Nowe Ogrody, nowe relacje
Dostępność do przedszkola, apteki, drogerii, czy sklepu jest istotna i wpływa na komfort mieszkańców. Podobnie jak możliwość korzystania z zalet lokalizacji w postaci np. bliskości komunikacji miejskiej, ścieżek rowerowych, obiektów sportowych, czy urokliwego parku. Przygotowanie tak rozumianych kompleksowych inwestycji to jedno. Równie istotne jest umożliwienie mieszkańcom budowanie relacji międzyludzkich. Przecież do tego, że z sąsiadami warto żyć dobrze, nie trzeba nikogo przekonywać. – Z jednej strony mamy popularną ideę miasta 15 – minutowego, która daje mieszkańcom możliwość realizacji podstawowych potrzeb w ciągu kwadransa. Z drugiej strony mamy trend powrotu do osiedli, gdzie sąsiedzi dobrze się znają, nawzajem sobie pomagają. Nasza inwestycja Nowe Ogrody, jej charakter oraz mała architektura zachęcają do nawiązywania kontaktów, wspólnego spędzania czasu, a tym samym tworzenia relacji pełnych pozytywnych emocji - mówi Piotr Łopatka, członek zarządu firmy Proxin. Położone na Jeżycach osiedle Nowe Ogrody to m.in. specjalne, zamknięte od ruchu kołowego zielone dziedzińce z placami zabaw. Funkcjonuje również rowerownia i stacja naprawy rowerów. Miejsc sprzyjających integracji nie brakuje. I choć w ramach inwestycji powstają jeszcze dwa ostatnie budynki, to mieszkańcy zrealizowanych już etapów stworzyli silną wieź, pełną wspólnych inicjatyw, czy sąsiedzkiej pomocy.
Życie osiedlowe koncertuje się również w obszarze strefy handlowo – usługowej, która powstaje w ramach inwestycji deweloperskich. Mieszkańcy chcą mieć wszystko pod ręką. I to zadaniem dewelopera jest, aby projektując nowe osiedla te oczekiwania w jak największym stopniu spełnić. – Zarówno inwestycja Nowe Ogrody, jak i projekt Słowackiego 7 to dostęp do położonych na parterze lokali handlowo – usługowych. Mini market, apteka, czy drogeria to tylko przykłady ich możliwego zagospodarowania. To również miejsca, gdzie się spotykamy się, rozmawiamy, budujemy relacje z najemcą czy między mieszkańcami – dodaje Piotr Łopatka.
Zakończenie realizacji osiedla Nowe Ogrody jest coraz bliżej. Ostatni budynek ze 107 lokalami zostanie oddany w II kwartale 2024 roku. Łącznie w ramach projektu powstanie 768 mieszkań, a tym samym społeczność osiedlową będzie tworzyć kilka tysięcy osób. Deweloper zrobił bardzo dużo, by te relacje miały solidne fundamenty.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje
Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Transport
Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie

870 inżynierów w Częstochowie opracowuje, buduje i testuje zaawansowane komponenty dla motoryzacji, szczególnie w obszarze elektroniki i systemów wspomagania kierowcy ADAS. Jednym z nich jest superszybki komputer dla funkcji zautomatyzowanej jazdy. Centrum Inżynieryjne Elektroniki to część Grupy ZF, która jest jednym z największych dostawców branży motoryzacyjnej na świecie. To oznacza, że z rozwiązań opracowywanych przez polskich inżynierów korzystają producenci aut na całym świecie. Przed branżą stoi szereg wyzwań związanych m.in. z sytuacją geopolityczną i trendami, które definiują kierunek jej rozwoju.
Transport
Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.