Mały elektroniczny kombajn. Oto uniwersalny czytnik kart pamięci od marki Hama
W ofercie niemieckiego producenta znalazł się wszechstronny czytnik kart, obsługujący między innymi karty SD/SDHC/SDXC (także w wersji micro). Podłącza się go do komputera za pomocą wtyczki USB-A, a wyposażono go w funkcyjną lampkę LED.
Urządzenie ma niewielki rozmiar (59 x 92 x 18 mm) i waży 50 gramów. Utrzymano je w stonowanej srebrno-czarnej kolorystyce. Gwarantuje wysoką szybkość transferu danych w obie strony o wartości do 480 Mbps. Warto dodać, że umożliwia wymianę danych bezpośrednio z karty pamięci na kartę pamięci. Wysokiej jakości materiały i wykonanie dają pewność optymalnej jakości transmisji.
Czytnik podłączymy do komputera stacjonarnego, laptopa czy MacBooka dzięki dodanemu w zestawie i odczepianemu kablowi USB (standard 2.0) z wtyczką typu A. Producent zastosował tutaj elastyczne materiały, zapewniające ochronę przed złamaniem przewodu.
Prezentowany czytnik obsługuje wszelkie popularne na rynku karty pamięci formatu: SD/SDHC/SDXC (w tym w wersji micro), MMC/MMC Plus/MMC 4.0, MS/MS Duo/MS PRO Duo/MS PRO Duo HG, CompactFlash I i II oraz xD Picture Card. Wyposażono go także w funkcyjną diodę typu LED, która zapali się, gdy czytnik pracuje.
Ta nowość produktowa działa w standardzie Plug & Play, co oznacza, że nie wymaga ręcznej instalacji oprogramowania ani żadnych sterowników.
Firma Hama obejmuje swój czytnik gwarancją na 10 lat.
Obsługiwane karty pamięci:
- SD/SDHC/SDXC
- MicroSD/microSDHC/microSDXC
- MMC/MMC Plus/MMC 4.0
- MS/MS Duo/MS PRO Duo/MS PRO Duo HG
- CompactFlash I i II
- Karta pamięci xD
Niewiążącą cenę detaliczną czytnika Hama 65 W 1 ustalono na poziomie 49,90 zł.
Wszelkie informacje na temat opisywanego produktu znajdziemy na oficjalnej stronie producenta https://pl.hama.com.
Szukasz sprzętu w dobrej cenie? Poznaj sekret laptopów poleasingowych

Nowa bezprzewodowa klawiatura Hama WK-300 z przyciskiem Assist AI

Dlaczego warto wybrać monitor OLED?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.