Neptis zapowiada dalsze wzrosty w ekosystemie aplikacji Yanosik
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Właściciel aplikacji Yanosik chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych
z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzenie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Segment działalności Neptis S.A. związany z danymi, aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy długoterminowo, dlatego inwestuje zarówno w analizę
i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów. Notowana od 10 lat na rynku NewConnect Spółka planuje zadebiutować na rynku głównym GPW do końca 2024 roku.
Polska jest na tyle dużym rynkiem, że Neptis budując wokół niego cały ekosystem swoich usług, związanych z motoryzacją, jest w stanie dobrze funkcjonować, rozwijać się i tworzyć coraz większą wartość. Obecność marki Yanosik nie ogranicza się już tylko do Polski, ale jest też obecna w Europie. Polska jest krajem tranzytowym i bardzo mobilnym, a wraz z użytkownikami za granicę wyjeżdża też Yanosik. System Yanosik w naturalny sposób rozlewa się po całej Europie i jak zauważa Zarząd Neptis, doskonale działa i ma dalszy potencjał do rozwoju.
- Z perspektywy inwestora na pewno warto zwrócić uwagę na to, że dążymy do dalszego wzrostu liczby użytkowników oraz braku spadku, bo jak wiemy liczba kierowców w Polsce jest ograniczona. Średnio odnotowujemy 250 tys. aktywnych użytkowników, którzy podróżują w danym momencie po naszych drogach, ta liczba jednak stale rośnie. Chcemy też, żeby użytkownicy aplikacji i urządzeń Yanosik postrzegali markę, jako przyjaciela kierowcy. To dla nich tworzymy ekosystem usług wspierających, takich jak możliwość zakupu ubezpieczenia, raportu z historią pojazdu czy e-winiety na autostradę. Dodatkowo oferujemy użytkownikom portal z bezpłatnymi ogłoszeniami motoryzacyjnymi Autoplac.pl oraz usługę Yanosik Warsztaty, zawierającą bazę serwisów samochodowych wraz z opiniami użytkowników i edukujemy na temat bezpiecznej jazdy. To drugi z aspektów działalności Neptis, wskazujący na atrakcyjność i perspektywiczność prowadzonego przez nas biznesu - mówi Adam Tychmanowicz, Prezes Zarządu Neptis S.A.
Yanosik dysponuje pokaźną ilością danych, które dotyczą m.in. ruchu w miastach, a także zachowań kierowców. Dzięki danym zbieranym w obszarze aplikacji, poznańska Spółka uczy kierowców dobrych nawyków. Ponadto Neptis oferuje zmotoryzowanym różnego rodzaju quizy i testy, aby podwyższać ich kompetencje na drodze, a także w ramach wieloletniej współpracy z Policją, współorganizuje akcje edukacyjne oraz prewencyjne. Ciekawym obszarem rozwijanym przez właściciela marki Yanosik, jest grywalizacja. Użytkownicy aplikacji zbierają punkty za różne aktywności w jej obszarze, które zachęcają do odkrywania wszystkich jej funkcji, a także uczą bezpieczeństwa na drodze. W zamian zdobywają punkty, wyższą rangę, jak również niejednokrotnie mogą liczyć na specjalne bonusy.
Zespół Neptis, jako pierwszy w Polsce, stworzył taryfę telemetryczną, która koreluje cenę ubezpieczenia ze stylem jazdy. Analizowanych jest ponad 200 parametrów, jednak twórcy wybrali kilka realnie wpływających na szkodowość i ryzyko ubezpieczeniowe. Są to m.in. nawyki kierowcy, czyli dynamika jazdy oraz odwiedzane przez niego lokalizacje. Ubezpieczenie YU!, stworzone przez Neptis wspólnie z Ergo Hestią, bierze pod uwagę przede wszystkim styl jazdy, dlatego właściciel pojazdu płaci tylko za siebie i za swoje ryzyko.
Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. - Chcemy popracować nad zwiększeniem rozpoznawalności i świadomości, że Neptis to Yanosik. Planujemy wyjść do nowych inwestorów i pokazać im, co robimy oraz jaki jest w tym potencjał. Rozważamy również opublikowanie strategii, być może już po debiucie na GPW, choć nie zdradzimy w niej szczegółowych planów - podkreśla Adam Tychmanowicz.
Na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła ponad 32,5 mln. Zwiększyła się również liczba płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec czerwca liczba ich aktywnych posiadaczy wynosiła 125 tys., czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Rośnie również zaangażowanie użytkowników, co jest m.in. efektem prowadzonych przez spółkę nowych projektów – Yanosik Warsztaty czy Yanosik Traffic.
***
O Spółce: Neptis S.A. jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców. Jako wszechstronny przyjaciel kierowcy, Yanosik oferuje także szereg usług przeznaczonych dla zmotoryzowanych, jak m.in. portal ogłoszeniowy Autoplac.pl czy baza serwisów samochodowych Yanosik Warsztaty. W skład systemu wchodzi również Yanosik Traffic – źródło informacji drogowych dla kierowców m.in. o korkach, utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu, jak również Yanosik Traffic Business - zaawansowana platforma analityczna przeznaczona głównie dla miast i zarządców dróg, która umożliwia efektywne monitorowanie, analizę i zarządzanie ruchem miejskim,
w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. W swojej ofercie Neptis S.A. posiada również rozwiązania z zakresu monitoringu GPS pojazdów, a także gromadzi dane telemetryczne, wykorzystując je na potrzeby sprzedaży usług ubezpieczeniowych w ofercie YU!.
Notowana od 2014 roku na rynku NewConnect Neptis S.A. od lat współpracuje z instytucjami państwowymi, nie tylko w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa na drogach. Bierze udział w organizacji prewencyjnych kampanii promujących m.in. trzeźwość za kierownicą, zapinanie pasów bezpieczeństwa, prawidłowe ustawienie świateł w pojeździe czy ostrożną jazdę.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Konsument
Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.