Nowe reguły gry na rynku usług leasingowych w Polsce
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Możliwość rezygnacji z umowy w dowolnym momencie, bez kar i dodatkowych kosztów - na takich zasadach, od teraz, kupimy auto w leasingu. To odpowiedź polskiej firmy na kryzys w branży spowodowany koronawirusem i rewolucja na skostniałym rynku sprzedaży samochodów w Polsce. Nowe warunki także dla Kowalskiego.
-
O połowę spadło finansowanie udzielone polskim firmom przez leasingodawców - wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. W kwietniu wyniosło 3,4 mln zł - to o 50% mniej RDR*1. Przedsiębiorcy zaciskają pasa i żyją z dnia na dzień.
-
Dotyczy to również Kowalskiego. W czasie pandemii wzrósł odsetek Polaków, którzy w dużym stopniu ograniczają wydatki (48%) oraz tych, którzy oszczędzają m.in. 10% swoich miesięcznych zarobków (38%)*2. Większość z nas nie jest gotowa, aby wydać na raz dużą sumę pieniędzy i sfinansować zakup auta.
Strach przed zobowiązaniem
Z powodu niepewnej sytuacji wywołanej koronawirusem i obawy przed utratą płynności finansowej, potencjalni kupcy wstrzymują się z podjęciem długoterminowego zobowiązania i zakupem auta. Rozwiązaniem ma być innowacyjny model transparentnych umów leasingowych polskiej firmy GO-leasing. Niskimi ratami oraz gwarancją bezproblemowej rezygnacji, firma walczy z nieprzystającym do nowych realiów podejściem tradycyjnych leasingodawców. W przypadku pogorszenia się sytuacji finansowej, z umowy będzie można zrezygnować w dowolnym momencie, nie płacąc odsetek, rat czy kar. Nowe rozwiązanie nie jest ograniczone czasowo. Ma pomóc dużym firmom, MŚP, startupom i klientom indywidualnym zarówno w czasie kryzysu pandemii, jak i po jego zakończeniu.
Obecna sytuacja wymaga zmiany sposobu myślenia i elastyczności umów leasingowych. Dlatego proponujemy całkiem nowe reguły gry - hybrydę leasingu i wynajmu, która czerpie najlepsze elementy z obydwu: niskie raty, użytkowanie samochodu bez limitu kilometrów, z możliwością jego wykupienia lub bezproblemowego zwrotu. A w przypadku wcześniejszej rezygnacji - brak kar i obowiązku zapłaty pozostałych rat. Taka formuła pozwala wyeliminować obawy dotyczące długoterminowych zobowiązań - Grzegorz Olszewski, CEO GO-leasing.
Bezproblemowa rezygnacja, bez opłat i prowizji
Nawet 1500 zł netto mogą wynieść opłaty związane z wcześniejszym zakończeniem umowy, cesją czy zmianą harmonogramu spłaty rat. Dodatkowo, w przypadku zerwania tradycyjnej umowy z leasingodawcą, dochodzi do jej pełnego rozliczenia. Wymagane stają się bowiem nie tylko niezapłacone raty, ale także wszystkie pozostałe raty wraz z odsetkami, kwota wykupu końcowego i inne opłaty wynikające z umowy.
Nowe zasady proponowane przez GO-leasing są transparentne. Po dokonaniu wpłaty wstępnej, klient spłaca umówione raty, w tym ubezpieczenie, i korzysta z auta. W przypadku rezygnacji następuje sprzedaż, w której może uczestniczyć klient. Jeśli auto zostanie sprzedane za większą kwotę niż szacunkowa kwota rozliczenia - klient otrzyma różnicę na swoje konto. Jeśli będzie tańsze - dopłaci. Końcowe rozliczenie umowy uwzględnia tylko wartość kapitału pozostałego do spłaty, bez odsetek. Tabele opłat i prowizji zostały wyeliminowane. To oznacza, że klienci nie poniosą dodatkowych kosztów np. z tytułu rejestracji samochodu czy powiadomień o mandatach. Wyjątkiem są opłaty za czynności windykacyjne oraz administrowanie zewnętrznymi polisami ubezpieczeniowymi.
Wyobraźmy sobie przedsiębiorcę, który zatrudniał np. 15 handlowców wyposażonych w samochody służbowe użytkowane w leasingu. W skutek kryzysu wywołanego przez COVID-19, koniecznej restrukturyzacji kosztów i wprowadzenia rozwiązań e-commerce ok. połowa samochodów firmowych stoi bezużytecznie na parkingu firmowym, a koszty ich utrzymania, ubezpieczenia oraz finansowania muszą być nadal ponoszone. Dzisiaj najważniejszą potrzebą klientów jest bezpieczeństwo finansowe. Nowe rozwiązania wprowadzane przez firmy leasingowe powinny zapewniać klientom spokój psychiczny, żeby nie musieli martwić się wizją długów - Grzegorz Olszewski, CEO GO-leasing
1. Źródło: http://leasing.org.pl/pl/aktualnosci/2020/leasing-hamuje-od-poczatku-roku
2. Źródło: http://infuture.institute/raporty/renewed-reality/

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.