Lena Lighting w gronie najcenniejszych firm rodzinnych w Polsce według Forbesa
Lena Lighting, jeden z największych polskich producentów innowacyjnych rozwiązań oświetleniowych oraz spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, została uhonorowana prestiżowym wyróżnieniem magazynu Forbes. Na gali w Poznaniu otrzymała tytuł jednej z najcenniejszych rodzinnych spółek giełdowych w województwie wielkopolskim.
Znalezienie się w rankingu Najcenniejszych Firm Rodzinnych Forbesa to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w Polsce. Lena Lighting znalazła się w gronie rodzimych przedsiębiorstw, które udowodniły, że mogą efektywnie łączyć tradycję rodzinnego biznesu z nowoczesnością i transparentnością wymaganą przez rynek kapitałowy.
Obecność na GPW świadczy o stabilności finansowej firmy oraz jej odpowiedzialności wobec inwestorów. Podleganie normom sprawozdawczości sprawia, że Lena Lighting nie tylko zacieśnia współpracę z inwestorami oraz partnerami biznesowymi, ale też realizuje długofalowe strategie inwestycyjne, sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi. Dla wielkopolskiego producenta wartość rodziny jest fundamentem współpracy międzypokoleniowej oraz zaangażowania społecznego.
- To dla nas wyjątkowy zaszczyt znaleźć się w gronie najcenniejszych firm rodzinnych w Polsce i być częścią społeczności polskich przedsiębiorstw, które budują swoją pozycję na solidnych, fundamentach oraz innowacyjności. Jako spółka giełdowa i jednocześnie firma rodzinna, jesteśmy dumni z faktu, że nasza praca znajduje uznanie na arenie gospodarczej. Wyróżnienie Forbesa to dowód na to, że łączenie tradycji z nowoczesnym podejściem może przynosić spektakularne rezultaty, wzmacniając naszą pozycję na rodzimym rynku. – mówi Tomasz Wencławek Członek Zarządu w Lena Lighting.
Firmy ubiegające się obecność w zestawieniu Najcenniejszych Firm Rodzinnych Forbesa, muszą spełniać szereg restrykcyjnych wymagań, takich jak przynajmniej piętnastoletnia obecność na rynku, posiadanie co najmniej 50% udziałów przez członków rodziny oraz wykazywanie się solidną kondycją finansową. Przedsiębiorstwa te muszą także osiągnąć przychód netto nie mniejszy niż 10 milionów złotych, nie być w upadłości oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią. Wartość przedsiębiorstwa jest wyliczana na podstawie średniej ważonej wartości majątku oraz dochodu z lat ubiegłych.
Kontynuacja obecności Lena Lighting na rynku kapitałowym oraz realizacja strategii inwestycyjnych, pozwalają na umacnianie jej pozycji na polskim oraz międzynarodowym rynku. Dbałość o jakość, zrównoważony rozwój oraz transparentność pozostaną kluczowe dla procesu budowania zaufania klientów oraz inwestorów.
Superpolisa Ubezpieczenia wykorzystuje e-podpisy od SIGNIUS
Zrównoważone oświetlenie przyszłością polskich samorządów
Dyrektywa NIS2 – edukacja firm MŚP kluczem do sukcesu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.