Nowe technologie, czyli czas na wdrożenie IoT

2021-11-30  |  15:00
Biuro prasowe

Przyspieszona transformacja doprowadziła do pojawienia się nowych sposobów wykorzystywania technologii. Firmy na całym świecie dotknęły skutki pandemii COVID-19. Jednym z nich było szybkie przyjęcie nowych technologii, w tym chmury obliczeniowej, przetwarzania brzegowego, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (AI/ML).

Te i wiele innych technologii było wdrażanych, aby ułatwić przejście na tryb pracy zdalnej, ale okazało się, że mają one również ogromną wartość dla zwiększenia wydajności i zapewnienia trwałej odporności (na co?). Co ważniejsze, narzędzia te zapewniają organizacjom podstawę do wdrożenia ich inicjatyw związanych z Internetem rzeczy (IoT).

Teraz jest czas na IoT

IoT niesie ze sobą tak wiele obietnic - ale także wykładniczo zwiększa ilość danych dostępnych na wyciągnięcie ręki. Dobra wiadomość jest taka, że dzisiejsze technologie pozwalają nam w pełni zmaksymalizować korzyści płynące z IoT. Chmura obliczeniowa pozwala nam na łatwiejsze cyfrowe łączenie, przechowywanie i wydobywanie danych z urządzeń; 5G i inne innowacje łączące, takie jak LoraWan, zapewniają przepustowość i niskie opóźnienia potrzebne do udostępniania danych z urządzeń na brzegu w czasie zbliżonym do rzeczywistego; a AI i ML pozwalają nam łatwiej analizować dane i umożliwiać podejmowanie inteligentnych decyzji.

Przedsiębiorstwa mają większe niż kiedykolwiek wcześniej możliwości wykorzystania IoT i analityki danych w celu rozwiązania problemu nieefektywności operacyjnej, ograniczenia kosztów i tworzenia nowych obszarów wzrostu i przychodów.

Jednak aby osiągnąć te pożądane wyniki biznesowe, organizacje potrzebują odpowiedniego wglądu w dane i zdolności do działania na ich podstawie. A większość organizacji potrzebuje zaufanego partnera, który im w tym pomoże.

Pierwszym krokiem jest połączenie danych z urządzeń IoT z danymi z podstawowych systemów biznesowych, takich jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzanie relacjami z klientami (CRM) i zarządzanie cyklem życia produktu (PLM). Po uzyskaniu tego niezbędnego połączenia, organizacje potrzebują pomocy w pozyskiwaniu, harmonizacji, analizie, wizualizacji i operacjonalizacji wszystkich tych danych.

Dopiero wtedy organizacje mogą uwolnić moc IoT, aby szybciej wprowadzać innowacje, szybciej rozwiązywać problemy, szybciej znajdować możliwości obniżenia kosztów i nie tylko.

Dlaczego warto zaufać firmie Lexmark w zakresie IoT?

Klienci potrzebują sprawdzonego doświadczenia w zakresie IoT, które pozwoli im osiągnąć wyznaczone cele, a nie eksperymentów. Potrzebują rozwiązań, które się skalują, i rzeczywistych wyników biznesowych. Lexmark może im to zapewnić.

Firma Lexmark wprowadziła Internet Rzeczy na długo zanim stał się on "czymś" - wyposażając nasze urządzenia do drukowania i przetwarzania obrazu ponad dwie dekady temu w czujniki, które monitorują setki punktów danych dotyczących wydajności, użytkowania i alarmów. Ale nie tylko zbudowaliśmy urządzenia IoT - stworzyliśmy globalny system IoT, który łączy i zarządza ponad 1 milionem drukarek na całym świecie, przetwarzając terabajty danych tygodniowo. Lexmark świadczy usługi zarządzania dla niektórych z największych i najbardziej złożonych organizacji na świecie.

Opracowaliśmy również procesy mające na celu harmonizację i operacjonalizację naszych danych, co pozwoliło nam na usprawnienie operacji i zwiększenie skali działalności drukarskiej. Jako nasz pierwszy klient jesteśmy pewni, że posiadamy doświadczenie, które pozwoli nam pomóc innym w pokonaniu wszelkich wyzwań związanych z transformacją cyfrową. W końcu sami byliśmy na ich miejscu.

Rozwiązanie IoT oparte na wynikach

Platforma Lexmark Optra IoT Platform, oparta na szerokich doświadczeniach z rozwiązań IoT, które zbudowaliśmy w celu obsługi naszych usług zarządzania drukiem, pomaga naszym kolegom, producentom urządzeń połączonych, w operacjonalizacji ich danych i uproszczeniu procesów.

Dzięki Optra IoT Platform producenci mogą:

  • Bezproblemowo łączyć dane ze swoich podłączonych urządzeń z danymi z podstawowych systemów biznesowych, aby uzyskać holistyczny obraz operacji.
  • Szybko opracować użyteczne spostrzeżenia na podstawie danych, wykorzystując modele AI i ML, pulpity raportowania i szablony procesów biznesowych dostępne w ramach platformy.
  • Współpracować z zespołem zaufanych konsultantów, którzy pomogą zidentyfikować możliwości i zmaksymalizować wydajność operacyjną.

Zdajemy sobie sprawę, że w przestrzeni IoT jest wielu graczy, ale wiemy też, że nie ma zbyt wielu sprawdzonych partnerów. W przypadku większych dostawców rozwiązań IoT, klient często otrzymuje bloki oprogramowania i notatkę "Powodzenia, wymagany jest montaż!". W firmie Lexmark nie rzucamy rozwiązania na kolana klienta, a następnie odchodzimy.

Lexmark jest prawdziwym partnerem, pomagającym klientom w ich własnej transformacji biznesowej dzięki naszemu unikalnemu oprogramowaniu i dogłębnym branżowym wskazówkom naszych ekspertów w zakresie usług konsultingowych. Dzięki takiemu podejściu Lexmark na nowo odkrywa, jak producenci wykorzystują IoT do przekształcania biznesu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.