DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE
Sylwia Kuligowska
SCOPE PR
MIkołajczyka 12 lok 162
03-984 Warszawa
contact|scopepr.pl| |contact|scopepr.pl
692444406
www.scopepr.pl
DEMONSTRACJA FUNKCJONALNOŚCI TERMINALA AURORA THORIUM SPACE W LABORATORIUM WE WROCŁAWIU
Thorium Space pomyślnie zaprezentowało kluczową technologię komunikacyjną podczas praktycznej demonstracji terminala Aurora, które odbyło się w ubiegłym tygodniu we wrocławskim laboratorium spółki. Prezentacja zgromadziła szerokie grono przedstawicieli branży kosmicznej, w tym przedstawicieli wojska.
W trakcie spotkania przeprowadzono praktyczną demonstrację łączności z teleportem na Cyprze za pomocą satelity geostacjonarnego i terminala Aurora. W pierwszej części pokazu zaprezentowano odbiór zmodulowanego sygnału z satelity, co było widoczne na analizatorze widma oraz monitorze komputera. Następnie, za pośrednictwem komunikatora internetowego, uczestnicy mieli okazję na żywo połączyć się z przedstawicielem operatora Hellas Sat na Cyprze i zobaczyć odbierany sygnał. Cała transmisja była realizowana w paśmie Ka przy użyciu płaskich anten z elektronicznie sterowaną wiązką, technologii w pełni opracowanej przez Thorium Space.
- jest to unikatowe rozwiązanie, jest to płaska antena, zupełnie pozbawiona mechanicznych elementów czy wibracji, która steruje wiązkami do dwóch satelitów jednocześnie elektronicznie i pozwala na użycie operacyjne, w systemach podczas ruchu. Dzisiaj prezentujemy najtrudniejszą formę działania tego terminala, czyli z satelitą geostacjonarnym, który jest najdalej, bo 40 tyś km od ziemi. Terminal może pracować także z niższą orbitą LEO, MEO, wtedy jest dużo łatwiej. – informuje Paweł Rymaszewski, prezes zarządu Thorium Space S.A.
Podczas wydarzenia przedstawiono również plany rozwojowe spółki na lata 2024/2025 oraz omówiono najnowsze osiągnięcia technologiczne. Kluczowym tematem była dyskusja na temat braku niezależnej infrastruktury kosmicznej w Polsce, co stanowi poważne wyzwanie dla bezpieczeństwa narodowego. Podkreślono, fakt, iż brak autonomicznych technologii może prowadzić do utraty łączności i ograniczeń w zakresie reagowania w sytuacjach kryzysowych. W odpowiedzi na te wyzwania, Thorium Space pracuje nad rozwiązaniami, takimi jak satelita SmallGeo oraz terminale Aurora i Aurora PRO, które mają na celu wzmocnienie bezpieczeństwa kraju i zapewnienie niezawodnej komunikacji w każdych warunkach.
Wydarzenie, które miało charakter zamknięty, było również doskonałą okazją do zainicjowania dialogu na temat współpracy w sektorze kosmicznym i obronnym, co jest kluczowe dla budowy niezależnej infrastruktury kosmicznej w Polsce.
# # #
Kontakt dla mediów:
Ewa Poławska / Chief Communication & Public Affairs Officer Thorium Space S.A.
tel. +48 789 25 610, e-mail: ewa.polawska@thoriumspace.com
lub
Biuro prasowe Thorium Space S.A.
Sylwia Kuligowska, agencja SCOPE PR
Tel. +48 692 444 406, e-mail: s.kuligowska@scopepr.pl
Thorium Space S.A.
Jesteśmy firmą z sektora zaawansowanych systemów komunikacji satelitarnej, projektującą nowatorskie rozwiązania technologiczne w zakresie konstruowania pojazdów kosmicznych i inteligentnych anten macierzowych, mających zastosowanie w branży kosmicznej i obronności. Nasze rozwiązania kierujemy do szeroko pojętego przemysłu, w którym komunikacja satelitarna odgrywa kluczowe znaczenie, a wśród kontrahentów spółki, znajdują się światowi dystrybutorzy najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i twórcy oprogramowania obliczeniowego. Obecnie prowadzimy intensywne prace badawcze. Jesteśmy laureatem „Orła Innowacji” dziennika Rzeczpospolita w kategorii „Najlepsze rozwiązanie technologiczne - projekt”.
https://thorium.space
IV Italian-Polish Aerospace Forum
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Wzbij się w niebo z Flyport by Baltona!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Transport
Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
Pod względem liczby rejestracji nowych aut osobowych 2024 rok był drugim najlepszym wynikiem w historii. To był sprzedażowo dobry rok także dla koncernu Mercedes-Benz. Na polskim rynku sprzedaż wyniosła 26,3 tys. samochodów osobowych, co oznacza 38-proc. wzrost w ciągu roku. Mercedes jest też wśród liderów dostaw aut elektrycznych. Ze względu na rosnącą popularność tego segmentu producent w tym roku wprowadzi na rynek nowość – w pełni elektryczny model CLA.
Edukacja
Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych
Większa interoperacyjność między medycyną cywilną i medycyną pola walki oraz kształtowanie gotowości do podejmowania szybkich decyzji w kryzysowych sytuacjach to jedne z fundamentów nowego modelu kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych. Ministerstwo Obrony Narodowej patronuje projektowi, w ramach którego model ten będzie wdrażany we współpracy między wojskiem, środowiskiem medycznym i uczelniami. Potrzeba zmian w tym zakresie jest dyktowana dynamiczną sytuacją geopolityczną.
Handel
Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający
Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.