Neptis zapowiada dalsze wzrosty w ekosystemie aplikacji Yanosik
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Właściciel aplikacji Yanosik chce wspierać kierowców we wszystkich obszarach związanych
z motoryzacją, budując cały ekosystem usług. Wprowadzenie dodatkowych rozwiązań pokazuje, że Spółka z sukcesem buduje bardzo zaangażowaną społeczność, przy jednoczesnej monetyzacji produktów. Segment działalności Neptis S.A. związany z danymi, aktualnie jest dla tej spółki technologicznej najważniejszy długoterminowo, dlatego inwestuje zarówno w analizę
i wykorzystanie danych, jak i w bezpieczeństwo oraz anonimowość swoich klientów. Notowana od 10 lat na rynku NewConnect Spółka planuje zadebiutować na rynku głównym GPW do końca 2024 roku.
Polska jest na tyle dużym rynkiem, że Neptis budując wokół niego cały ekosystem swoich usług, związanych z motoryzacją, jest w stanie dobrze funkcjonować, rozwijać się i tworzyć coraz większą wartość. Obecność marki Yanosik nie ogranicza się już tylko do Polski, ale jest też obecna w Europie. Polska jest krajem tranzytowym i bardzo mobilnym, a wraz z użytkownikami za granicę wyjeżdża też Yanosik. System Yanosik w naturalny sposób rozlewa się po całej Europie i jak zauważa Zarząd Neptis, doskonale działa i ma dalszy potencjał do rozwoju.
- Z perspektywy inwestora na pewno warto zwrócić uwagę na to, że dążymy do dalszego wzrostu liczby użytkowników oraz braku spadku, bo jak wiemy liczba kierowców w Polsce jest ograniczona. Średnio odnotowujemy 250 tys. aktywnych użytkowników, którzy podróżują w danym momencie po naszych drogach, ta liczba jednak stale rośnie. Chcemy też, żeby użytkownicy aplikacji i urządzeń Yanosik postrzegali markę, jako przyjaciela kierowcy. To dla nich tworzymy ekosystem usług wspierających, takich jak możliwość zakupu ubezpieczenia, raportu z historią pojazdu czy e-winiety na autostradę. Dodatkowo oferujemy użytkownikom portal z bezpłatnymi ogłoszeniami motoryzacyjnymi Autoplac.pl oraz usługę Yanosik Warsztaty, zawierającą bazę serwisów samochodowych wraz z opiniami użytkowników i edukujemy na temat bezpiecznej jazdy. To drugi z aspektów działalności Neptis, wskazujący na atrakcyjność i perspektywiczność prowadzonego przez nas biznesu - mówi Adam Tychmanowicz, Prezes Zarządu Neptis S.A.
Yanosik dysponuje pokaźną ilością danych, które dotyczą m.in. ruchu w miastach, a także zachowań kierowców. Dzięki danym zbieranym w obszarze aplikacji, poznańska Spółka uczy kierowców dobrych nawyków. Ponadto Neptis oferuje zmotoryzowanym różnego rodzaju quizy i testy, aby podwyższać ich kompetencje na drodze, a także w ramach wieloletniej współpracy z Policją, współorganizuje akcje edukacyjne oraz prewencyjne. Ciekawym obszarem rozwijanym przez właściciela marki Yanosik, jest grywalizacja. Użytkownicy aplikacji zbierają punkty za różne aktywności w jej obszarze, które zachęcają do odkrywania wszystkich jej funkcji, a także uczą bezpieczeństwa na drodze. W zamian zdobywają punkty, wyższą rangę, jak również niejednokrotnie mogą liczyć na specjalne bonusy.
Zespół Neptis, jako pierwszy w Polsce, stworzył taryfę telemetryczną, która koreluje cenę ubezpieczenia ze stylem jazdy. Analizowanych jest ponad 200 parametrów, jednak twórcy wybrali kilka realnie wpływających na szkodowość i ryzyko ubezpieczeniowe. Są to m.in. nawyki kierowcy, czyli dynamika jazdy oraz odwiedzane przez niego lokalizacje. Ubezpieczenie YU!, stworzone przez Neptis wspólnie z Ergo Hestią, bierze pod uwagę przede wszystkim styl jazdy, dlatego właściciel pojazdu płaci tylko za siebie i za swoje ryzyko.
Do końca 2024 roku Neptis S.A. planuje przejść z rynku NewConnect, na którym jest obecna od 2014 roku, na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. - Chcemy popracować nad zwiększeniem rozpoznawalności i świadomości, że Neptis to Yanosik. Planujemy wyjść do nowych inwestorów i pokazać im, co robimy oraz jaki jest w tym potencjał. Rozważamy również opublikowanie strategii, być może już po debiucie na GPW, choć nie zdradzimy w niej szczegółowych planów - podkreśla Adam Tychmanowicz.
Na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła ponad 32,5 mln. Zwiększyła się również liczba płacących abonament do urządzeń Yanosik. Na koniec czerwca liczba ich aktywnych posiadaczy wynosiła 125 tys., czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Rośnie również zaangażowanie użytkowników, co jest m.in. efektem prowadzonych przez spółkę nowych projektów – Yanosik Warsztaty czy Yanosik Traffic.
***
O Spółce: Neptis S.A. jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców. Jako wszechstronny przyjaciel kierowcy, Yanosik oferuje także szereg usług przeznaczonych dla zmotoryzowanych, jak m.in. portal ogłoszeniowy Autoplac.pl czy baza serwisów samochodowych Yanosik Warsztaty. W skład systemu wchodzi również Yanosik Traffic – źródło informacji drogowych dla kierowców m.in. o korkach, utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu, jak również Yanosik Traffic Business - zaawansowana platforma analityczna przeznaczona głównie dla miast i zarządców dróg, która umożliwia efektywne monitorowanie, analizę i zarządzanie ruchem miejskim,
w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. W swojej ofercie Neptis S.A. posiada również rozwiązania z zakresu monitoringu GPS pojazdów, a także gromadzi dane telemetryczne, wykorzystując je na potrzeby sprzedaży usług ubezpieczeniowych w ofercie YU!.
Notowana od 2014 roku na rynku NewConnect Neptis S.A. od lat współpracuje z instytucjami państwowymi, nie tylko w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa na drogach. Bierze udział w organizacji prewencyjnych kampanii promujących m.in. trzeźwość za kierownicą, zapinanie pasów bezpieczeństwa, prawidłowe ustawienie świateł w pojeździe czy ostrożną jazdę.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.