Mycie okien to przeszłość, teraz myją się same
Pilkington IGP
ul. Portowa 24
27-600 Sandomierz
Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com| |Ewelina.Wojcicka|pl.nsg.com
+48 22 548 75 03
https://www.pilkington.com/pl-PL/pl
Powoli nadchodzi wiosna, a wraz z nią część z nas zabierze się za porządki. Jednym z wiosennych rytuałów jest mycie okien, ale nie każdy umie i lubi to robić. Rozwiązaniem problemów ze smugami i zaciekami może być szkło samoczyszczące.
Mycie okien – trudniejsze niż się wydaje
Pierwsze promienie przedwiosennego słońca to dla nas jasna informacja, że zima dobiega końca. Dni będą dłuższe i pogodniejsze, zrobi się cieplej i przyjemniej. Jednakże, napawając się ciepłem i światłem, możemy zauważyć, że okres jesiennozimowy zostawił ślady na oknach – smugi, zacieki i kurz.
Nie wystarczy przetrzeć szyb mokrą szmatką, trzeba to jeszcze zrobić w sposób, który nie pozostawi smug. Nie wolno również zapominać o ramach i parapecie. Dodatkowo, należy to wykonać we właściwym momencie – nie warto myć okien w słoneczny dzień, gdyż nie tylko woda szybciej paruje, co może skutkować smugami, ale również nagrzane szkło jest trudniejsze do wyczyszczenia! Trudno się dziwić, że część osób rezygnuje z mycia okien, tłumacząc się brakiem czasu lub zwykłą niechęcią.
Choć powody, dla których niektórzy nie myją okien są zrozumiałe, warto to rozważyć. Czyste okna nie tylko umożliwiają niezakłócony dopływ światła słonecznego, ale również mogą zwiększyć wartość nieruchomości! Współczesny rynek oferuje wiele możliwości rozwiązania tego problemu.
Współczesne sposoby na mycie okien
Najprostsze i najszybsze będzie wynajęcie profesjonalisty, ale trzeba pamiętać, że nie zawsze będzie to opłacalne. O ile będzie to dobre rozwiązanie w wypadku domu jednorodzinnego, w którym na każdej ścianie i piętrze znajdują się okna, o tyle będzie raczej zbędnym wydatkiem w wypadku mieszkania w budynku wielorodzinnym.
Kolejnym rozwiązaniem mogą być roboty do czyszczenia okien. Rynek oferuje dziesiątki modeli, ale trzeba pamiętać, że mogą one nie poradzić sobie z trudniejszymi zabrudzeniami, a z powodu swojej konstrukcji mogą nie doczyścić np. ram czy rogów. Roboty zużywają energię – bezprzewodowe mają ograniczony czas działania, ale nawet te przewodowe mogą mieć problemy, gdyż w wypadku wielkich okien może ograniczać je długość kabla.
Jest jeszcze jeden sposób, który, co prawda, będzie wymagał od nas odrobiny aktywności, ale za to pozwoli w dłuższej perspektywie oszczędzić pieniądze i czas. Bardzo dobrym rozwiązaniem problemów z myciem okien mogą być szyby samoczyszczące, które większość pracy wykonają za nas.
Szkło, które samo się myje
Szkło samoczyszczące można łączyć z innymi rodzajami szkła, dzięki czemu okno może również skutecznie chronić przed przegrzaniem czy hałasem – mówi Szymon Piróg kierownik biura doradztwa technicznego w Pilkington Polska. – Dodatkowo, jego instalacja pozwoli nam zaoszczędzić środki czystości oraz wodę, ponieważ szkło samoczyszczące wykorzystuje do działania czynniki, których mamy pod dostatkiem w naturze – słońce i deszcz.
Szyby samoczyszczące takie jak Pilkington Activ™ wykorzystują zjawisko fotokatalizy do usuwania gromadzących się na tafli zabrudzeń. Szkło pokryte jest powłoką z TiO2, która aktywuje się pod wpływem działania promieniowania UV w świetle dziennym, rozkładając zanieczyszczenia na mniejsze części. Powłoka jest hydrofilowa, więc w momencie kontaktu szyby z deszczem lub wodą rozbite w wyniku działania promieni ultrafioletowych zabrudzenia przyczepiają się do kropel wody, spływając razem z nimi.
Należy zauważyć, że zainstalowanie szkła samoczyszczącego nie wyeliminuje konieczności mycia szyb, ale pozwoli ograniczyć konieczność tego działania do minimum. Działa ono przez cały czas, lecz w okresach bez deszczu niezbędne będzie spłukanie szyby wodą z węża lub przetarcie zwilżoną szmatką. Nie trzeba się również martwić brakiem słońca – do działania potrzebuje tylko niewielkiej ilości promieniowania UV, co sprawia, że jest skuteczne zarówno w pochmurne dni, jak też nocą.
Powłoka czyszcząca nie wpływa na pogorszenie właściwości wizualnych szyby, więc możemy być pewni, że cały czas będzie docierać do nas światło. Jeżeli nie lubisz myć okien – szkło samoczyszczące wykona za ciebie znakomitą większość pracy, co pozwoli skupić się na przyjemniejszych rzeczach. Kto wie – może wiosenne mycie okien stanie się przyjemnością?
KONIEC
O firmie:
NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w trzech podstawowych sektorach: Motoryzacyjnym, Architektonicznym i Nowych Technologii. Sektor motoryzacyjny obsługuje rynek oryginalnego wyposażenia, części zamienne i specjalistyczne rynki szyb transportowych. Sektor architektoniczny dostarcza szkło do zastosowań architektonicznych, energii słonecznej oraz cyfrowych oznakowań i wyświetlaczy. Produkty technologiczne obejmują bardzo cienkie szkło do wyświetlaczy, soczewki i światłowody do drukarek oraz włókno szklane używane w separatorach akumulatorów i paskach rozrządu silnika. Posiadamy duże udziały w większości rynków produktów architektonicznych i motoryzacyjnych na świecie, o szerokim zasięgu geograficznym, co pozwala nam odpowiadać na potrzeby klientów, których działalność, szczególnie w przypadku rynku oryginalnych szyb samochodowych, ma coraz bardziej globalny charakter. Obecnie, NSG Group prowadzi działalność produkcyjną na całym świecie i prowadzi sprzedaż w ponad 100 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2020 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,60 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 38% zrealizowano w Europie, 28% w Azji, łącznie z Japonią i 27% w obu Amerykach.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.pilkington.pl.
Kontakt dla dziennikarzy:
Ewelina Wójcicka, Marketing Communications Coordinator, Pilkington IGP
tel.: +48 22 548 75 03
e-mail: Ewelina.Wojcicka@pl.nsg.com
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.