DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE
Sylwia Kuligowska
SCOPE PR
MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact@scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl
DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE W LABORATORIUM WE WROCŁAWIU
Thorium Space pomyślnie zaprezentowało kluczową technologię komunikacyjną podczas praktycznej demonstracji terminala Aurora, które odbyło się w ubiegłym tygodniu we wrocławskim laboratorium spółki. Prezentacja zgromadziła szerokie grono przedstawicieli branży kosmicznej, w tym przedstawicieli wojska.
W trakcie spotkania przeprowadzono praktyczną demonstrację łączności z teleportem na Cyprze za pomocą satelity geostacjonarnego i terminala Aurora. W pierwszej części pokazu zaprezentowano odbiór zmodulowanego sygnału z satelity, co było widoczne na analizatorze widma oraz monitorze komputera. Następnie, za pośrednictwem komunikatora internetowego, uczestnicy mieli okazję na żywo połączyć się z przedstawicielem operatora Hellas Sat na Cyprze i zobaczyć odbierany sygnał. Cała transmisja była realizowana w paśmie Ka przy użyciu płaskich anten z elektronicznie sterowaną wiązką, technologii w pełni opracowanej przez Thorium Space.
- jest to unikatowe rozwiązanie, jest to płaska antena, zupełnie pozbawiona mechanicznych elementów czy wibracji, która steruje wiązkami do dwóch satelitów jednocześnie elektronicznie i pozwala na użycie operacyjne, w systemach podczas ruchu. Dzisiaj prezentujemy najtrudniejszą formę działania tego terminala, czyli z satelitą geostacjonarnym, który jest najdalej, bo 40 tyś km od ziemi. Terminal może pracować także z niższą orbitą LEO, MEO, wtedy jest dużo łatwiej. – informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space S.A.
Podczas wydarzenia przedstawiono również plany rozwojowe spółki na lata 2024/2025 oraz omówiono najnowsze osiągnięcia technologiczne. Kluczowym tematem była dyskusja na temat braku niezależnej infrastruktury kosmicznej w Polsce, co stanowi poważne wyzwanie dla bezpieczeństwa narodowego. Podkreślono, fakt, iż brak autonomicznych technologii może prowadzić do utraty łączności i ograniczeń w zakresie reagowania w sytuacjach kryzysowych. W odpowiedzi na te wyzwania, Thorium Space pracuje nad rozwiązaniami, takimi jak satelita SmallGeo oraz terminale Aurora i Aurora PRO, które mają na celu wzmocnienie bezpieczeństwa kraju i zapewnienie niezawodnej komunikacji w każdych warunkach.
Wydarzenie, które miało charakter zamknięty, było również doskonałą okazją do zainicjowania dialogu na temat współpracy w sektorze kosmicznym i obronnym, co jest kluczowe dla budowy niezależnej infrastruktury kosmicznej w Polsce.
# # #
Kontakt dla mediów:
Ewa Poławska / Chief Communication & Public Affairs Officer Thorium Space S.A.
tel. +48 789 25 610, e-mail: ewa.polawska@thoriumspace.com
lub
Biuro prasowe Thorium Space S.A.
Sylwia Kuligowska, agencja SCOPE PR
Tel. +48 692 444 406, e-mail: s.kuligowska@scopepr.pl
Thorium Space S.A.
Jesteśmy firmą z sektora zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, projektującą nowatorskie rozwiązania technologiczne w zakresie konstruowania pojazdów kosmicznych i inteligentnych anten macierzowych, mających zastosowanie w branży kosmicznej i obronności. Nasze rozwiązania kierujemy do szeroko pojętego przemysłu, w którym komunikacja satelitarna odgrywa kluczowe znaczenie, a wśród kontrahentów spółki, znajdują się światowi dystrybutorzy najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i twórcy oprogramowania obliczeniowego. Obecnie prowadzimy intensywne prace badawcze. Jesteśmy laureatem „Orła Innowacji” dziennika Rzeczpospolita w kategorii „Najlepsze rozwiązanie technologiczne - projekt”.
https://thorium.space
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Krakowski pomnik górników i hutników przebrany za astronautę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.