Nagrody warte 300 tys dolarów w globalnym konkursie Huawei dla twórców motywów
Ruszyła nowa edycja globalnego konkursu Huawei dla twórców motywów – Huawei Global Theme Design Competition.
Uczestnicy powalczą o nagrodę główną, która wynosi 20 tysięcy dolarów, nagrody specjalne, a także możliwość zaprezentowania swoich prac na urządzeniach Huawei – smartfonach, tabletach i smartwatchach. Łączna pula nagród to ponad 300 tysięcy dolarów.
W zeszłorocznej edycji konkursu wzięło udział ponad 4 000 twórców z całego świata. W tegorocznej edycji znalazł się polski akcent – jednym z partnerów konkursu jest Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, który będzie zachęcał studentów do sprawdzenia swoich sił w wyzwaniu Huawei. Partnerami są też inne europejskie uniwersytety artystyczne, w tym z Hiszpanii, Londynu czy Rosji.
Prace konkursowe Huawei Global Theme Design Competition oceniać będzie jury, w skład którego wchodzą światowej klasy projektanci i eksperci, w tym nowojorski projektant David Carson, dyrektorka Studia Dumbar - Liza Enebeis oraz dyrektor główny UX Design w Huawei UCD - Liang Jun.
Hasło przyświecające tegorocznej edycji to #VisionaryArt, a prace do niego nawiązujące można zgłaszać do 1 lipca, w czterech kategoriach – Motywy, Tapety, Tarcze zegarków oraz Miasta. Należy do zrobić na stronie: https://themes.cloud.huawei.com/theme-design-2020/index.html.
Inspiracją dla projektantów może być film: https://www.youtube.com/watch?v=jqOmrXRuIMk&feature=youtu.be
Zwycięzcy zostaną wyłonieni 22 lipca. Laureat nagrody głównej - International Grand Prize - otrzyma 20 tysięcy dolarów. Jury nagrodzi również 18 artystów w trzech kategoriach specjalnych – Star of Tomorrow, International Artist i Amazing Animators – po 6 osób w każdej. Nagrody pieniężne otrzymają również autorzy najlepszych prac w trzech kategoriach – Motywy, Tapety i Motywy zegarka. Łączna pula nagród to ponad 300 tysięcy dolarów. Szczegóły dotyczące poszczególnych kategorii i nagród znajdują się na stronie: https://themes.cloud.huawei.com/theme-design-2020/index.html

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.