Komunikaty PR

Uber Eats realizuje pierwszą dostawę jedzenia w kosmos

2021-12-14  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

Zygmunta Słomińskiego 7/777
00-195 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

Uber Technologies, Inc. ogłosiła dziś pierwszą w historii dostawę jedzenia w kosmos. Pierwsza dostawa żywności do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej została zrealizowana za pomocą Uber Eats, a tym samym działalność firmy poszybowała na orbitę.

 

Uber Eats nawiązał współpracę z japońskim przedsiębiorcą i jednocześnie wielkim fanem posiłków z dostawą, Yusaku Maezawą, aby w ramach 12-dniowej wyprawy na orbitę okołoziemską dostarczyć astronautom na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ukochane, gotowe do spożycia japońskie dania w puszkach. Dostawa została zrealizowana 11 grudnia o godzinie 9:40 rano czasu wschodniego,  8 godzin i 34 minuty od momentu opuszczenia Ziemi przez Maezawę, przebywszy 248 mil (ok. 399,11 kilometra).

 

"Jedna mała dostawa dla Yusaku Maezawy, jedna gigantyczna dostawa dla Uber Eats!", powiedział dyrektor generalny Uber, Dara Khosrowshahi. "Nasza radość z realizacji pierwszej udanej dostawy w kosmos jest dosłownie nieziemska. Naszym celem jest pomagać ludziom w docieraniu wszędzie i po wszystko, więc jesteśmy dumni, że możemy służyć astronautom na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej". Yusaku Maezawa zasłużył na pozytywną recenzję za tę dostawę, mimo że dotarcie na miejsce zajęło nieco dłużej niż zwyczajowe 30 minut."

 

"Dziękuję za możliwość obsługiwania pierwszej dostawy jedzenia w kosmos" - powiedział Yusaku Maezawa. "To wspaniała, inspirująca inicjatywa Uber Eats, która daje niesamowite poczucie przygody. Nigdy nie przestanę stawiać sobie wyzwań i mam nadzieję, że wszyscy nadal będą robić to samo. Uczyńmy świat lepszym miejscem!”

 

Potrawy zaserwowane przez Uber Eats oraz Yusaku Maezawę, w tym gotowana makrela w miso, wołowina gotowana w słodkim sosie, duszony kurczak z pędami bambusa oraz duszona wieprzowina były dla astronautów mile widzianą przerwą od standardowego kosmicznego jedzenia. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kosmos Kluczowe systemy naziemnego wsparcia misji kosmicznych powstają w Polsce Biuro prasowe
2024-02-21 | 13:00

Kluczowe systemy naziemnego wsparcia misji kosmicznych powstają w Polsce

W zadbaniu o powodzenie i bezpieczeństwo misji, jeszcze przed jej startem, kluczową rolę odgrywają urządzenia do obsługi naziemnej (MGSE). Ich działanie chroni przede wszystkim przed
Kosmos Astronaut Analog Training Center testuje kołdrę z technologią dla NASA
2024-01-22 | 01:00

Astronaut Analog Training Center testuje kołdrę z technologią dla NASA

Kiedy w połowie ubiegłego roku na rynku pojawiła się „kosmiczna kołdra” z technologią Outlast, klienci i branża byli mocno zaciekawieni rozwiązaniem. Firma Inter-Widex
Kosmos Sener Polska stworzy dla Europejskiej Agencji Kosmicznej największy zestaw MGSE
2023-12-18 | 01:00

Sener Polska stworzy dla Europejskiej Agencji Kosmicznej największy zestaw MGSE

Piętnaście urządzeń naziemnego wspomagania oraz Mechanizm Separacyjny zbuduje na potrzeby misji Comet Interceptor zespół Sener Polska. To jeden z najbardziej zaawansowanych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.