Miasto czy obrzeża: jak wybierają klienci poznańskich deweloperów?
Poznań to jeden z kilku najważniejszych rynków mieszkaniowych w Polsce. Obejmuje ofertę ponad 100 firm deweloperskich, co oznacza, że wybór jest nadal szeroki. Jak wybierają klienci, czy reagują na najnowsze trendy? Stawiają na centrum, czy przedmieścia? Odpowiedzi na te pytania udziela Sky Investments. Deweloper realizuje inwestycje: Rodzinne Podolany w Poznaniu i Nowy Gruszczyn w gminie Swarzędz.
Rynek nowych mieszkań i domów na sprzedaż się zmienia, a wraz z nimi trendy. Deweloperzy tworzący nowe inwestycje mają dużą świadomość, dzięki czemu zawsze odpowiadają na bieżące okoliczności. Wszak w firmach pracują najlepsi specjaliści. W Poznaniu i okolicach jednym z ostatnich najbardziej stałych i długotrwałych trendów było zjawisko polegające na „wyprowadzce” na przedmieścia. Właśnie w okolicznych gminach powstało najwięcej nowych domów z ogrodami. A skala tego zjawiska jest największa, porównując inne aglomeracje miejskie w Polsce. W efekcie rynek mocno się zróżnicował, a klienci zwykle zastanawiali się: „mieszkanie w granicach miasta czy przestronny dom poza jego granicami?”. Wielu wybrało opcję nr 2. Tak było przez ostatnie lata, a czas pandemii koronawirusa nie zahamował trendu. Wręcz przeciwnie, pozwolił na to, by po chwilowym wstrzymaniu się od decyzji, kolejni klienci ponownie postawili na przestrzeń domu z ogrodem. Jakie będą kształtować się preferencje klientów w najbliższym czasie, ale i dalszej przyszłości? – Staramy się nie tylko odpowiadać na aktualne potrzeby klientów. Jako firma nowoczesna, kreujemy trendy. Nie każdy projekt deweloperski spełnia oczekiwania nabywców marzących o przestrzeni, spokojnym życiu we własnym domu. Analizując rynek mieszkaniowy, postanowiliśmy w naszych inwestycjach postawić na przestronne wnętrza. I to bez względu na to, czy myślimy o inwestycjach w granicach Poznania, czy też na jego obrzeżach. Przestrzeń to nowy trend i w tym kierunku zmierzamy. Dlatego w Rodzinnych Podolanach w Poznaniu proponujemy dwupoziomowe mieszkania szeregowe o powierzchni ponad 70 mkw., a w Nowym Gruszczynie domy w zabudowie bliźniaczej o powierzchni ponad 140 mkw. „Wybierzcie metraż optymalny dla Was.” – mówimy klientom odwiedzającym biuro sprzedaży, a taka myśl towarzyszy naszemu zespołowi projektowemu – podkreśla Katarzyna Wyszyńska z biura sprzedaży Sky Investments, wspominając o inwestycjach Rodzinne Podolany i Nowy Gruszczyn.
Przedstawicielka firmy Sky Investments opisuje dotychczasowe wyniki sprzedażowe. W ramach zakończonej inwestycji Rodzinne Komorniki deweloper sprzedał ponad 100 lokali w zabudowie szeregowej, o powierzchni 79 i 90 mkw. Z kolei w granicach miasta firma realizuje ostatni etap Rodzinnych Podolan. Przy ul. Heleny Rzepeckiej łącznie będzie 99 domów i dwupoziomowych mieszkań szeregowych. Część z nich posiada ogródek, a reszta atrakcyjne tarasy na dachu. Ostatnie 4 lokale są w sprzedaży.
Jesienią ubiegłego roku Sky Investments zaprezentował premierowy projekt w podpoznańskim Gruszczynie, w gminie Swarzędz. Przy ulicy Katarzyńskiej powstanie kameralne osiedle nowoczesnych domów w zabudowie bliźniaczej o nazwie Nowy Gruszczyn. W pierwszym z sześciu etapów inwestycji znajdzie się 7 domów, czyli 14 lokali mieszkalnych. Do oferty trafiły dwa typy domów, o zróżnicowanej powierzchni użytkowej - A - 141 mkw. i B - 135,06 mkw. Dla zachowania równowagi, już niedługo do oferty trafi prestiżowy projekt domów w obrębie miasta Poznań, na Świerczewie. – Zróżnicowanie oferty i wprowadzanie kolejnych lokali etapami pozwalają na to, by swoje miejsce do zamieszkania znalazły różne grupy odbiorców. Dzięki temu nie musimy jako deweloper w stu procentach stawiać na jedno z rozwiązań „Poznań czy przedmieścia”. Zwłaszcza, że mamy na rynku wiele zmiennych czynników. Dlatego planując strategię naszej firmy, zawsze chcemy odpowiedzieć na inne pytanie, mianowicie: „czy ta lokalizacja będzie komfortowa?”. Myślę, że to klucz, by klienci byli usatysfakcjonowani – podsumowuje przedstawicielka Sky Investments.
EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.