Nowe reguły gry na rynku usług leasingowych w Polsce
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Możliwość rezygnacji z umowy w dowolnym momencie, bez kar i dodatkowych kosztów - na takich zasadach, od teraz, kupimy auto w leasingu. To odpowiedź polskiej firmy na kryzys w branży spowodowany koronawirusem i rewolucja na skostniałym rynku sprzedaży samochodów w Polsce. Nowe warunki także dla Kowalskiego.
-
O połowę spadło finansowanie udzielone polskim firmom przez leasingodawców - wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. W kwietniu wyniosło 3,4 mln zł - to o 50% mniej RDR*1. Przedsiębiorcy zaciskają pasa i żyją z dnia na dzień.
-
Dotyczy to również Kowalskiego. W czasie pandemii wzrósł odsetek Polaków, którzy w dużym stopniu ograniczają wydatki (48%) oraz tych, którzy oszczędzają m.in. 10% swoich miesięcznych zarobków (38%)*2. Większość z nas nie jest gotowa, aby wydać na raz dużą sumę pieniędzy i sfinansować zakup auta.
Strach przed zobowiązaniem
Z powodu niepewnej sytuacji wywołanej koronawirusem i obawy przed utratą płynności finansowej, potencjalni kupcy wstrzymują się z podjęciem długoterminowego zobowiązania i zakupem auta. Rozwiązaniem ma być innowacyjny model transparentnych umów leasingowych polskiej firmy GO-leasing. Niskimi ratami oraz gwarancją bezproblemowej rezygnacji, firma walczy z nieprzystającym do nowych realiów podejściem tradycyjnych leasingodawców. W przypadku pogorszenia się sytuacji finansowej, z umowy będzie można zrezygnować w dowolnym momencie, nie płacąc odsetek, rat czy kar. Nowe rozwiązanie nie jest ograniczone czasowo. Ma pomóc dużym firmom, MŚP, startupom i klientom indywidualnym zarówno w czasie kryzysu pandemii, jak i po jego zakończeniu.
Obecna sytuacja wymaga zmiany sposobu myślenia i elastyczności umów leasingowych. Dlatego proponujemy całkiem nowe reguły gry - hybrydę leasingu i wynajmu, która czerpie najlepsze elementy z obydwu: niskie raty, użytkowanie samochodu bez limitu kilometrów, z możliwością jego wykupienia lub bezproblemowego zwrotu. A w przypadku wcześniejszej rezygnacji - brak kar i obowiązku zapłaty pozostałych rat. Taka formuła pozwala wyeliminować obawy dotyczące długoterminowych zobowiązań - Grzegorz Olszewski, CEO GO-leasing.
Bezproblemowa rezygnacja, bez opłat i prowizji
Nawet 1500 zł netto mogą wynieść opłaty związane z wcześniejszym zakończeniem umowy, cesją czy zmianą harmonogramu spłaty rat. Dodatkowo, w przypadku zerwania tradycyjnej umowy z leasingodawcą, dochodzi do jej pełnego rozliczenia. Wymagane stają się bowiem nie tylko niezapłacone raty, ale także wszystkie pozostałe raty wraz z odsetkami, kwota wykupu końcowego i inne opłaty wynikające z umowy.
Nowe zasady proponowane przez GO-leasing są transparentne. Po dokonaniu wpłaty wstępnej, klient spłaca umówione raty, w tym ubezpieczenie, i korzysta z auta. W przypadku rezygnacji następuje sprzedaż, w której może uczestniczyć klient. Jeśli auto zostanie sprzedane za większą kwotę niż szacunkowa kwota rozliczenia - klient otrzyma różnicę na swoje konto. Jeśli będzie tańsze - dopłaci. Końcowe rozliczenie umowy uwzględnia tylko wartość kapitału pozostałego do spłaty, bez odsetek. Tabele opłat i prowizji zostały wyeliminowane. To oznacza, że klienci nie poniosą dodatkowych kosztów np. z tytułu rejestracji samochodu czy powiadomień o mandatach. Wyjątkiem są opłaty za czynności windykacyjne oraz administrowanie zewnętrznymi polisami ubezpieczeniowymi.
Wyobraźmy sobie przedsiębiorcę, który zatrudniał np. 15 handlowców wyposażonych w samochody służbowe użytkowane w leasingu. W skutek kryzysu wywołanego przez COVID-19, koniecznej restrukturyzacji kosztów i wprowadzenia rozwiązań e-commerce ok. połowa samochodów firmowych stoi bezużytecznie na parkingu firmowym, a koszty ich utrzymania, ubezpieczenia oraz finansowania muszą być nadal ponoszone. Dzisiaj najważniejszą potrzebą klientów jest bezpieczeństwo finansowe. Nowe rozwiązania wprowadzane przez firmy leasingowe powinny zapewniać klientom spokój psychiczny, żeby nie musieli martwić się wizją długów - Grzegorz Olszewski, CEO GO-leasing
1. Źródło: http://leasing.org.pl/pl/aktualnosci/2020/leasing-hamuje-od-poczatku-roku
2. Źródło: http://infuture.institute/raporty/renewed-reality/

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.