Komunikaty PR

Nowa usługa na polskim rynku

2021-11-25  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl

W 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny skok o 12%[1]. Co powoduje tak duże wzrosty? Przede wszystkim zmiana nawyków zakupowych konsumentów, przyspieszona dodatkowo przez pandemię. Mając na uwadze zwiększony popyt na zakupy online, ale też rozpędzającą się kolejną falę pandemii, iMad wprowadza na rynek zupełnie nową usługę – najem sprzętu Apple w kanale online. Tym samym jest pierwszą firmą na polskim rynku oferującą możliwość wynajęcia urządzeń bez wychodzenia z domu za pomocą dedykowanej platformy e-commerce. Jest to naturalny krok w rozwoju usługi najmu, którą iMad – również jako pierwszy autoryzowany przedstawiciel marki w Polsce – wprowadził w kanale sprzedaży tradycyjnej.

Od kilku lat obserwujemy na rynku wzrost liczby użytkowników, którzy korzystają z różnych form subskrypcji oraz najmu krótko i długoterminowego. Pandemia dodatkowo ten wzrost przyspieszyła. Badania[2] pokazują, że w przypadku subskrypcji konsumenci najczęściej decydują się na filmy na platformach streamingowych, na drugim miejscu zaś znajdują się usługi telekomunikacyjne, a tuż za nimi streaming platform z muzyką. W tym samym badaniu respondenci pytani o zainteresowanie nowymi usługami w tym modelu płatności, na pierwszym miejscu wymienili telefony komórkowe. Smartfony premium stają się coraz droższe, a regularne wymienianie modeli na nowe jest nie tylko kosztowne, ale także przyczynia się do generowania ogromnej ilości e-odpadów. W obliczu tych wyzwań, najem oraz inne formy używania sprzętu bez konieczności zakupu wydają się dobrą alternatywą.

Jak wynika z badania „Diagnoza potrzeb i oczekiwań użytkowników telefonów komórkowych w zakresie nowych innowacyjnych usług[3], blisko 40 proc. konsumentów jest zainteresowanych usługą najmu telefonu.

 – Usługi najmu stają się coraz bardziej popularne nie tylko wśród użytkowników biznesowych, ale przede wszystkim zyskują coraz większe uznanie klientów indywidualnych – mówi Maciej Lipski, General Manager, iMad.Dlaczego? Przede wszystkim z powodów ekonomicznych, choć czynnik ekologiczny nie jest tu bez znaczenia. Konsumenci niezmiennie wskazują cenę jako główne kryterium przy podejmowaniu decyzji o wynajmie sprzętu. Dla 26% klientów najważniejszą korzyścią jest możliwość szybszej wymiany telefonu czy komputera na nowy model, a ponad 14 procent badanych wskazuje na możliwość dostępu do najnowszych technologii przy niższych kosztach.

Niezagospodarowany obszar na polskim rynku

Kompleksowa usługa najmu w kanale online to zupełnie niezagospodarowany obszar na polskim rynku. Mając na uwadze dynamiczne wzrosty w sektorze e-commerce i prognozowane wzrosty na rynku elektroniki, którego wartość ma wynieść 31 miliardów złotych do 2026 roku, eksperci prognozują, że najem online z powodzeniem przyjmie się na polskim rynku.

 – Przewidujemy, że usługa trafi idealnie w potrzeby klientów, umożliwiając im korzystanie z najnowszych urządzeń Apple w zamian za niską miesięczną opłatę. Dziś wszystko chcemy „na tu i na teraz”, bez wychodzenia z domu – dodaje Maciej Lipski. – Coraz silnej umacnia się trend smart shoppingu, a najem to dobra opcja dla osób, którym zależy na najlepszej technologii, którą można wymienić wraz z premierą nowego modelu. Rozwiązanie to obniża jednocześnie „próg wejścia” do świata najnowszych technologii dla użytkowników, którzy nie mogą pozwolić sobie na jednorazowy zakup urządzenia premium. Trend korzystania bez kupowania widoczny jest już od kilku lat w branży motoryzacyjnej czy mieszkaniowej. Nadszedł więc czas na kolejne usługi, w tym najem sprzętu elektronicznego.

Najem w kanale online będzie się odbywał przy użyciu specjalnej platformy e-commerce. Jej autorzy nie wykluczają, że w przyszłości zostanie ona poszerzona o kolejne usługi.

Równie ważny jest aspekt eko

Coraz większa świadomość klientów dotycząca negatywnych zmian środowiskowych wpływa również na decyzje zakupowe. Najem sprzętu w kanale online wpisuje się w ten trend. Bateria, obudowa i płyta główna to elementy, z których składa się telefon i które nie są przyjazne dla środowiska naturalnego. Dlatego tak ważne jest, aby nie tylko bezpiecznie utylizować e-odpady, ale przede wszystkim – wydłużać cykl życia urządzeń mobilnych. Najem pozwala znacząco wydłużyć czas życia smartfonu. Po pierwsze – w trakcie najmu użytkownicy lepiej dbają o jego stan, po drugie – po zakończeniu najmu zwracane telefony są odnawiane i znajdują nowych najemców lub właścicieli, zyskując w ten sposób drugie życie.

iMad należy do grupy Digital Care, największego na polskim rynku dostawcy usług dla urządzeń mobilnych, aktywnie działającego w 13 krajach świata.

 


[1] https://www.pwc.pl/pl/media/2021-02-09-analiza-pwc-prognoza-rozwoju-rynku-ecommerce-w-polsce.html

[2] Digital Poland „Subskrypcja 2021”

[3] Autorskie badanie firmy

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.