Marelli wybiera TomTom, aby ulepszyć rozwiązania informacyjno-rozrywkowe
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że połączy siły z Marelli, wiodącym dostawcą technologii mobilnych dla sektora motoryzacyjnego, aby zaoferować producentom samochodów na całym świecie ulepszone rozwiązania informacyjno-rozrywkowe w pojazdach.
Platformy "Lean" firmy Marelli usprawniają projektowanie sprzętu i oprogramowania samochodowego, oferując wydajne i opłacalne rozwiązania. Kluczowym produktem jest kokpit LeanConnect, rozwiązanie sprzętowe, które łączy klaster, system informacyjno-rozrywkowy i telematykę w jednym produkcie. Dzięki wstępnej integracji Digital Cockpit SDK firmy TomTom, Marelli oferuje klientom w pełni konfigurowalne rozwiązanie, które obejmuje wiodącą w branży nawigację TomTom, informacje o ruchu drogowym i usługi EV.
Ponadto pakiet Digital Cockpit SDK firmy TomTom obejmuje najważniejsze aplikacje informacyjno-rozrywkowe, które są gotowe do użycia, w pełni opracowane i przetestowane. Jego modułowa struktura oraz narzędzia do personalizacji, zapewniają producentom samochodów, integratorom systemów, firmom zajmującym się tworzeniem oprogramowania oraz dostawcom treści, otwarte i bezpieczne środowisko. Dzięki temu rozwiązaniu można skupić się na tworzeniu oprogramowania i aplikacji zapewniających wyjątkowe wrażenia związane z marką.
„W Marelli jesteśmy zaangażowani w opracowywanie technologii, która oddaje moc personalizacji w ręce producentów samochodów i właścicieli pojazdów” – powiedział Nathanael Sladek, Vice President of Electronic Systems Strategy and Product Management, Marelli. „Łącząc oprogramowanie TomTom oraz wiodącą w branży nawigację i technologię z naszą wiedzą specjalistyczną, możemy zaoferować klientom przystępne cenowo, kompletne i konfigurowalne rozwiązanie, które zaspokaja nowoczesne potrzeby motoryzacyjne, jednocześnie poprawiając wrażenia kierowców z jazdy”.
„Naszą wspólną wizją jest napędzanie innowacji oraz dostarczanie klientom i ich kierowcom jeszcze lepszych rozwiązań” – powiedział Benoit Joly, Senior Vice President of Automotive Sales, TomTom. „Wspólnie stawiamy czoła najpilniejszym wyzwaniom związanym z cyfrowym kokpitem i umożliwiamy producentom samochodów przekształcenie doświadczeń kierowców w bardziej wydajny, zrównoważony i wyjątkowy sposób”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.