Nowa kampania Converse Proud To Be we współpracy ze społecznością LGBTQIA+
Converse zaprasza na wielką imprezę w warszawskim klubie Sogo. Streetwearowa marka po raz kolejny wypuszcza kolekcję Pride, której twarzami są osoby reprezentujące społeczność LGBTQIA+. Oprócz specjalnej kolekcji butów i ubrań, Converse zaplanował liczne inicjatywy i aktywacje skierowane do szerokiego grona odbiorców.
W specjalnej kolekcji butów Converse PRIDE znajdziemy zarówno uwielbiane przez wszystkich klasyki z charakterystycznymi, tęczowymi elementami, jak i bardziej odważne, brokatowe modele na obcasach, które dają dobrą, pozytywną energię. Oprócz stworzenia kolekcji butów i ubrań Converse planuje liczne dodatkowe wydarzenia w duchu hasła tegorocznej kampanii PROUD TO BE.
W tym roku marka podjęła decyzję o długofalowej współpracy z poznańską Grupą Stonewall - organizacją pozarządową walczącą o prawa osób LGBTQIA+. W ramach wspólnych działań zaplanowano m.in. cykl materiałów video nt. edukacji seksualnej dostępnych na kanale YouTube Stonewall TV. Co więcej, Converse obecny będzie ze swoją strefą podczas Parady Równości w Warszawie, a także tej organizowanej w Poznaniu 1 lipca.
W przeddzień warszawskiej Parady Równości - 16 czerwca - Converse organizuje huczne before party w klubie SOGO. Podczas wydarzenia będzie można przygotować transparenty i banery z Loesje oraz uczestniczyć w warsztatach z voguingu z Madlen Revlon i Gigi Revlon*. Na gości czekać będą także spektakularne występy artystów m.in Halina World, Cieżki Brokat i PXL.
Ale to nie wszystko. Z okazji Pride Month Converse zainicjował powstanie limitowanego ZINa - własnego, specjalnego magazynu, który został stworzony we współpracy ze społecznością LGBTQIA+. Tematy poruszane w publikacji to m.in.: ekspresja negatywnych emocji, toksyczna męskość, niechciany coming out, jak kochać swoich bliskich, chociaż nie akceptuje się ich poglądów czy autoterapia przez monolog wewnętrzny. Ponadto liczne wywiady, felietony NGO czy spis ważnych telefonów. W przygotowaniu ZINa wzięli udział także All Stars, czyli młoda i kreatywna społeczność Converse.
Oprócz wydania drukowanego, materiały będą dostępne online na dedykowanej stronie - https://www.converse.pl/zin-proud-to-be.
- Inkluzywność znajduje się w DNA marki Converse od zawsze. W tym roku po raz kolejny chcemy dać temu dowód realnie wspierając środowiska LGBTQIA+. Całoroczna współpraca z Grupą Stonewall i wspólne stworzenie materiałów edukacyjnych, czy zainicjowany przez nas ZIN to działania, które mają na celu pomóc wszystkim młodym osobom, które szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. - mówi Jacek Chałupka, Communications Specialist w Orbico Style, dystrybutor marki Converse w Polsce.
Materiały powstałe w ramach ZINa będą dostępne od 6 czerwca 2023 roku na stronie: https://www.converse.pl/zin-proud-to-be, a odcinki edukacyjne na profilu STONEWALL.TV.
*Zapisy na warsztaty od 6.06 na stronie https://www.converse.pl/proud-to-be.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

„Lorenz. W naszych rękach”. Marka Lorenz z nową ramą komunikacyjną

Maczfit z nowym Prezesem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.