Mały elektroniczny kombajn. Oto uniwersalny czytnik kart pamięci od marki Hama
W ofercie niemieckiego producenta znalazł się wszechstronny czytnik kart, obsługujący między innymi karty SD/SDHC/SDXC (także w wersji micro). Podłącza się go do komputera za pomocą wtyczki USB-A, a wyposażono go w funkcyjną lampkę LED.
Urządzenie ma niewielki rozmiar (59 x 92 x 18 mm) i waży 50 gramów. Utrzymano je w stonowanej srebrno-czarnej kolorystyce. Gwarantuje wysoką szybkość transferu danych w obie strony o wartości do 480 Mbps. Warto dodać, że umożliwia wymianę danych bezpośrednio z karty pamięci na kartę pamięci. Wysokiej jakości materiały i wykonanie dają pewność optymalnej jakości transmisji.
Czytnik podłączymy do komputera stacjonarnego, laptopa czy MacBooka dzięki dodanemu w zestawie i odczepianemu kablowi USB (standard 2.0) z wtyczką typu A. Producent zastosował tutaj elastyczne materiały, zapewniające ochronę przed złamaniem przewodu.
Prezentowany czytnik obsługuje wszelkie popularne na rynku karty pamięci formatu: SD/SDHC/SDXC (w tym w wersji micro), MMC/MMC Plus/MMC 4.0, MS/MS Duo/MS PRO Duo/MS PRO Duo HG, CompactFlash I i II oraz xD Picture Card. Wyposażono go także w funkcyjną diodę typu LED, która zapali się, gdy czytnik pracuje.
Ta nowość produktowa działa w standardzie Plug & Play, co oznacza, że nie wymaga ręcznej instalacji oprogramowania ani żadnych sterowników.
Firma Hama obejmuje swój czytnik gwarancją na 10 lat.
Obsługiwane karty pamięci:
- SD/SDHC/SDXC
- MicroSD/microSDHC/microSDXC
- MMC/MMC Plus/MMC 4.0
- MS/MS Duo/MS PRO Duo/MS PRO Duo HG
- CompactFlash I i II
- Karta pamięci xD
Niewiążącą cenę detaliczną czytnika Hama 65 W 1 ustalono na poziomie 49,90 zł.
Wszelkie informacje na temat opisywanego produktu znajdziemy na oficjalnej stronie producenta https://pl.hama.com.
Zyxel Networks przedstawia szybką i niedrogą opcję Wi-Fi 7 dla małych i średnich
Zyxel Networks przedstawia szybką i niedrogą opcję Wi-Fi 7 dla małych i średnich
Zyxel jako pierwszy wprowadza na rynek najszybszy punkt dostępowy Wi-Fi 7
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Polacy obawiają się o swoje cyberbezpieczeństwo w obszarze finansów. Połowa odczuwa braki w wiedzy na ten temat
47 proc. Polaków stwierdziło, że cyberbezpieczeństwo to zagadnienie w obszarze finansów, w którym odczuwają największe braki w posiadanej wiedzy – wynika z raportu „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024” realizowanego na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW. Choć bankowość elektroniczna jest już standardem, tylko 0,5 proc. badanych odpowiedziało poprawnie na pytania dotyczące różnych aspektów zabezpieczeń. Są jednak dziedziny, o których wiemy coraz więcej – to m.in. płatności bezgotówkowe.
Konsument
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich
W połowie marca Parlament Europejski przyjął rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji – AI Act. Nowe przepisy mają z jednej strony ułatwić wdrażanie nowych technologii opartych na SI, a z drugiej – wyeliminować te z nich, które stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa czy prywatności obywateli. Eksperci uważają, że wyzwaniem będzie wdrożenie nowego prawa na poziomie krajowym i jego odpowiednia interpretacja, ale jest to potrzebna regulacja, zwłaszcza w kontekście tak szybkiego rozwoju SI. W kolejce do opracowania czekają następne przepisy dotyczące między innymi ochrony własności intelektualnej.
Konsument
Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
Studenci, którzy postrzegają siebie jako autentycznych w mediach społecznościowych, są mniej zestresowani i cieszą się lepszym zdrowiem psychicznym, niż ci, którzy na platformach posługują się wizerunkiem wykreowanym. Autentyczność w rzeczywistym świecie nie ma jednak takiego wpływu na dobrostan psychiczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez naukowców z USA we współpracy z polskimi i niemieckimi kolegami. Badacze przyjrzeli się też różnicom między tymi zależnościami badanymi u pokolenia Z i pokoleń wcześniejszych. Z ich obserwacji wynika, że „zetki” uważają siebie za bardziej autentycznych w mediach społecznościowych niż starsi uczestnicy badania.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.