Komunikaty PR

Lexus LX - specjalny egzemplarz dla dziecka z niepełnosprawnością

2020-03-09  |  13:30
Biuro prasowe

Lexus i Cerebral Palsy Foundation, organizacja specjalizująca się w pomocy osobom z porażeniem mózgowy, opracowały wyjątkowy pojazd. Przypominające Lexusa LX autko stworzono specjalnie z myślą o dziecku zmagającym się z chorobą.
 

Nietypowy samochód opracowano specjalnie dla Finley Smallwood i przekazano nowej właścicielce w marcu, który w Stanach Zjednoczonych jest Narodowym Miesiącem Świadomości o Porażeniu Mózgowym. Jednym z największych wyzwań dla dzieci, które dotknęła ta choroba jest możliwość odnalezienia się w środowisku i zabawy, jak robią to rówieśnicy. Miniaturowy Lexus LX ma to ułatwić.

Niewielkie, dziecięce auto zostało specjalnie dostosowane do potrzeb osoby z niepełnosprawnością.

Fioletowy i miniaturowy Lexus LX

Finley może mieć problemy z siedzeniem przez dłuższy czas, dlatego jedną z najważniejszych modyfikacji było zamontowanie odpowiedniego fotela. Siedzisko jest inspirowane sportowymi siedzeniami i ma lepsze podparcie boczne dzięki specjalnej wyściółce. Fotel wyposażono ponadto w regulowany zagłówek, a kierowcę pewnie przytrzymują pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Lexus należący do Finley ma także powiększone drzwi i obniżony prześwit, by łatwiej było jej zająć miejsce w środku.

Sterowany joystickiem

Osoby z porażeniem mózgowym często nie mają wystarczająco siły, by przez dłuższy czas kręcić kierownicą. Mogą mieć również problem z operowaniem pedałami. Dlatego swoją miniaturową terenówką Finley steruje za pomocą joysticka umieszczonego w podłokietniku obok fotela, co pozwala jej poruszać się swobodnie. Dziecięcego Lexusa pokryto zaś fioletowym lakierem, ulubioną barwą nowej właścicielki.

Krok w przyszłość

„Tworzymy samochody wokół sztuki i nauki o ludzkich potrzebach. W tym wypadku chcieliśmy pójść dalej i odkryć, co to może znaczyć dla dziecka z porażeniem mózgowym, które nie może się cieszyć swobodą poruszania się, jaką cieszą się inne dzieci” – mówi Cooper Ericksen, Lexus Group Vice President Product Planning & Strategy w amerykańskim oddziale koncernu Toyota. „Wszystkie modyfikacje wpływają na życie jednego wyjątkowego dziecka” – dodaje Ericksen, „ale jednocześnie otwierają drzwi do odkrywania ogromnego potencjału, jaki daje projektowanie skupione na człowieku”.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III Biuro prasowe
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.