Marelli wybiera TomTom, aby ulepszyć rozwiązania informacyjno-rozrywkowe
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś, że połączy siły z Marelli, wiodącym dostawcą technologii mobilnych dla sektora motoryzacyjnego, aby zaoferować producentom samochodów na całym świecie ulepszone rozwiązania informacyjno-rozrywkowe w pojazdach.
Platformy "Lean" firmy Marelli usprawniają projektowanie sprzętu i oprogramowania samochodowego, oferując wydajne i opłacalne rozwiązania. Kluczowym produktem jest kokpit LeanConnect, rozwiązanie sprzętowe, które łączy klaster, system informacyjno-rozrywkowy i telematykę w jednym produkcie. Dzięki wstępnej integracji Digital Cockpit SDK firmy TomTom, Marelli oferuje klientom w pełni konfigurowalne rozwiązanie, które obejmuje wiodącą w branży nawigację TomTom, informacje o ruchu drogowym i usługi EV.
Ponadto pakiet Digital Cockpit SDK firmy TomTom obejmuje najważniejsze aplikacje informacyjno-rozrywkowe, które są gotowe do użycia, w pełni opracowane i przetestowane. Jego modułowa struktura oraz narzędzia do personalizacji, zapewniają producentom samochodów, integratorom systemów, firmom zajmującym się tworzeniem oprogramowania oraz dostawcom treści, otwarte i bezpieczne środowisko. Dzięki temu rozwiązaniu można skupić się na tworzeniu oprogramowania i aplikacji zapewniających wyjątkowe wrażenia związane z marką.
„W Marelli jesteśmy zaangażowani w opracowywanie technologii, która oddaje moc personalizacji w ręce producentów samochodów i właścicieli pojazdów” – powiedział Nathanael Sladek, Vice President of Electronic Systems Strategy and Product Management, Marelli. „Łącząc oprogramowanie TomTom oraz wiodącą w branży nawigację i technologię z naszą wiedzą specjalistyczną, możemy zaoferować klientom przystępne cenowo, kompletne i konfigurowalne rozwiązanie, które zaspokaja nowoczesne potrzeby motoryzacyjne, jednocześnie poprawiając wrażenia kierowców z jazdy”.
„Naszą wspólną wizją jest napędzanie innowacji oraz dostarczanie klientom i ich kierowcom jeszcze lepszych rozwiązań” – powiedział Benoit Joly, Senior Vice President of Automotive Sales, TomTom. „Wspólnie stawiamy czoła najpilniejszym wyzwaniom związanym z cyfrowym kokpitem i umożliwiamy producentom samochodów przekształcenie doświadczeń kierowców w bardziej wydajny, zrównoważony i wyjątkowy sposób”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.