Mapy TomTom zyskują lepszy kontekst wizualny dzięki rozszerzonej umowie z Maxar
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił, że rozszerza umowę z Maxar Technologies, dostawcą kompleksowych rozwiązań dotyczących przestrzeni kosmicznej oraz bezpiecznych, precyzyjnych informacji geoprzestrzennych. TomTom włączy do swojej oferty produktów globalne zdjęcia satelitarne o wysokiej rozdzielczości i wykorzysta mapy bazowe Vivid firmy Maxar, aby zapewnić swoim klientom bardziej kompleksowe rozwiązania wizualne.
TomTom obsługuje wiele branż, dostarczając swoje mapy, analizę danych, nawigację, informacje o ruchu drogowym i inne. Dzięki partnerstwie z Maxar, TomTom zaoferuje swoim klientom fotorealistyczne mapy, które dokładnie oddają otaczający świat. Ponadto klienci platform oprogramowania dla branży motoryzacyjnej i korporacyjnej mogą oferować swoim użytkownikom końcowym zdjęcia satelitarne i zapewnić im lepszy kontekst potencjalnych wyzwań w terenie.
„W TomTom tworzenie najdokładniejszych map w czasie rzeczywistym w skali, która na bieżąco odzwierciedla zmieniający się świat, jest naszym nadrzędnym celem. Chcemy pomóc naszym klientom zrozumieć otaczający ich świat, dzięki istotnym danym dotyczącym geolokalizacji, a niezwykłe zdjęcia satelitarne firmy Maxar właśnie to umożliwiają " - powiedział Mike Schoofs, Managing Director, TomTom Enterprise.
TomTom będzie korzystał z map bazowych Vivid firmy Maxar, które oferują praktycznie bezchmurne, spójne obrazy i aktualizacje zdjęć. Vivid Advanced oferuje rozdzielczość 30 cm na najbardziej zaludnionych i najciekawszych obszarach świata. Vivid Basic jest dostępny na wszystkich pozostałych obszarach w rozdzielczości 50 cm.
„Maxar z dumą wspiera firmę TomTom w jej misji zmierzającej do udostępnienia klientom na całym świecie aktualnych i dokładnych wizualnie map”, powiedział Dan Nord, Senior Vice President i General Manager w Enterprise Earth Intelligence, Maxar. „Dane geoprzestrzenne firmy Maxar stanowią podstawę wielu decyzji, które ludzie podejmują na co dzień, dlatego świetnie się składa, że firma TomTom udostępnia swoim klientom najwyższej jakości dane, na których mogą opierać swoje wybory”.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.