Komunikaty PR

Polskie narzędzia do walki z koronawirusem czekają na inwestorów

2020-05-28  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Matczuk
Planet Partners

ul. Kościuszki 40/6
30-105 Kraków
k.matczuk|planetpartners.pl| |k.matczuk|planetpartners.pl
+48 666 300 014
https://planetpartners.pl/
Do pobrania info_pras ( 2.91 MB )

Niezwykłe innowacje polskich inżynierów, studentów i firm trafiły właśnie na giełdę pomysłów akcji CovidChallenge.pl. Wśród nich znajdują się gotowe narzędzia, innowacyjne prototypy i projekty poszukujące inwestorów. Na internetowej giełdzie znajdziemy 12 wyselekcjonowanych pomysłów, wśród nich projekty doraźnych respiratorów, algorytmu AI wspomagającego diagnostykę, czy prostego w produkcji kaptura ochronnego dla medyków.

Giełda pomysłów prezentuje innowacje zgłoszone przez uczestników Covid Challenge – inicjatywy organizowanej przez Centrum Informacji Kryzysowej Centrum Badań Kosmicznych PAN i firmę doradczą Planet Partners – w której inżynierowie, studenci i firmy proponują rozwiązania najbardziej palących problemów służby zdrowia związanych z walką z epidemią koronawirusa. Celem giełdy jest ułatwienie dotarcia do potencjalnych odbiorców: pracowników placówek medycznych, inwestorów, czy firm lub badaczy zainteresowanych nawiązaniem współpracy z pomysłodawcami.

Chcemy, aby każdy wartościowy projekt miał szansę na rozwój i dotarcie do placówek medycznych potrzebujących pomocy – mówi dr Jakub Ryzenko z Centrum Informacji Kryzysowej CBK PAN, współorganizatora akcji – dlatego jednym z naszych głównych celów jest ułatwienie w nawiązaniu kontaktu i potencjalnej współpracy między osobami, które mają pomysł, a tymi, które mogą pomóc go rozwinąć. Cały czas zgłaszają się do nas nie tylko innowatorzy z pomysłami, ale też potencjalni inwestorzy oraz firmy, organizacje i instytucje dysponujące sprzętem, który mogą wykorzystać do produkcji środków dla szpitali.

Jednym z projektów opracowanych przez polskich inżynierów jest respirator ResPi. Urządzenie może być stosowane u każdego pacjenta z lekką niewydolnością oddechową, a do jego najważniejszych zalet należy możliwość sterowania przez sieć WiFi za pomocą przyjaznej użytkownikowi aplikacji. Dzięki temu jeden medyk może obsługiwać respiratory wspierające kilku pacjentów jednocześnie i monitorować na bieżąco pracę urządzeń. Twórcy urządzenia skonstruowali już działający prototyp i przygotowują się do uzyskania niezbędnej certyfikacji, ale do szerszej produkcji niezbędne jest dla nich pozyskanie inwestorów.

Wśród projektów, które znajdziemy na giełdzie są też rozwiązania do samodzielnego wdrożenia, np. maseczki do przygotowania ze standardowych komponentów medycznych, czy elementy do druku 3D. Oprócz nich na giełdzie znajdują się rozwiązania zaawansowane z istniejącymi prototypami, projekty we wczesnej fazie rozwoju wymagające dopracowania oraz obiecujące tematy badawcze, które mogą prowadzić do odkrycia np. nowych metod dekontaminacji. Na stronie internetowej możemy obecnie znaleźć 12 wyselekcjonowanych projektów, a organizatorzy zapowiadają, że wkrótce pojawi się więcej równie innowacyjnych pomysłów. Zgłoszenia napływają zarówno od osób indywidualnych jak i od innowacyjnych firm – tych, które mają pomysł oraz chcących pomóc w jego rozwinięciu. Organizatorzy deklarują, że każdemu wartościowemu projektowi chcą pomóc w rozwoju i jak najszybszym dotarciu do odbiorców, albo w nawiązaniu kontaktu z jednostką lub osobą mającą to, czego danemu projektowi brakuje.

Cały czas czekamy na nowe zgłoszenia. Od początku trwania akcji podkreślamy, że nie jest to zwykły konkurs, dlatego rozpoczęcie drugiego etapu nie oznacza zakończenia pierwszego. Najczarniejszy scenariusz, który przewidywaliśmy w marcu na szczęście nie spełnił się, ale epidemia wciąż trwa, a medycy nadal bardzo potrzebują naszej pomocy – mówi Łukasz Wilczyński z Planet Partners, współorganizatora Covid Challenge. - Już niedługo planujemy kolejne rundy ocen, w trakcie których eksperci z instytucji partnerskich: Zakładu Medycyny Katastrof i Pomocy Doraźnej UJCM oraz Medycznego Zespołu Ratunkowego PCPM przyjrzą się nowym zgłoszeniom.

Akcja Covid Challenge organizowana jest przez Centrum Informacji Kryzysowej CBK PAN we współpracy z firmą Planet Partners, która od wielu lat zajmuje się komunikacją innowacyjnych rozwiązań. Partnerami merytorycznymi akcji zostali: Zakład Medycyny Katastrof i Pomocy Doraźnej UJCM oraz Medyczny Zespół Ratunkowy PCPM. Inicjatywa jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.covidchallenge.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna JAK WYGLĄDA OPIEKA SENIORALNA W POLSCE? Biuro prasowe
2020-07-22 | 11:00

JAK WYGLĄDA OPIEKA SENIORALNA W POLSCE?

W Polsce z roku na rok zwiększa się liczba osób starszych wymagających specjalistycznej opieki. Jej ciężar spada na najbliższą rodzinę, której członkowie często mieszkają
Medycyna Jak powinna wyglądać diagnostyka SARS-CoV-2, by była skuteczna?
2020-07-17 | 01:00

Jak powinna wyglądać diagnostyka SARS-CoV-2, by była skuteczna?

Skuteczna diagnostyka jest kluczowa w walce z pandemią. Rodzaje testów diagnostycznych różnią się jednak od siebie, opierają na innych wskaźnikach i innej metodologii
Medycyna Zapytaj stomatologa - Dieta dla zdrowych zębów.
2020-07-15 | 13:30

Zapytaj stomatologa - Dieta dla zdrowych zębów.

Prawidłowo zbilansowana dieta jest szalenie ważna, ponieważ przyczynia się nie tylko do utrzymania dobrej formy i odpowiedniej masy ciała, ale także do właściwego funkcjonowania całego

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

Firma

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Robotyka i SI

Telewizja coraz chętniej wykorzystuje kamery z możliwością sterowania w czasie rzeczywistym i rozszerzoną rzeczywistość. Pandemia przyspieszyła ich rozwój

Choć branża medialna i rozrywkowa sporo straciła na pandemii, to koronawirus pozytywnie wpłynął na rozwój innowacji, zwłaszcza w wydarzeniach transmitowanych na żywo. Producenci telewizyjnego sportu przetestowali nowinki technologiczne, m.in. nagrania z drona czy umieszczenie kamery na strojach sędziów. Przyszłością jest też połączenie elementów rzeczywistych z wirtualnymi i zastosowanie kamer sterowanych na żywo, które pozwolą uchwycić emocje zawodników, a widzom umożliwią bezpośredni udział w wydarzeniu.