Uber Eats realizuje pierwszą dostawę jedzenia w kosmos
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
Uber Technologies, Inc. ogłosiła dziś pierwszą w historii dostawę jedzenia w kosmos. Pierwsza dostawa żywności do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej została zrealizowana za pomocą Uber Eats, a tym samym działalność firmy poszybowała na orbitę.
Uber Eats nawiązał współpracę z japońskim przedsiębiorcą i jednocześnie wielkim fanem posiłków z dostawą, Yusaku Maezawą, aby w ramach 12-dniowej wyprawy na orbitę okołoziemską dostarczyć astronautom na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ukochane, gotowe do spożycia japońskie dania w puszkach. Dostawa została zrealizowana 11 grudnia o godzinie 9:40 rano czasu wschodniego, 8 godzin i 34 minuty od momentu opuszczenia Ziemi przez Maezawę, przebywszy 248 mil (ok. 399,11 kilometra).
"Jedna mała dostawa dla Yusaku Maezawy, jedna gigantyczna dostawa dla Uber Eats!", powiedział dyrektor generalny Uber, Dara Khosrowshahi. "Nasza radość z realizacji pierwszej udanej dostawy w kosmos jest dosłownie nieziemska. Naszym celem jest pomagać ludziom w docieraniu wszędzie i po wszystko, więc jesteśmy dumni, że możemy służyć astronautom na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej". Yusaku Maezawa zasłużył na pozytywną recenzję za tę dostawę, mimo że dotarcie na miejsce zajęło nieco dłużej niż zwyczajowe 30 minut."
"Dziękuję za możliwość obsługiwania pierwszej dostawy jedzenia w kosmos" - powiedział Yusaku Maezawa. "To wspaniała, inspirująca inicjatywa Uber Eats, która daje niesamowite poczucie przygody. Nigdy nie przestanę stawiać sobie wyzwań i mam nadzieję, że wszyscy nadal będą robić to samo. Uczyńmy świat lepszym miejscem!”
Potrawy zaserwowane przez Uber Eats oraz Yusaku Maezawę, w tym gotowana makrela w miso, wołowina gotowana w słodkim sosie, duszony kurczak z pędami bambusa oraz duszona wieprzowina były dla astronautów mile widzianą przerwą od standardowego kosmicznego jedzenia.
IV Italian-Polish Aerospace Forum
DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Polityka
Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
Najpierw wywiad z Alice Weidel, współprzewodniczącą AfD, a ostatnio wystąpienie na platformie X podczas inauguracji kampanii wyborczej – w ten sposób Elon Musk wyraża swoje poparcie dla tej niemieckiej frakcji politycznej. – Wsparcie Elona Muska nam pomaga, bo w pewnym sensie AfD poprawiła swój image za granicą – mówi Tomasz Froelich, poseł do Parlamentu Europejskiego z Alternatywy dla Niemiec. Jak wskazuje, trudno przy takim poparciu utrzymać zarzut, że AfD jest ugrupowaniem prorosyjskim.
Polityka
Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.