Komunikaty PR

Lexus ulepsza model ES

2020-08-13  |  12:00
Biuro prasowe

Japoński oddział Lexusa zaprezentował ulepszoną wersję modelu ES. Zmiany dotyczą przede wszystkim cyfrowych lusterek bocznych i napędu hybrydowego. Kierowcy dostrzegą je w czasie wykonywania manewrów oraz w zużyciu paliwa.

 

Ulepszone cyfrowe lusterka

Lexus już w 2018 roku wprowadził w modelu ES na japońskim rynku system cyfrowych lusterek bocznych. Układ bazuje na kamerach umieszczonych w miejscu standardowych zwierciadeł i wyświetla obraz na wyświetlaczach zamocowanych przy słupkach A we wnętrzu auta. Dzięki takiemu rozwiązaniu sedan japońskiej marki stał się pierwszym w historii masowo produkowanym samochodem, w którym klasyczne lusterka zastąpiły kamery.

W tym roku system został ulepszony i wyświetla dodatkowe linie referencyjne, która ułatwiają ocenę dystansu od innych samochodów i przeszkód. Podczas jazdy z prędkością do 70 km/h kierowca widzi trzy linie wskazujące na drodze odległości 5, 10 i 15 metrów od tyłu samochodu. Przy wyższych prędkościach obecny jest jeszcze jeden znacznik, a linie są oddalone kolejno o 5, 10, 15 i 30 metrów. Warto dodać, że w Japonii układ cyfrowych lusterek jest teraz dostępny również w wariancie F Sport sedana.

Nowy akumulator i większe wyposażenie standardowe

Zmiany dotknęły również układu hybrydowego. Niklowo-wodorkowy akumulator trakcyjny został zastąpiony przez litowo-jonowy. Ogniwa bazujące na tej technologii mogą zmagazynować większą ilość energii zachowując tę samą masę, a to zmniejsza zużycie paliwa. Jak podaje japoński oddział Lexusa, po tej zmianie model ES 300h przejeżdża na jednym litrze paliwa o 1,7 km więcej zgodnie z normą WLTC. A więc na 100 km zużywa w przeliczeniu o niemal 0,4 l paliwa mniej.

Warto dodać, że standardowymi elementami wyposażenia Lexusa ES w Japonii są teraz układ automatycznego hamowania podczas parkowania z systemem wykrywania pojazdów nadjeżdżających z boku oraz asystent monitorowania martwego pola. Japońska limuzyna została również wyposażona w standardy łączności SmartDeviceLink, Apple CarPlay i Android Auto ładowarkę indukcyjną, która obsłuży teraz większe smartfony.

Wyposażenie Lexusa ES w Polsce

Ulepszony Lexus ES trafił do japońskich salonów marki na początku sierpnia. Sedana z systemem cyfrowych lusterek wstecznych możemy kupić również w polskich salonach marki. ES z takim układem jest dostępny na naszym rynku od wiosny 2020 roku i również dysponuje funkcją wyświetlania dodatkowych linii referencyjnych. Ponadto wszystkie Lexusy ES wyjeżdżają z polskich salonów z multimediami obsługującymi Apple CarPlay i Android Auto.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.