Komunikaty PR

Kupujemy kostkę do ogrodu

2020-02-25  |  13:17
Biuro prasowe
Kontakt
Kamila Nowakowska
Tok Tok

Wierzyńskiego
52 317 Wrocław
kamila|toktok.com.pl| |kamila|toktok.com.pl
+ 48 aaa bbb ccc
www.toktok.com.pl
Do pobrania jpg ( 0.25 MB )

 

Kostka brukowa oraz płyty betonowe to obecnie najbardziej rozpowszechnione materiały do utwardzania nawierzchni wokół budynków. Wybór elementów wykonanych z betonu do budowy ciągów pieszych i jezdnych na naszej posesji jest zatem oczywisty, ale czy to oznacza, że równie prosty?

Okazuje się, że niekoniecznie. Wybierając kostkę lub płyty betonowe, musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach, którymi należy się kierować. Pozwoli nam to na zakup produktów o wysokiej jakość, spełniających  parametry techniczne, o określonej grubość, formacie, właściwie dobrane do rodzaju podłoża i miejsca eksploatowania. Nie oznacza to jednak, że wybór prefabrykatów betonowych jest czymś niesłychanie skomplikowanym. Należy jednak pamiętać o kilku ważnych aspektach. Pierwszym z nich jest jakość materiału. – To niezwykle ważne. Obecnie na rynku dostępna jest szeroka oferta kostek i płyt betonowych o bardzo zróżnicowanym wzornictwie. Zawsze należy sprawdzić, czy wybrany przez nas materiał spełnia normy i posiada odpowiednie dopuszczenia. Obecność na etykiecie, dołączonej do palety, znaku CE to gwarancja, że wybraliśmy produkt najwyższej jakości – mówi Krzysztof Wilk, Główny Technolog z Polbruk S.A. Dlatego warto zapytać sprzedawcę o ten aspekt. Tak jak w każdej branży liczy się również renoma producenta. Gdy już dokonamy wyboru, musimy pomyśleć, co chcielibyśmy zbudować. Czy będzie to taras, aleja, a może podjazd?

Grubość ma znaczenie

Kostki i płyty różnią się pomiędzy sobą grubością. Parametr ten wyznacza możliwości zastosowania danego materiału do wykonania nawierzchni o konkretnym przeznaczeniu. Zasada jest prosta - im grubsza jest kostka, tym większa jej wytrzymałość i mogą poruszać się po niej pojazdy o większej masie. Dlatego prefabrykaty betonowe, z których ułożymy nawierzchnię, można podzielić na trzy grupy. Elementów o grubości do 4 cm użyjemy do układania głównie tarasów. Przykładem takiej płyty może być Polbruk Lamell o wymiarach 60x40 cm i grubości 4,5 cm, która występuje w dwóch fakturach oraz kolorystyce utrzymanej w skali szarości. Szersze zastosowanie mają produkty o grubości 6 cm. Najczęściej stosowane do wykończenia placów i alejek w ogrodzie, ale również tarasów na gruncie.

Kolejną grupę kostek i płyt stanowią te o grubości od 7 do 8 cm. Z powodzeniem możemy je stosować na ciągach pieszych oraz pieszo-jezdnych, po których poruszają się samochody osobowe o masie do 3,5 tony.

– Są one bardzo uniwersalne. Obok sprawdzonych rozwiązań, takich jak kostka Polbruk Ideo, która znalazła bardzo szerokie zastosowanie zarówno w przydomowych ogrodach, jak i w przestrzeniach publicznych, wprowadzamy do naszej oferty nowości. Wśród nich warto zwrócić uwagę na Polbruk Magna, prostokątną płytę w odcieniach szarości. Ta kolorystyka jest niezwykle popularna podczas realizacji  modernistycznych obiektów, ale doskonale sprawdzi się przy nich również Magna w kolorze korten – mówi Krzysztof Wilk , z Polbruk S.A. W przypadku, gdy na podjeździe do garażu lub parkingu będziemy parkować maszyny rolnicze lub samochody ciężarowe, musimy zainwestować w elementy nawierzchni o grubości powyżej 8 cm. Poprawnie ułożone wytrzymają przez długie lata ruch ciężkich pojazdów. Wiemy już, jakiej grubości elementy musimy dobrać, aby spełnić nasze oczekiwania odnośnie wytrzymałości nawierzchni.

Kształt, wielkość, kolorystyka – też są istotne

Przy wyborze rodzaju płyt, z których będziemy budowali nawierzchnię, ważna jest ich wielkość oraz kształt. Głównie chodzi o to, żeby dobrać odpowiednie płyty lub kostki do zaprojekowanej wcześniej nawierzchni. To ważne, ponieważ w ten sposób możemy znacznie ograniczyć konieczność ich docinania do wymyślonej aranżacji. Czynność ta wymaga użycia gilotyny lub piły z tarczą diamentową, co wydłuża dodatkowo czas realizacji projektu. Dlatego na wąskich ścieżkach poleca się stosować niewielkie elementy. Z kolei wszędzie tam, gdzie układamy duże powierzchnie, warto wykorzystać płyty o dużym formacie. Takim miejscem będzie taras lub podjazd. Uniwersalnym rozwiązaniem do układania zakrętów są natomiast kostki w kształcie trapezu, które pozwolą nam zbudować płynnie wygięte łuki.

Gdy wybraliśmy już odpowiednią grubość i kształt, kolejną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest kolor kostki lub płyty. Co ważne, musi on korespondować z charakterem i stylem architektonicznym domu oraz jego otoczenia. Odcienie szarości, czy też korten są polecane do aranżacji w stylu modernistycznym oraz skandynawskim. Cieplejsze barwy wchodzące od beży poprzez brązy lub intensywniejszą żółć będą pasować do nawierzchni ogrodów o charakterze rustykalnym lub utrzymanych w klimacie śródziemnomorskim.

Wybraliśmy, więc kupujemy

Gdy już sprawdzimy, czy kostka lub płyta betonowa spełnia normy i posiada właściwe oznakowanie oraz pasuje przeznaczeniem, stylem i kolorem do skomponowanej przez nas aranżacji, możemy przystąpić do jej zakupu. Kostki zwykle sprzedaje się na paletach transportowych, a w przypadku niektórych rodzajów w tzw. Big Bagach, czyli specjalnych workach (kontenerach elastycznych) umieszczanych na paletach transportowych. Przy zakupie warto od razu zamówić transport, gdyż pojedyncza paleta, w zależności od wielkości i grubości komponentów, potrafi ważyć ponad tonę. Jeśli układamy nawierzchnię na dużej powierzchni, zalecany jest zakup całości materiału za jednym razem, żeby zredukować drobne różnice pomiędzy kolejnymi seriami produkcji. – Aby uzyskać właściwą grę kolorów na układanej nawierzchni i wyeliminować różnice odcieni na dużych powierzchniach, kostkę lub płyty należy układać, mieszając jednocześnie elementy z co najmniej trzech różnych palet. Technologia produkcji oraz używanie naturalnych składników sprawiają, że kolorystyka  betonu może nieznacznie różnić się w obrębie jednej partii produkcyjnej – tłumaczy główny technolog z Polbruk.

Po przyjeździe materiału na budowę warto również sprawdzić jego kompletność i czy zamówienie jest zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zalecane jest także zweryfikowanie, czy przywiezione elementy nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. Jeśli wszystko jest w porządku, możemy przystąpić do budowy nawierzchni w naszym ogrodzie.

 

Polbruk S.A. – to największy obecnie na polskim rynku producent kostki brukowej i wyrobów drogowych w Polsce, stanowi część międzynarodowego koncernu CRH plc – jednego z kluczowych dystrybutorów materiałów budowlanych na świecie. W ofercie Polbruk znajdują się produkty z segmentów - Styl, Klasyka, TOP oraz rozwiązania przemysłowe, wykorzystywane do budowy placów, deptaków, parkingów i chodników w całej Polsce.

 

O firmie

               

www.polbruk.pl

www.facebook.com/polbruk

www.instagram.com/polbruk_inspirujemy/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tok Tok
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A. Biuro prasowe
2024-12-20 | 01:00

EXTRA POWER 20 – nowe szczytowe źródło ciepła w ofercie Termet S.A.

EXTRA POWER 20 to odpowiedź firmy Termet na typowe problemy z eksploatacją pomp ciepła w okresie najwyższego zapotrzebowania na ciepło. Podczas silnych mrozów, gdy pompa ciepła nie
Dom Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
2024-12-19 | 14:40

Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?

Choinka, mikołaj, prezenty, pierwsza gwiazdka, rodzinna atmosfera – z czym jeszcze kojarzy nam się Boże Narodzenie? Oczywiście, że z suto zastawionym stołem, na którym
Dom Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!
2024-12-19 | 09:00

Rewolucyjna świeca jodowa stworzona przez polskich naukowców już dostępna!

Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu - niezależne komercyjne centrum badawczo-rozwojowe we współpracy z Gala Group Poland - wiodącym producentem świec w Europie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

IT i technologie

Sztuczna inteligencja dużym wsparciem w diagnostyce. Może być szczególnie cenna w chorobach rzadkich

Już nie tylko usprawnianie analizy badań obrazowych, ale i na przykład typowanie celów terapeutycznych w chorobach rzadkich to pola, na których w medycynie sprawdza się sztuczna inteligencja. Różne technologie zasilane SI wykorzystuje prawie 80 proc. podmiotów leczniczych, a inwestycja w nie zwraca się średnio w ciągu 14 miesięcy. Wraz z pokoleniową wymianą kadr widać też coraz większe otwieranie się lekarzy na korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji.

Transport

Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi

Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.

Edukacja

Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych

Większa interoperacyjność między medycyną cywilną i medycyną pola walki oraz kształtowanie gotowości do podejmowania szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach to jedne z fundamentów nowego modelu kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych. Ministerstwo Obrony Narodowej patronuje projektowi, w ramach którego model ten będzie wdrażany we współpracy między wojskiem, środowiskiem medycznym i uczelniami. Potrzeba zmian w tym zakresie jest dyktowana dynamiczną sytuacją geopolityczną.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.