McCANN Poland nr 1 na świecie w rankingu Cannes Lions for Good
McCANN Poland został uznany agencją kreatywną roku w kategorii Cannes Lions for Good 2023 podczas tegorocznego Cannes Lions International Festival of Creativity. Agencja została wyróżniona za innowacje i kreatywność mające ogromny wpływ nie tylko na biznes, ale również zmieniające rzeczywistość wokół nas. Podczas Festiwalu w Cannes, za kampanie "Where to Settle" - w Polsce znaną jako „Gdzie Zamieszkać” - realizowaną dla Mastercard, McCANN Poland otrzymał w sumie 9 Lwów - Titanium, Grand Prix oraz dwa złote, dwa srebrne i trzy brązowe.
Od momentu wybuchu wojny za naszą wschodnią granicą, Polacy dają niesamowity przykład tego, w jaki sposób można bezinteresowne oferować pomoc uchodźcom z Ukrainy. Również nasz rząd wyróżnił się na tle światowej mobilizacji, wspierając Ukrainę w dążeniu do wolności i autonomii państwowej. Jestem szalenie dumny z tego, że sektor prywatny i branża kreatywna bardzo mocna zaangażowały się w szukaniu rozwiązań na kryzys uchodźczy, czego dowodem są liczne inicjatywy wspierające Ukrainę i jej obywateli, które pojawiły się na przestrzeni ostatniego roku. Kampania McCANN Poland „Gdzie Zamieszkać” - stworzona wspólnie z naszym wieloletnim klientem Mastercard - jest doskonałym przykładem tego, jak wykorzystanie danych, technologii i marketingu ma realny wpływ na pomoc w tej trudnej sytuacji nie tylko uchodźcom, ale również i gospodarzom. Wyjątkowość naszej holistycznej kampanii polegała na tym, aby uchodźców wprowadzić do naszego społeczeństwa, by byli przydatni, pomocni, chciani - i co kluczowe - aby ich pojawienie się w Polsce miało pozytywny wpływ na naszą gospodarkę. Zrealizowane cele i osiągnięte wyniki naszej akcji przeszły wszelkie oczekiwana. Obrazuje to właśnie liczba przyznanych nagród na festiwalu w Cannes, która ostatecznie przełożyła się w rankingu na pierwsze miejsce na świecie w obszarze Good, jednoznacznie potwierdzając, że warto dbać o dobro, bo ono do nas wraca. - powiedział Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland.
Narzędzie Mastercard powstało we współpracy z McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, w tym za komunikację display, a także za działania w mediach społecznościowych.
Zajęcie przez McCANN Poland pierwszego miejsca w obszarze Good na Cannes Lions International Festival of Creativity to historyczny moment dla całego rynku kreatywnego w Polsce. To ogromny powód do dumy i satysfakcji, że polska agencja otrzymała ten prestiżowy tytuł. Wojna w Ukrainie oraz działania na rzecz uchodźców pokazały, jak ważne dla sektora biznesowego jest zaangażowanie społeczne i jak wiele korzyści może ono przynieść. „Where to Settle” to wyjątkowe narzędzie o ogromnym wpływie społecznym odpowiadające realnym potrzebom uchodźców i społeczności lokalnych. W przyszłości, wspólnie z naszym partnerem Mastercard, chcemy dzielić się naszym doświadczeniem oraz inspirować do tworzenia kolejnych, kreatywnych i odważnych kampanii w ramach obszaru ESG. Wiemy też, że w planach jest implementacja platformy przez Mastercard i ich partnerów na kolejne rynki. Stąd wierzę, że dzięki sukcesowi na Festiwalu w Cannes, nasze narzędzie zostanie wykorzystane w innych krajach wspierając uchodźców szukających schronienia poza granicami Polski. – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland
„Lorenz. W naszych rękach”. Marka Lorenz z nową ramą komunikacyjną
Maczfit z nowym Prezesem
Grupa Publicis będzie zarządzać budżetem mediowym MediaMarkt Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.