Kradzież haka holowniczego - poważne zagrożenie, czy nieuzasadniona obawa?
Hak holowniczy składa się z kilku kluczowych elementów: korpusu, kuli, wiązki i gniazda elektrycznego. Chociaż wiele samochodów jest fabrycznie przystosowanych do montażu haka, istnieją pewne aspekty, takie jak instalacja gazowa, czujniki parkowania czy maksymalne obciążenie określone przez producenta, które trzeba uwzględnić, aby zapewnić bezpieczne użytkowanie tego akcesorium. Nowoczesne haki są często wyposażone w zabezpieczenia antykradzieżowe, które utrudniają rabunek ich elementów konstrukcyjnych.
"Dla haków wypinanych automatycznie ryzyko kradzieży jest minimalne. Dlaczego? Większość producentów, w tym Steinhof, wyposaża swoje haki w specjalne zamki z kluczykiem. Zapobiega to również przypadkowemu wypięciu haka. W przypadku haków półautomatycznych sytuacja wygląda inaczej, ponieważ często nie mają one takich zabezpieczeń. Chociaż my takich haków nie produkujemy, to warto wiedzieć, że są one łatwiejsze do kradzieży” –
mówi Mariusz Fornal z firmy Steinhof.
Dla właścicieli haków półautomatycznych kluczowe jest regularne wypinanie kuli i przechowywanie jej w bezpiecznym miejscu, np. w bagażniku. Ciekawostką jest, że producenci często otrzymują zapytania dotyczące samej kuli haka, co zazwyczaj wynika z jej zgubienia lub uszkodzenia, a nie kradzieży. Jeśli jednak zgubisz kulę od renomowanego producenta, możesz poprosić o dostarczenie oryginalnej części, chociaż wiąże się to z dodatkowymi kosztami.
"W naszej firmie do każdej kuli wypinanej automatycznie dołączamy dwa kluczyki. Zalecamy przechowywanie jednego z nich w innym miejscu jako zapasowego. Jeśli jednak zgubisz klucze, możemy dostarczyć nowy zestaw na podstawie numeru kluczyka, który jest wybity zarówno na kluczyku, jak i na zamku haka” -dodaje Fornal.
Pamiętaj, aby zawsze dbać o bezpieczeństwo swojego haka holowniczego i regularnie kontrolować jego stan techniczny.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Farmacja
Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.