Kradzież haka holowniczego - poważne zagrożenie, czy nieuzasadniona obawa?
Hak holowniczy składa się z kilku kluczowych elementów: korpusu, kuli, wiązki i gniazda elektrycznego. Chociaż wiele samochodów jest fabrycznie przystosowanych do montażu haka, istnieją pewne aspekty, takie jak instalacja gazowa, czujniki parkowania czy maksymalne obciążenie określone przez producenta, które trzeba uwzględnić, aby zapewnić bezpieczne użytkowanie tego akcesorium. Nowoczesne haki są często wyposażone w zabezpieczenia antykradzieżowe, które utrudniają rabunek ich elementów konstrukcyjnych.
"Dla haków wypinanych automatycznie ryzyko kradzieży jest minimalne. Dlaczego? Większość producentów, w tym Steinhof, wyposaża swoje haki w specjalne zamki z kluczykiem. Zapobiega to również przypadkowemu wypięciu haka. W przypadku haków półautomatycznych sytuacja wygląda inaczej, ponieważ często nie mają one takich zabezpieczeń. Chociaż my takich haków nie produkujemy, to warto wiedzieć, że są one łatwiejsze do kradzieży” –
mówi Mariusz Fornal z firmy Steinhof.
Dla właścicieli haków półautomatycznych kluczowe jest regularne wypinanie kuli i przechowywanie jej w bezpiecznym miejscu, np. w bagażniku. Ciekawostką jest, że producenci często otrzymują zapytania dotyczące samej kuli haka, co zazwyczaj wynika z jej zgubienia lub uszkodzenia, a nie kradzieży. Jeśli jednak zgubisz kulę od renomowanego producenta, możesz poprosić o dostarczenie oryginalnej części, chociaż wiąże się to z dodatkowymi kosztami.
"W naszej firmie do każdej kuli wypinanej automatycznie dołączamy dwa kluczyki. Zalecamy przechowywanie jednego z nich w innym miejscu jako zapasowego. Jeśli jednak zgubisz klucze, możemy dostarczyć nowy zestaw na podstawie numeru kluczyka, który jest wybity zarówno na kluczyku, jak i na zamku haka” -dodaje Fornal.
Pamiętaj, aby zawsze dbać o bezpieczeństwo swojego haka holowniczego i regularnie kontrolować jego stan techniczny.
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.